Stukanie w silniku
- Święty79
- Posty: 39
- Rejestracja: czw paź 01, 2015
- Miejscowość: Łask
- Motocykl: KAWASAKI VN 750
- VROC: 0
Witam wszystkich. Moje kłopoty zostały rozwiązane poprzez sprzedanie KAWY. Mam nadzieję że nowy nabywca będzie zadowolony z zakupu i usprawni sprzęt bo ma dobry wał którego nie chciał mi sprzedać. Dziękuję wszystkim za wypowiedzi w postach odnośnie mojego sprzętu. Wszystkich pozdrawiam.Zamykam temat. LEWA W GÓRĘ
witam ! muszę się podłączyć pod temat... niestety... u mnie to samo stuki z silnika, wzrastają wraz z dodaniem gazu... diagnoza :pewnie panewka... spuściłem olej i jest pełno opiłków...ale metalowych tak jakby ktoś dłutem naskrobał...dodam tylko że dosłownie tydzien temu zmieniałem alternator i regulator napięcia bo ładowanie uciekło...teraz ładowanie książkowe tylko co z tego skoro w ciągu tygodnia musiałem wyjąć silnik drugi raz...powoli robie się ekspertem mam kilka pytanek : co dalej? wymieniać sam dół...? szukac drugiego silnika...? naprawiać? jaki koszt? czy może zrobić to co mój przedmówca...sprzedać...? moto z 88 r orginalne malowanie ,przygotowane do sezonu,nowy akumulator, filtry ,świece, gaziory ustawione,płyny wymienione i dupa, a i teraz jeszcze nowy alternator i regulator...a miało być tak pięknie...co robić?
-
- Posty: 863
- Rejestracja: czw lip 26, 2012
- Miejscowość: Świnoujście
- Motocykl: VN2000 były VN1500, VN750
- VROC: 37144
Jeśli "leży" Ci ten motocykl i zamierzasz jeździć nim kilka sezonów, moim zdaniem, trzeba go zrobić i cieszyć się jazdą bo będziesz wiedział co masz ale jeśli myślisz o przesiadce w przyszłym sezonie np na coś większego to myślę, że szkoda kasy bo naprawy związane ze szlifem i dorabianiem panewek ( zależy które trzeba będzie dorobić ale w takim przypadku będą do zrobienia najprawdopodobniej korbowe i nośne ) nie są tanie a dochodzą do tego uszczelki i kilka innych rzeczy, tych pieniędzy nie odzyskasz sprzedając motocykl.
To oczywiście moje zdanie.
To oczywiście moje zdanie.
Pozdrawiam Grzegorz.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: śr maja 23, 2012
- Miejscowość: Ruda Śląska
- Motocykl: kawasaki vulcan vn750
- VROC: 0
Witam,
U mnie zaczęło stukać podobnie jak na filmiku, ale nie tak mocno. Stuki nie takie typowo metalicznie raczej coś jak stukanie patykiem po silniku albo paluchami po plastikowym wiadrze. Trudne do ustalenia, osłuchiwanie z lewej prawej nie dawało odpowiedzi, stuk wyraźnie z wnętrza. Po spuszczeniu oleju na sitku opiłki koloru miedzianego, wiec decyzja podjęta silnik na stół bo z taką sieczkarnią nie u polecam filmiki na YT gość robi kapitalkę vulkanahttps://www.youtube.com/watch?v=lYBtjGF-ZhU&lis ... 98BF7862DA . Uwaga techniczna potrzebny klucz udarowy, do odkręcenia kosza sprzęgła i śrub wałków. UWAGA wałek równoważący od strony alternatora ma lewy gwint! Najważniejsze to się nie bać i sukcesywnie rozbierać. Ostatecznie faktycznie to panewka nawet ją obróciło, co ciekawe moto nie katowany, jedna konkretna przejażdżka z Vmax w celach testowych, a kilka dni potem trasa 60km (max 120km/h) i w drodze powrotnej stuk i po panewce.
Teraz pozostaje mi weryfikacja wału i dobór panewek, bo wg. serwisówki są trzy rodzaje.
Panewka przedniego gara wygląda tak, jakieś pomysły czemu do tego doszło? <a href=https://zapodaj.net/ef8b254345813.jpg.h ... 014.jpg</a>
U mnie zaczęło stukać podobnie jak na filmiku, ale nie tak mocno. Stuki nie takie typowo metalicznie raczej coś jak stukanie patykiem po silniku albo paluchami po plastikowym wiadrze. Trudne do ustalenia, osłuchiwanie z lewej prawej nie dawało odpowiedzi, stuk wyraźnie z wnętrza. Po spuszczeniu oleju na sitku opiłki koloru miedzianego, wiec decyzja podjęta silnik na stół bo z taką sieczkarnią nie u polecam filmiki na YT gość robi kapitalkę vulkanahttps://www.youtube.com/watch?v=lYBtjGF-ZhU&lis ... 98BF7862DA . Uwaga techniczna potrzebny klucz udarowy, do odkręcenia kosza sprzęgła i śrub wałków. UWAGA wałek równoważący od strony alternatora ma lewy gwint! Najważniejsze to się nie bać i sukcesywnie rozbierać. Ostatecznie faktycznie to panewka nawet ją obróciło, co ciekawe moto nie katowany, jedna konkretna przejażdżka z Vmax w celach testowych, a kilka dni potem trasa 60km (max 120km/h) i w drodze powrotnej stuk i po panewce.
Teraz pozostaje mi weryfikacja wału i dobór panewek, bo wg. serwisówki są trzy rodzaje.
Panewka przedniego gara wygląda tak, jakieś pomysły czemu do tego doszło? <a href=https://zapodaj.net/ef8b254345813.jpg.h ... 014.jpg</a>
Pantera
-
- Posty: 2
- Rejestracja: śr maja 23, 2012
- Miejscowość: Ruda Śląska
- Motocykl: kawasaki vulcan vn750
- VROC: 0
Witam,
U mnie zaczęło stukać podobnie jak na filmiku, ale nie tak mocno. Stuki nie takie typowo metalicznie raczej coś jak stukanie patykiem po silniku albo paluchami po plastikowym wiadrze. Trudne do ustalenia, osłuchiwanie z lewej prawej nie dawało odpowiedzi, stuk wyraźnie z wnętrza. Po spuszczeniu oleju na sitku opiłki koloru miedzianego, wiec decyzja podjęta silnik na stół bo z taką sieczkarnią nie u polecam filmiki na YT gość robi kapitalkę vulcana https://www.youtube.com/watch?v=lYBtjGF ... 98BF7862DA . Uwaga techniczna potrzebny klucz udarowy, do odkręcenia kosza sprzęgła i śrub wałków. UWAGA wałek równoważący od strony alternatora ma lewy gwint! Najważniejsze to się nie bać i sukcesywnie rozbierać. Ostatecznie faktycznie to panewka nawet ją obróciło, co ciekawe moto nie katowany, jedna konkretna przejażdżka z Vmax w celach testowych, a kilka dni potem trasa 60km (max 120km/h) i w drodze powrotnej stuk i po panewce.
Teraz pozostaje mi weryfikacja wału i dobór panewek, bo wg. serwisówki są trzy rodzaje.
Panewka przedniego gara wygląda tak, jakieś pomysły czemu do tego doszło?
https://zapodaj.net/ef8b254345813.jpg.html
U mnie zaczęło stukać podobnie jak na filmiku, ale nie tak mocno. Stuki nie takie typowo metalicznie raczej coś jak stukanie patykiem po silniku albo paluchami po plastikowym wiadrze. Trudne do ustalenia, osłuchiwanie z lewej prawej nie dawało odpowiedzi, stuk wyraźnie z wnętrza. Po spuszczeniu oleju na sitku opiłki koloru miedzianego, wiec decyzja podjęta silnik na stół bo z taką sieczkarnią nie u polecam filmiki na YT gość robi kapitalkę vulcana https://www.youtube.com/watch?v=lYBtjGF ... 98BF7862DA . Uwaga techniczna potrzebny klucz udarowy, do odkręcenia kosza sprzęgła i śrub wałków. UWAGA wałek równoważący od strony alternatora ma lewy gwint! Najważniejsze to się nie bać i sukcesywnie rozbierać. Ostatecznie faktycznie to panewka nawet ją obróciło, co ciekawe moto nie katowany, jedna konkretna przejażdżka z Vmax w celach testowych, a kilka dni potem trasa 60km (max 120km/h) i w drodze powrotnej stuk i po panewce.
Teraz pozostaje mi weryfikacja wału i dobór panewek, bo wg. serwisówki są trzy rodzaje.
Panewka przedniego gara wygląda tak, jakieś pomysły czemu do tego doszło?
https://zapodaj.net/ef8b254345813.jpg.html
Pantera
-
- Posty: 47
- Rejestracja: wt wrz 13, 2016
- Miejscowość: Lubuskie
- Motocykl: VN900 Custom '08
- VROC: 38038
Hmm.. ja żaden mechanik, ale może spalanie stukowe, złe paliwo?
Tak mnie naszło po przeczytaniu tego art.
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
W skrócie wnioski..zaskakujące.
PB 98 mniej mocy, ale silnik ma lżej
PB 95 więcej mocy, większe przeciążenia dla silnika
A dla większego mętliku
http://www.scigacz.pl/Benzyna,a,osiagi, ... 16094.html
Tak mnie naszło po przeczytaniu tego art.
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
W skrócie wnioski..zaskakujące.
PB 98 mniej mocy, ale silnik ma lżej
PB 95 więcej mocy, większe przeciążenia dla silnika
A dla większego mętliku
http://www.scigacz.pl/Benzyna,a,osiagi, ... 16094.html
Kto jest online
Jest 33 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 33 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości