Zawór recyrkulacji spalin VN750

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Zawór recyrkulacji spalin VN750

Post autor: kerdmann » ndz sty 12, 2014

Witam kolegów.
Ostatnio robiłem zimowe porządki w moim Vulcanie i zauważyłem że od gaźnika do zaworu recyrkulacji spalin idzie wężyk ok 6mm średnicy. Jednak nie jest on połączony z tym zaworem a zaślepiony jest śrubką, tak samo w zaworze króciec do którego miał być podłączony ten wężyk jest zaklejony szczelnie taśmą.
Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć do czego on służy i z jakiego powodu ktoś go odłączył i zaślepił???
Zaznaczam że moto chodzi bezproblemowo, odpala dobrze i nie zauważyłem żadnych niedomagań.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Pozdrawiam :yeee:
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2014 przez kerdmann, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » ndz sty 12, 2014

Prawdopodobnie masz uszkodzony zaworek, ten pod zbiornikiem, zaślepiony przewód z gaźnika jest po to , by gaźnik nie zasysał "lewego" powietrza. Gdy wszystko działa jak powinno, to podciśnienie z gaźnika otwiera ten zawór.
Mogę Cię pocieszyć, ja w swoim sprzęcie również mam zaślepiony króciec w gaźniku i silnik pracuje dobrze i nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
kerdmann
Posty: 89
Rejestracja: śr kwie 17, 2013
Miejscowość: Reda-pomorskie
Motocykl: vulcan vn750
VROC: 0

Post autor: kerdmann » wt mar 10, 2015

Jak tak, to spoko!
Czyli nie mam się o co martwić. Dzięki za podpowiedź!
Pozdrawiam
Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » śr mar 11, 2015

Jezuuu, kolejna 750ka "naprawiona" przez jakiegoś speca od snopowiązałek. Jeżeli macie w swoich modelach układ recyrkulacji spalin to on powinien działać. Ten wężyk idący od zaworu recyrkulacji po prawej do króćca gaźnika nie może być zaślepiony. Zaślepienie to najgłupsza metoda "naprawy" niestety często stosowana przez mechaników którzy gówno wiedzą o tych motocyklach. Jeżeli wężyki s zaślepione to resztki spalin które przez zawory przedostają się do głowicy nie są odprowadzane z powrotem do układu spalania tylko skraplają się i dostają do oleju.
Jeżeli coś źle chodzi przy odblokowanym wężyku to należy zazwyczaj po prostu wyregulować gaźniki. Sam zawór recyrkulacji jest mało awaryjny.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » śr mar 11, 2015

Rudy pisze:Jezuuu, kolejna 750ka "naprawiona" przez jakiegoś speca od snopowiązałek. Jeżeli macie w swoich modelach układ recyrkulacji spalin to on powinien działać. Ten wężyk idący od zaworu recyrkulacji po prawej do króćca gaźnika nie może być zaślepiony. Zaślepienie to najgłupsza metoda "naprawy" niestety często stosowana przez mechaników którzy gówno wiedzą o tych motocyklach. Jeżeli wężyki s zaślepione to resztki spalin które przez zawory przedostają się do głowicy nie są odprowadzane z powrotem do układu spalania tylko skraplają się i dostają do oleju.
Jeżeli coś źle chodzi przy odblokowanym wężyku to należy zazwyczaj po prostu wyregulować gaźniki. Sam zawór recyrkulacji jest mało awaryjny.
Rafałowi zapewne chodziło oto że ma zaślepiony cały zawór egr, a jeśli ktoś wie do czego on służy to nie muszę tłumaczyć że najlepiej jest go całkowicie wypier... bo na pewno on nie poprawia samopoczucia silnika, wymysł zielonych.
Bo liczy się droga, nie cel.

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » śr mar 11, 2015

Amen ;)

smieechu
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 11, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN750 USA
VROC: 0

Post autor: smieechu » sob maja 09, 2015

Ja tez mam zaślepiony ten wężyk 6mm średnicy oraz mam korek na prawym gaźniki...to jest miejsce gdzie ten wężyk powinien być podpięty. Maszyna odpala super. Jezeli ten wężyk odblokuje tzn podepne do gaźnika to ciężko odpala...dlugo kreci i problemy z odpaleniem na cieplym i zimnym.
pozdr :)

Moto: Vulcan VN750 USA 1986r.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 13 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 13 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą