Przekaźnik kierunkowskazów
-
- Posty: 9
- Rejestracja: pt wrz 18, 2020
- Motocykl: Vn 750
Przekaźnik kierunkowskazów
Witam potrzebuje informacji na temat przekaźnika kierunkowskazów może mi ktoś wyjaśnić dlaczego są do kupienia przekaźniki z dwoma lub trzema pinami o co w tym chodzi
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Przekaźnik kierunkowskazów
Wg mnie w zależności od wersji czy Europa czy USA. Na USA kierunkowskazy mają w sobie postojówki i takie kierunkowskazy mają 3 przewody w sobie. Europa to żarówki jednowłóknowe więc tylko dwa przewody.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
-
- Posty: 9
- Rejestracja: pt wrz 18, 2020
- Motocykl: Vn 750
Re: Przekaźnik kierunkowskazów
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Mój vn jest przerobiony na bobbera i ktoś pozbawił go kierunków ale ja wolę je założyć
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Przekaźnik kierunkowskazów
OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA
z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Rozdział 3
Światła
§ 12. 1. – zawiera wykaz świateł w jakie powinien być wyposażony pojazd samochodowy.
§ 12. 1. 3) – dopuszcza odstępstwo kiedy motocykl może nie posiadać kierunkowskazów tj. motocykl-jednoślad zarejestrowany po raz pierwszy przed 1 stycznia 1986 r.
Więc jeżeli masz VN750A1 z 1985 roku z charakterystycznym czarnym silnikiem nie musisz mieć kierunkowskazów. Wiadomo jednak, że z kierunkowskazami bezpieczniej.
Przerobienie VN750 na bobbera nie ma nic wspólnego z brakiem kierunkowskazów. No chyba, że poprzedni właściciel jeździł wokół komina swojej chałupy - dosłownie.
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA
z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Rozdział 3
Światła
§ 12. 1. – zawiera wykaz świateł w jakie powinien być wyposażony pojazd samochodowy.
§ 12. 1. 3) – dopuszcza odstępstwo kiedy motocykl może nie posiadać kierunkowskazów tj. motocykl-jednoślad zarejestrowany po raz pierwszy przed 1 stycznia 1986 r.
Więc jeżeli masz VN750A1 z 1985 roku z charakterystycznym czarnym silnikiem nie musisz mieć kierunkowskazów. Wiadomo jednak, że z kierunkowskazami bezpieczniej.
Przerobienie VN750 na bobbera nie ma nic wspólnego z brakiem kierunkowskazów. No chyba, że poprzedni właściciel jeździł wokół komina swojej chałupy - dosłownie.
Tex66
-
- Posty: 9
- Rejestracja: pt wrz 18, 2020
- Motocykl: Vn 750
Re: Przekaźnik kierunkowskazów
Poprzednie przeglądy przechodził bez problemu. Jednak dla swojego bezpieczeństwa wolę je mieć
-
- Posty: 9
- Rejestracja: pt wrz 18, 2020
- Motocykl: Vn 750
Re: Przekaźnik kierunkowskazów
Jeszcze jedno pytanie na jakiej zasadzie działa wyłączanie kierunków.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Przekaźnik kierunkowskazów
Marcin
Twoje pytanie: ……………. „na jakiej zasadzie działa wyłączanie kierunków”.
Odpowiedź jest prosta, na odwrotnej niż włączenie.
A teraz wyjaśnię Ci jak działa samoczynne wyłączenie kierunkowskazów w VN2k (manual str. 567):
„Samochody używają systemu anulowania kierunkowskazów uruchamianego przez obrót kierownicy. Ale motocykle dodatkowo skręcają z przechyłem, dzięki czemu mają mniejszy kąt skrętu. Utrudnia to przyjęcie system kasowania kierunkowskazów typu samochodowego spowodowane niedokładnym jego działaniem w motocyklach. Więc, motocykle przyjmują system liczenia czasu i odległości.
Układ kasowania składa się z akumulatora, przekaźnika sterującego kierunkowskazów, czujnika odległości i przełącznika kierunkowskazów.
Gdy przełącznik kierunkowskazów zostanie przesunięty w prawo lub w lewo, kierunkowskazy zaczną migać a przekaźnik sterujący zaczyna odliczać 8 sekund. Pod koniec tego czasu uruchamia się przekaźnik sterujący obliczanie przebytej odległości za pomocą impulsów z czujnika odległości w prędkościomierzu. Przekaźnik sterujący działa nawet po zwolnieniu przełącznika kierunkowskazów i powrocie do położenia neutralnego siłą sprężyny. Gdy motocykl przejedzie dodatkowe 65 metrów (213 stóp), przekaźnik sterowania wyłącza prąd, wyłącza kierunkowskazy i sam się resetuje”.
Twoje pytanie: ……………. „na jakiej zasadzie działa wyłączanie kierunków”.
Odpowiedź jest prosta, na odwrotnej niż włączenie.
A teraz wyjaśnię Ci jak działa samoczynne wyłączenie kierunkowskazów w VN2k (manual str. 567):
„Samochody używają systemu anulowania kierunkowskazów uruchamianego przez obrót kierownicy. Ale motocykle dodatkowo skręcają z przechyłem, dzięki czemu mają mniejszy kąt skrętu. Utrudnia to przyjęcie system kasowania kierunkowskazów typu samochodowego spowodowane niedokładnym jego działaniem w motocyklach. Więc, motocykle przyjmują system liczenia czasu i odległości.
Układ kasowania składa się z akumulatora, przekaźnika sterującego kierunkowskazów, czujnika odległości i przełącznika kierunkowskazów.
Gdy przełącznik kierunkowskazów zostanie przesunięty w prawo lub w lewo, kierunkowskazy zaczną migać a przekaźnik sterujący zaczyna odliczać 8 sekund. Pod koniec tego czasu uruchamia się przekaźnik sterujący obliczanie przebytej odległości za pomocą impulsów z czujnika odległości w prędkościomierzu. Przekaźnik sterujący działa nawet po zwolnieniu przełącznika kierunkowskazów i powrocie do położenia neutralnego siłą sprężyny. Gdy motocykl przejedzie dodatkowe 65 metrów (213 stóp), przekaźnik sterowania wyłącza prąd, wyłącza kierunkowskazy i sam się resetuje”.
Tex66
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Przekaźnik kierunkowskazów
Twój bobber jak to napisałeś bezproblemowo przechodzi przeglądy techniczne z prostego powodu, prawo w Walii na to pozwala by motocykl spełniający pewne kryteria ich nie posiadał.
Motocykl typu bobber nie ma z tym nic wspólnego.
Motocykl typu bobber nie ma z tym nic wspólnego.
Tex66
-
- Posty: 9
- Rejestracja: pt wrz 18, 2020
- Motocykl: Vn 750
Re: Przekaźnik kierunkowskazów
Dziękuję wszystkim za pomocne odpowiedzi. Już wiem jak to działa.
Re: Przekaźnik kierunkowskazów
W temacie wyłączenia kierunków to VN900 jest tylko mechaniczny wyłącznik, ten sam którym się włącza - przełączamy lewo prawo w celu włączenia kierunku a wciskamy w celu wyłączenia kierunku.
Jacek_VN
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Przekaźnik kierunkowskazów
Marcin
Masz tu jak powinny działać kierunkowskazy w VN 750 – zapisy w instrukcji serwisowej (manual, str.286 i 287).
Manual VN 700 / VN750 – str. 286
Obwód kierunkowskazów i system automatycznego wyłączania (modele VN700A i VN750-A1, A2, A3, A4, A4)
Gdy przełącznik kierunkowskazów jest w pozycji ON, elektromagnes wyłącza kierunkowskaz po 4 sekundach od jego włączenia oraz po przejechaniu przez motocykl dodatkowych 50 metrów.
Układ kasowania składa się z akumulatora (źródła zasilania), sterownika kierunkowskazów, czujnika odległości, elektromagnesu i przełącznika kierunkowskazów. Gdy przełącznik kierunkowskazów zostanie przesunięty w lewo lub w prawo, kierunkowskazy zaczną migać, a jednostka sterująca zacznie odliczać 4 sekundy. Pod koniec tego czasu jednostka sterująca rozpoczyna obliczanie przebytej drogi za pomocą impulsów z czujnika drogi znajdującego się z tyłu prędkościomierza. Gdy motocykl przejechał 50 metrów, jednostka sterująca uruchamia elektromagnes, który przestawia przełącznik kierunkowskazów w położenie OFF.
Manual VN 700 / VN750 – str. 287
Kontrola czujnika odległości z automatycznym anulowaniem (modele VN700A i VN750-A 1, A2, A3, A4).
Jeśli system kasowania kierunkowskazów nie działa prawidłowo, najpierw dokładnie sprawdź wszystkie połączenia przewodów, a następnie sprawdź czujnik odległości i zespół przełącznika kierunkowskazów / elektromagnesu. Jeśli wszystko jest w porządku, wymienić jednostkę sterującą kierunkowskazów.
1. Zdejmij dolny koniec linki prędkościomierza z obudowy przekładni prędkościomierza na przedniej osi.
2. Otwórz obudowę reflektora.
3. Zdejmij brązowe złącze i czerwony przewód, aby podłączyć omomierz do jasnozielonego przewodu w brązowym złączu i czerwonym przewodzie.
4. Obracając powoli linką wewnętrzną prędkościomierza, policz, ile razy czujnik wykazuje ciągłość.
a. Omomierz powinien wykazywać ciągłość, a następnie otworzyć się 4 razy na obrót.
Masz tu jak powinny działać kierunkowskazy w VN 750 – zapisy w instrukcji serwisowej (manual, str.286 i 287).
Manual VN 700 / VN750 – str. 286
Obwód kierunkowskazów i system automatycznego wyłączania (modele VN700A i VN750-A1, A2, A3, A4, A4)
Gdy przełącznik kierunkowskazów jest w pozycji ON, elektromagnes wyłącza kierunkowskaz po 4 sekundach od jego włączenia oraz po przejechaniu przez motocykl dodatkowych 50 metrów.
Układ kasowania składa się z akumulatora (źródła zasilania), sterownika kierunkowskazów, czujnika odległości, elektromagnesu i przełącznika kierunkowskazów. Gdy przełącznik kierunkowskazów zostanie przesunięty w lewo lub w prawo, kierunkowskazy zaczną migać, a jednostka sterująca zacznie odliczać 4 sekundy. Pod koniec tego czasu jednostka sterująca rozpoczyna obliczanie przebytej drogi za pomocą impulsów z czujnika drogi znajdującego się z tyłu prędkościomierza. Gdy motocykl przejechał 50 metrów, jednostka sterująca uruchamia elektromagnes, który przestawia przełącznik kierunkowskazów w położenie OFF.
Manual VN 700 / VN750 – str. 287
Kontrola czujnika odległości z automatycznym anulowaniem (modele VN700A i VN750-A 1, A2, A3, A4).
Jeśli system kasowania kierunkowskazów nie działa prawidłowo, najpierw dokładnie sprawdź wszystkie połączenia przewodów, a następnie sprawdź czujnik odległości i zespół przełącznika kierunkowskazów / elektromagnesu. Jeśli wszystko jest w porządku, wymienić jednostkę sterującą kierunkowskazów.
1. Zdejmij dolny koniec linki prędkościomierza z obudowy przekładni prędkościomierza na przedniej osi.
2. Otwórz obudowę reflektora.
3. Zdejmij brązowe złącze i czerwony przewód, aby podłączyć omomierz do jasnozielonego przewodu w brązowym złączu i czerwonym przewodzie.
4. Obracając powoli linką wewnętrzną prędkościomierza, policz, ile razy czujnik wykazuje ciągłość.
a. Omomierz powinien wykazywać ciągłość, a następnie otworzyć się 4 razy na obrót.
Tex66
Re: Przekaźnik kierunkowskazów
Tex66 to co przytoczyłeś z manuala to twoje tłumaczenie czy jednak jeat jakiś manual po polsku?
Kto jest online
Jest 17 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 16 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości