Sprzęgło

Dario753
Posty: 21
Rejestracja: wt sty 28, 2020
Motocykl: Kawasaki VN 750

Sprzęgło

Post autor: Dario753 » pn sty 10, 2022

Witam wszystkich.
Ślizga mi się sprzęgło, pomożecie jaka może być przyczyna.
Jaką grubość powinny mieć tarcze cierne, a jaka przekładki stalowe.
Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Sprzęgło

Post autor: Wielebny Bolo » pn sty 10, 2022

Przyczyna - STAROŚĆ, a raczej ilość przejechanych km. i styl jazdy. Sprzęgło urządzenie mechaniczne, cierne więc oczywiste że się zużywa tak jak np. klocki hamulcowe.
Kupujesz nowe tarcze cierne, sprężyny (obowiązkowo). Tarcze/przekładki stalowe oglądasz czy nie mają czarnych przebarwień świadczących o przegrzaniu i ewentualnym odkształceniu. Sprawdzasz je kładąc na szybie. Jak leżą płasko , nie kołyszą się to OK. Składasz pakiet tarcz ciernych i stalowych i mierzysz. Texx podał w którym z wątków dokładnie wielkości stosu i odchyłki. Zadanie domowe - znaleźć na forum dane, co by nie było na leniucha.
Miłej zabawy.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

Dario753
Posty: 21
Rejestracja: wt sty 28, 2020
Motocykl: Kawasaki VN 750

Re: Sprzęgło

Post autor: Dario753 » pn sty 10, 2022

Działało dobrze, ale po wymianie rozrządu przy składaniu przełożyłem tarczki i od tej pory zaczęło się ślizgać.
Tarcze cierne mają grubość 30.1 mam.
Jak powinny być ułożone przekładki fazką do wewnątrz koszyczka czy na zewnątrz?

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1158
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Sprzęgło

Post autor: Tex66 » pn sty 10, 2022

Wielebny Bolo mądrze Ci napisał, tarcze cierne (Triction Plate Thicknees) to nie wszystko mimo, że ich grubość mieści się w limicie serwisowym. Nie mniej istotne w zapobieganiu ślizganiu się sprzęgła są przekładki stalowe (Steel Plate Warp) i ich wypaczenie spowodowane między innymi przegrzaniem.
Całość uzupełniają sprężyny sprzęgła i odpowiedni moment siły z jakim są dokręcane.
Ja dodałbym jeszcze stan popychacza sprzęgła i jego podzespołów czy też odpowiedni luz na dźwigni sprzęgła i jak to wszystko jest poprawnie złożone.

O budowie sprzęgła (stosie) jak wspomniał Wielebny już pisałem.
Więc zanim (możliwe, że ponowię) dostaniesz gotowca ode mnie, napisz gdzie jest i w jakim wydawnictwie coś jest napisane o jakichkolwiek fazkach na przekładkach stalowych.
Powodzenia
Tex66

Awatar użytkownika
Wielebny Bolo
Posty: 1189
Rejestracja: ndz sty 14, 2018
Miejscowość: Brzeg Dolny
Motocykl: VN 2000 Parowóz
VROC: 0

Re: Sprzęgło

Post autor: Wielebny Bolo » wt sty 11, 2022

Możliwe że pomyliłeś się i złożyłeś DWIE STALOWE TARCZE RAZEM.
Slizganie od ręki.
Jak tarcze stalowe są proste to niema znaczenia ich kolejność. Jescze nie dokłade dokręcenie sprężyn. Może jedna jest nie dokręcona i efekt będzie podoby.
Czy podczas dokręcanie ktoś cię nie oderwał od roboty na chilę? :(
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą