Metaliczne stuki w silniku podczas kręcenia przekładnią kard

Sebastian1901
Posty: 2
Rejestracja: sob kwie 23, 2016
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750 '92
VROC: 0

Metaliczne stuki w silniku podczas kręcenia przekładnią kard

Post autor: Sebastian1901 » sob kwie 23, 2016

Witam.
Padł mi alternator w moim VN 750 92r. Podczas wyjęcia silnika chciałbym też zdiagnozować dziwne stukanie w silniku które wydobywa się z niego tylko na biegu jałowym powyżej 2000obr/min. Kiedyś gdy stał z tylnym kołem w górze przegazowałem go i włączył się któryś bieg... więc to raczej coś ze skrzynią albo z przekładnią kardana. Po wciśnięciu sprzęgła również chrobocze. Jeżeli już się wrzuci którykolwiek bieg jest ok - cisza. Na każdym biegu ładnie przyspiesza nie szarpie. Jeżeli ma wolne obroty to tego stukania nie słychać... Nie wiem co to może być.
Silnik już został wyjęty i zauważyłem że podczas kręcenia zębatką która wychodzi na wał kardana dochodzi z silnika takie metaliczne stukanie. Bardziej jakby z środka silnika niż z samej przekładni ale metal może przenosić ten dźwięk.
Skrzynia jak wiadomo jest w środku silnika i trzeba by było rozpoławiać go co się wiąże ze sporymi kosztami choćby samych uszczelek a chciałbym tego uniknąć...

Jeżeli ktoś z Was Drodzy Forumowicze spotkał się z czymś podobnym prosiłbym o pomoc.
Dziękuję i pozdrawiam.
Sebastian

Awatar użytkownika
Święty79
Posty: 39
Rejestracja: czw paź 01, 2015
Miejscowość: Łask
Motocykl: KAWASAKI VN 750
VROC: 0

Post autor: Święty79 » ndz kwie 24, 2016

nie jestem jakimś tam wielkim znawcą tematu ale zastanawia mnie to co napisałeś:
,,że w czasie przegazowania włączył Ci się któryś bieg" to może wskazywać na skrzynie inny pomysł nie przychodzi mi do głowy

Awatar użytkownika
Święty79
Posty: 39
Rejestracja: czw paź 01, 2015
Miejscowość: Łask
Motocykl: KAWASAKI VN 750
VROC: 0

Post autor: Święty79 » ndz kwie 24, 2016

jak kręcisz ręką w prawo i w lewo to może stukać przekładnia kątowa Tryb o Tryb natomiast jak kręcisz cały czas w jedną stronę i coś stuka to ewidentnie skrzynia skoro piszesz do mnie że wodzik od biegów możesz sobie wysuwać i wpychać do środka po parę centymetrów. Może jakieś zabezpieczenie z tego wodzika spadło i można nim tak poruszać a ono znowu generuje ten stukot. Poczytaj na forum poszukaj bo mi gdzieś się śmignęło przed oczami że w starszych modelach jakiś wodzik potrafi się ukręcić lub pęka nie wiem dokładnie poszukaj poczytaj może to to.

Sebastian1901
Posty: 2
Rejestracja: sob kwie 23, 2016
Miejscowość: Częstochowa
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750 '92
VROC: 0

Post autor: Sebastian1901 » wt maja 24, 2016

Silnik nie rozbierany jednak. Jeżeli nic się nie działo przed padnięciem alternatora to niech tak zostanie... Najważniejsze że wróciło ładowanie :)
Sebastian

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą