Witam was. Przeglądałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie które mi się nasuwa . Jak uzyskać głosniejszy bardziej chopperowy dźwięk wydechu?
Widziałem że część z was po prostu nawierca dbkillery i w ten sposób Moto staje się głośniejszy. A czy ktoś z was usuwał całkowicie je z wydechu? Tak jak patrzyłem, trzymają się na dwóch zgrzewach w każdym tłumiku, czy podgrzanie tych zgrzewów poskutkuje możliwością wyjęcia dbkillerow ?
Jeśli ktoś z was je usunął to w jaki sposób ?
Vn750 usunięcie dbkillera z wydechów
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Vn750 usunięcie dbkillera z wydechów
Małe sprostowanie nazewnictwa.
Dbkilery występują w kastomowych wydechach jako osobna część do dowolnego montażu, czyli możesz mieć głośne wydechy gdy je wyjmiesz lub ciche jak je włożysz z powrotem. W wydechach oryginalnych, a takie chyba masz, można np. nawiercić tylną ściankę ostatniej komory wydechu lub usunąć ostatnią komorę wydechu ale nie jest to dbkiler tylko integralna część wydechu.
Oczywiście nawiercanie jest najtańszą i w miarę skuteczną metodą na zmianę brzmienia wydechu. I w miarę bezpieczną bo możesz później do tych otworów przynitować zaślepkę i wrócić do oryginału. Ilość i wielkość otworów dają różne rezultaty. Ilość i wielkość otworów zależy od wielkości tylnej ścianki. Zacznij od mniejszej średnicy wiertła. Później rozwiercaj większym wiertłem.
Dbkilery występują w kastomowych wydechach jako osobna część do dowolnego montażu, czyli możesz mieć głośne wydechy gdy je wyjmiesz lub ciche jak je włożysz z powrotem. W wydechach oryginalnych, a takie chyba masz, można np. nawiercić tylną ściankę ostatniej komory wydechu lub usunąć ostatnią komorę wydechu ale nie jest to dbkiler tylko integralna część wydechu.
Oczywiście nawiercanie jest najtańszą i w miarę skuteczną metodą na zmianę brzmienia wydechu. I w miarę bezpieczną bo możesz później do tych otworów przynitować zaślepkę i wrócić do oryginału. Ilość i wielkość otworów dają różne rezultaty. Ilość i wielkość otworów zależy od wielkości tylnej ścianki. Zacznij od mniejszej średnicy wiertła. Później rozwiercaj większym wiertłem.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Re: Vn750 usunięcie dbkillera z wydechów
Ok mój błąd z nazewnictwem. A jak jeśli chciałbym to całe ustrojstwo wyjąć ?
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Vn750 usunięcie dbkillera z wydechów
W zależności od konstrukcji wydechu bywa różnie. Najczęściej ostatnia komora jest zakonczona ścianką do której jest wspawana rurka. Jej wylot widać na końcu tłumika. Rurka ma kilka otworów lub nacięć na całej długości.
Jeżeli tylna ścianka jest przykręcona, przynitowana lub zgrzana. Po usunięciu tych połączeń powinno się udać wyjąć tą tylną ściankę wraz rurką. Ale może być tak że rurka jest jeszcze mocowana do następnej komory i tu już tylko brutalny przecinak da radę.
Proponuję jednak zacząć od wiercenia. Może cię zadowoli brzmienie. Ciąć zawsze zdążysz.
Jeżeli tylna ścianka jest przykręcona, przynitowana lub zgrzana. Po usunięciu tych połączeń powinno się udać wyjąć tą tylną ściankę wraz rurką. Ale może być tak że rurka jest jeszcze mocowana do następnej komory i tu już tylko brutalny przecinak da radę.
Proponuję jednak zacząć od wiercenia. Może cię zadowoli brzmienie. Ciąć zawsze zdążysz.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości