VN 750 ODPOWIETRZENIE SILNIKA WYPLUWAJĄCY OLEJ

Jastrząb
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 27, 2013
Miejscowość: Siemianowice śląskie
Motocykl: vn 750
VROC: 0

VN 750 ODPOWIETRZENIE SILNIKA WYPLUWAJĄCY OLEJ

Post autor: Jastrząb » pt wrz 20, 2013

Witam Kolegów.Mam bardzo nietypowy problem borykam się z nim od czasów zakupu ,mianowicie po przekroczeniu magicznych 5-tyśięcy obrotów zaczyna wywalać odmą olej do gażników do tego stopnia że mam go nawet na spodniach,i może tak wywalac do ostatniej kropli która jeszcze pozostała w silniku ,nie mam pojęcia czym jest to spowodowane, silnik wyciągałem i rozbierałem już sześć razy przy okazji wymieniłem kasatory , pierścienie łańcuchy rozrządu.przejżałem rozkładówki w celu poszukiwania brakujących części ale nic nie brakuje .Nie mam już głowy co zrobić i jak .POMOCY :hammer:

Fatman76
Posty: 93
Rejestracja: śr maja 18, 2011
Miejscowość: Tarczyn
Motocykl: VN 1500 Custom/KZ 650 Chopper/Dniepr MT11
VROC: 0

Post autor: Fatman76 » pt wrz 20, 2013

hej

dziwna sprawa. może któryś tłok nadpęknięty jest. pogadam z kumplem co jest duuzo mocniejszy ode mnie i zobaczymy co powie.
"A kto wódki nie pije jest wywrotowcem, świadomie uszczuplającym dochody państwa bez-ideowcem!!!"

Jastrząb
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 27, 2013
Miejscowość: Siemianowice śląskie
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Jastrząb » pt wrz 20, 2013

Wdzięczny bym był za jaką kolwiek podpowiedz
Fatman76 pisze:hej

dziwna sprawa. może któryś tłok nadpęknięty jest. pogadam z kumplem co jest duuzo mocniejszy ode mnie i zobaczymy co powie.

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » pt wrz 20, 2013

Jak możesz to napisz jaśniej w którym dokładnie miejscu wydostaje się ten olej, postaram Ci się pomóc.
Bo liczy się droga, nie cel.

Jastrząb
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 27, 2013
Miejscowość: Siemianowice śląskie
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Jastrząb » sob wrz 21, 2013

Połączenie pierwszego cylindra z wlotem powietrza(zalewa cały wlot wlatując do gażników i pozanie)

Jastrząb
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 27, 2013
Miejscowość: Siemianowice śląskie
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Jastrząb » sob wrz 21, 2013

Duża dekomresja w układzie korbowym niewiem z czego wynikająca

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » sob wrz 21, 2013

Czy rozkręcałeś i czyściłeś odmę? [drugi cylinder lewa strona]
Bo liczy się droga, nie cel.

Jastrząb
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 27, 2013
Miejscowość: Siemianowice śląskie
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Jastrząb » ndz wrz 22, 2013

jeżeli chodzi o zawór membranowy to czyściłem

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » ndz wrz 22, 2013

Próbowałeś odłączyc przewód odpowietrzający od puszki? może wina nie leży po stronie silnika, tylko coś z gażnikami jest nie tak, poprostu zaciągają olej [filtry powietrza czyste?]
Bo liczy się droga, nie cel.

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » ndz wrz 22, 2013

w którym miejscu wywala olej i czy w czasie jazdy czy na postoju. I ile go ubywa. Kolega miał w vn15 tak, że wywalało mu pod uszczelniaczem wału gdzieś pod osłonami i waliło przy silniku przy gaźnikach - nie wiedział na początku, że to z wału. Był pewien, że to coś z silnikiem.

Jastrząb
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 27, 2013
Miejscowość: Siemianowice śląskie
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Jastrząb » pn wrz 23, 2013

Prawdopodobnie znalazłem przyczynę dekompresji.bardzo duża przerwa na pierścieniach ponad 0,85
na pierścieniu sprężającym.wyczytałem że nominał powinien wynośić 0,03 do 0,07

Tomasz
Posty: 6
Rejestracja: wt paź 08, 2013
Miejscowość: Cieśle
Motocykl: Kawasaki
VROC: 0

Post autor: Tomasz » śr paź 16, 2013

Daj znać czy pomogło. Rozbierałeś ponownie silnik? Łatwo to też sprawdzić mierząc kompresje obu cylindrów, jak jest znaczny ubytek ciśnienia to na pewno dmucha w zawory albo do skrzyni korbowej.

Awatar użytkownika
mariusz.janik
Posty: 1
Rejestracja: pt maja 07, 2021
Motocykl:

Re: VN 750 ODPOWIETRZENIE SILNIKA WYPLUWAJĄCY OLEJ

Post autor: mariusz.janik » pt maja 07, 2021

Dzisiaj mojego ojca spotkała podobna przygoda. Wiadomo co było przyczyną? Pierścienie poszły?

Whiteroman
Posty: 101
Rejestracja: pt lip 05, 2019
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN2000

Re: VN 750 ODPOWIETRZENIE SILNIKA WYPLUWAJĄCY OLEJ

Post autor: Whiteroman » pt maja 07, 2021

Co masz na myśli pisząc o znacznej dekompresji w układzie korbowym? Ciśnienie sprężania mierzy się manometrem wkręconym w otwór świecy przy pełnym otwarciu gaźników. Przerwa na zamku pierścienia jakieś tam 0,8mm nie może być przyczyną znacznego ubytku kompresji. Stan prowadnic zaworowych, trzonków zaworowych i uszczelniaczy zaworowych sprawdzałeś?. Czy silnik dymi jak go traktujesz tymi obrotami powyżej 5000? Jeśli niedawno wymieniałeś pierścienie tłokowe to trzeba im dać czas (kilkaset kilometrów do przejechania) żeby się właściwie dotarły. Założenie nowych pierścieni
przy zużytym cylindrze (nie trzyma średnicy na całej wysokości i na całym obwodzie) to strata pieniędzy bo nigdy się nie dotrą i nie będą uszczelniać komory spalania.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą