voltomierz
voltomierz
witam serdecznei mam pytanie wie ktoś jak podłączyć voltomierz do vulkana ? zeby pokazywał ładowanie akumulatora. Czy zrobić to bezpośrednio do akumulatora + do + a - do - czy jakoś inaczej bym był wdzięczny za pomoc
- Robson
- Posty: 4167
- Rejestracja: ndz lip 17, 2011
- Miejscowość: Tychy
- Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
- VROC: 34475
Mnie pokazuje 13,75V podczas ładowania (włączony silnik, bez dodawania gazu) - to dobry wynik. Więc sprawdź, czy tez masz podobnie. Dobrze podłącz do klem i multimetr ustaw najlepiej na 20V
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.
- Kristof_if
- Posty: 726
- Rejestracja: sob sty 11, 2014
- Miejscowość: Lubomia
- Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
- VROC: 37033
TomkaT,
Woltomierz na pewno nie rozładuje ci akumulatora. Miernika ma swoje zasilanie choćby do obsługi wyświetlacza, no chyba że masz jeszcze wskazówkowy ale on tez nie rozładuje
Podpinasz normalnie kabel masowy miernika (zwykle czarny) do "-" aku, a kabel "+" (zwykle czerwony) do "+" i mierzysz.
Na zgaszonym silniku sam akumulator powinien mieć 12,5-13V, na wolnych obrotach powinieneś mieć ok 13,5-14V, przy 4000 obrotów ok 14-15V i przy dalszym odkręcaniu nie powinno rosnąć a po dłuższej chwili gazowania powyżej 4000obr powinno nawet lekko spaść w okolice 14V lub nieznacznie mniej.
Woltomierz na pewno nie rozładuje ci akumulatora. Miernika ma swoje zasilanie choćby do obsługi wyświetlacza, no chyba że masz jeszcze wskazówkowy ale on tez nie rozładuje
Podpinasz normalnie kabel masowy miernika (zwykle czarny) do "-" aku, a kabel "+" (zwykle czerwony) do "+" i mierzysz.
Na zgaszonym silniku sam akumulator powinien mieć 12,5-13V, na wolnych obrotach powinieneś mieć ok 13,5-14V, przy 4000 obrotów ok 14-15V i przy dalszym odkręcaniu nie powinno rosnąć a po dłuższej chwili gazowania powyżej 4000obr powinno nawet lekko spaść w okolice 14V lub nieznacznie mniej.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
- Kristof_if
- Posty: 726
- Rejestracja: sob sty 11, 2014
- Miejscowość: Lubomia
- Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
- VROC: 37033
Kristof_if,
Wiem ze to może wydawać się głupie ale czasem się przydaje. Na zgaszonym można zmierzyć na ile sam akumulator jest naładowany. Jeżeli po dłuższym ładowaniu na "sucho" ma np. poniżej 12V to znaczy że jest zwalony bo się nie ładuje. Jeżeli zmierzysz go na sucho w odstępie np kilku godzin i zauważysz znaczny spadek napięcia to tez jest zwalony.
Wiem ze to może wydawać się głupie ale czasem się przydaje. Na zgaszonym można zmierzyć na ile sam akumulator jest naładowany. Jeżeli po dłuższym ładowaniu na "sucho" ma np. poniżej 12V to znaczy że jest zwalony bo się nie ładuje. Jeżeli zmierzysz go na sucho w odstępie np kilku godzin i zauważysz znaczny spadek napięcia to tez jest zwalony.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
Kto jest online
Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości