Witam , jestem nowy i zielony zarazem na tym forum jak z moją Kawasaki VN 750
Zacznę od prośby abyście nie śmiali sie z moich banalnych pytań aczkolwiek pomogli mi to wszystko zwizualizować.
Kawasaki mam ponad 4 miesiące ale w zime i chłodne dni to za dużo nie pojeździłem dlatego chciałbym poznać ten motor za waszą pomocą, ma on przejechane 62tys wiem całkiem sporo ale zbiera sie jak szalona, więc tak:
-gdzie jest wskaźnik oleju w silniku i gdzie jest wskaźnik oleju w przekładni kątowej
-jakie oleje lejecie do swoich vulcan'ów
-którędy wlać ten olej ( bez jaj serio nie wiem )
-co to za zbiorniczek wyrównawczy przy prawej nodze
-jaki płyn chłodniczy lejecie do chłodnicy
-jak wyregulować sprzęgło bo łapie mi dopiero przy samym końcu
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi drodzy towarzysze
Przekładnia kątowa i wskaźnik oleju
-
- Posty: 1908
- Rejestracja: pt cze 22, 2012
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
- VROC: 0
Wiem, ze nie odpowiada sie pytaniem na pytanie, ale co tam, czy maz jakies pojecie o mechanice?
Najlatwiej bedzie Ci poznac 3/4 l gdy sciagniesz sobie z sieci derwisowke, ze schematami, zaleceniam producenta co do oliwy i innych plynow ustrojowych.
W telegraficznym skrocie :
Lewa strona silnika pod rama - oczko do kontroli poziomu oleju silnikowego
Wlew oleju strona lewa chromowana sruba z duzym nacieciem, wkrecona w obudowe alternatora.
Olej 10W/40 - 4l.
Olej w przekladni katowej :
Korek na klucz, nie pamietam, wkrecony pod katem, poziom az zacznie wyciekac przy nalewaniu
Olej przekladniowy GL 5
Ten zbiorniczek kolo prawej nogi to zbiorniczek wyrownawczy chlodnicy.
Plyn chlodniczy - dobrej jakosci, nie popularne stojace w kazdyn sklepie i stacji.
Sprzeglo reguluje sie przy klamce sprzegla i w polowie linki sprzegla.
Nie zapytales o plyn hamucowy..
Powodzenia
Najlatwiej bedzie Ci poznac 3/4 l gdy sciagniesz sobie z sieci derwisowke, ze schematami, zaleceniam producenta co do oliwy i innych plynow ustrojowych.
W telegraficznym skrocie :
Lewa strona silnika pod rama - oczko do kontroli poziomu oleju silnikowego
Wlew oleju strona lewa chromowana sruba z duzym nacieciem, wkrecona w obudowe alternatora.
Olej 10W/40 - 4l.
Olej w przekladni katowej :
Korek na klucz, nie pamietam, wkrecony pod katem, poziom az zacznie wyciekac przy nalewaniu
Olej przekladniowy GL 5
Ten zbiorniczek kolo prawej nogi to zbiorniczek wyrownawczy chlodnicy.
Plyn chlodniczy - dobrej jakosci, nie popularne stojace w kazdyn sklepie i stacji.
Sprzeglo reguluje sie przy klamce sprzegla i w polowie linki sprzegla.
Nie zapytales o plyn hamucowy..
Powodzenia
Ostatnio zmieniony pt sty 12, 2018 przez Rav, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 92
- Rejestracja: sob lis 21, 2015
- Miejscowość: dolnośląskie okolice Polkowic
- Motocykl: VN1700 Nomad
- VROC: 0
Kolego sympatyczny z Głogowa, w twojej okolicy jest mnóstwo bikerów. Domniemywam, że musiałeś ukończyć kurs motocyklowy, gdzie to o co pytasz jest podstawą egzaminu. Ale rozumiem, że nie każdy musi ogarniać mechanikę. W końcu motóry są po to aby sprawiać przyjemność z jazdy niekoniecznie dla fanatyków usmarowanych po łokcie olejem i smarem. Jezeli masz chęć skontaktuj się ze mną na priv, to podstawowe zagadnienia o których wspomniałeś w swoim poście możemy omówić przy maszynach. Mieszkam ok. 25 km od Głogowa i w tzw. okienku pogodowym możesz bujnąć się do Sieroszowic. Jest tu jeszcze jeden kolega biker. Myślę, że przy odrobinie chęci zawsze można wymieniać doświadczenia. Niedaleko Ciebie w Rzecycy taż jest kolega z forum i ma Vulkana Ale proszę nie zwracaj się do nas ,,towaszysze" bo to żle się kojarzy
Ostatnio zmieniony pt sty 12, 2018 przez SZOP, łącznie zmieniany 1 raz.
Pojęcie o mechanice Pewnie że mam ! ogólnie to nazywam sie małym zbieraczem mam WSK'i komarki i simsona. Wracając do tematu, książkę serwisową pobrałem ale nie była wcale zrozumiała, a na dodatek po angielsku (y) Najbardziej zależało mi żeby dowiedzieć sie o wale kardana. Przed kupnem vulcana sprzedający zapewniał mnie że na sezon 2017 wszystkie płyny były wymieniane a zrobił tylko 2tys km więc myślałem że wszystko jest wporzo aleeeee dziś coś mnie podkusiło sprawdzić olej w silniku i właśnie tłumacze dlaczego zadałem takie proste pytania a właśnie dlatego że lepiej sie zapytać niż coś spieprzyć wcześniej jeździłem motorami z PRL jawy, MZ'ty, WSK'i tam silniki to jak budowa cepa i dlatego zaglądając w okienko stanu oleju w silniku zastanawiałem sie czy to napewno jest od silnika czy od wału i nie byłem do końca przekonany czy wał podaje olej na przekładnie przy silniku ale już teraz chyba wszystko jest wyjaśnione !
Wielkie dzięki za pomoc
Ps. dziś gdy chciałem pchnąć Kawe to strasznie piszczał przedni hamulec zakładam ze to raczej nie klocki a tarcza ale to sprawdze w Poniedziałek bo "Niedzielna praca w gówno sie obraca"
Wielkie dzięki za pomoc
Ps. dziś gdy chciałem pchnąć Kawe to strasznie piszczał przedni hamulec zakładam ze to raczej nie klocki a tarcza ale to sprawdze w Poniedziałek bo "Niedzielna praca w gówno sie obraca"
-
- Posty: 1908
- Rejestracja: pt cze 22, 2012
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
- VROC: 0
Jeśli chodzi o piski z koła, to z własnego doświadczenia powiem, że zawsze przed sezonem zdejmuje zaciski, czyszczę je bez dogłębnego rozbierania, głównie tłoczki i wszystkie pozostałe elementy, czasem trzeba rozruszać tłoczki bo potrafią się blokować.
Pamietaj, że olej silnikowy smaruje równocześnie skrzynię biegów.
Pamietaj, że olej silnikowy smaruje równocześnie skrzynię biegów.
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość