stopień sprężania vn750

Awatar użytkownika
jag
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 05, 2010
Miejscowość: Wlkp
Motocykl: vn750
VROC: 0

stopień sprężania vn750

Post autor: jag » pn mar 28, 2011

witam
jaki jest fabryczny stopien sprezania w vn?? mechanior zmierzyl mi i bylo 11,5...
jak ma sie ta sprawa

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pn mar 28, 2011

Zgodnie z serwisówką 10,3

PS.
W dziale mechanika, na górze nad tematami, przyklejone są dane techniczne wszystkich modeli Vulcanów.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Re: stopień sprężania vn750

Post autor: Starszy » pn mar 28, 2011

jag pisze:witam
jaki jest fabryczny stopien sprezania w vn?? mechanior zmierzyl mi i bylo 11,5...
jak ma sie ta sprawa
...stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy - mechanik zmierzył ci drugą wartość

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Re: stopień sprężania vn750

Post autor: Tiszo » pn mar 28, 2011

Starszy pisze:
jag pisze:witam
jaki jest fabryczny stopien sprezania w vn?? mechanior zmierzyl mi i bylo 11,5...
jak ma sie ta sprawa
...stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy - mechanik zmierzył ci drugą wartość
Starszy wyłapie każdą literówkę :mrgreen: :ok:

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » pn mar 28, 2011

... i na zlocie będzie karał...
:D

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pn mar 28, 2011

centek pisze:... i na zlocie będzie karał...
:D
:boje:

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » wt mar 29, 2011

Starszy pisze:stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy
Starszy wyjaśnij przy okazji różnicę bo myślałem że wiem o co chodzi a się okazuje że nie za bardzo...
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Starszy
Posty: 858
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: WR
Motocykl: VN-750
VROC: 31444

Post autor: Starszy » wt mar 29, 2011

Rudy pisze:
Starszy pisze:stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy
Starszy wyjaśnij przy okazji różnicę bo myślałem że wiem o co chodzi a się okazuje że nie za bardzo...
- stopień sprężania to stosunek objętości komory cylindra do objętości komory spalania, w tym przypadku 10,3 : 1 - czyli dziesięć z groszkiem części powietrza zostanie " upchnięte " przez tłok w komorze spalania o wielkości jednej części - od tego zależą dalsze parametry silnika

- ciśnienie sprężania to ciśnienie w komorze spalania mierzone po sprężeniu mieszanki paliwowo-powietrznej w celu określenia zużycia silnika - dla VN 750 to ok. 13,0 (atm.) - wartość poniżej 9,0(atm.) kwalifikuje silnik do remontu

...z reguły niższy stopień sprężania jest przy niskoobrotowych silnikach (8,5 - 9), ale żywotność takiego silnika może być większa (np. nawet 7,0 atm. do remontu) pomimo mniej dokładnych pasowań i nawet zwiększonego zużycia oleju np. VN 15
- sory za stare jednostki i lekkie zagmatwanie tematu :mrgrin:

Awatar użytkownika
jag
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 05, 2010
Miejscowość: Wlkp
Motocykl: vn750
VROC: 0

Post autor: jag » wt mar 29, 2011

ok
a jak przekalada sie to na przebieg??
piszecie ze ok 9 i przydalby sie remont...
zakladajac ze mam ok 12 ( bo 11,5 bylo na bardzo slabej akumie) to chyba nie zdaze go zajechac? :P

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » wt mar 29, 2011

jag pisze:ok
a jak przekalada sie to na przebieg??
piszecie ze ok 9 i przydalby sie remont...
zakladajac ze mam ok 12 ( bo 11,5 bylo na bardzo slabej akumie) to chyba nie zdaze go zajechac? :P
akuma ? masz na myśli akumulator ???

Awatar użytkownika
jag
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 05, 2010
Miejscowość: Wlkp
Motocykl: vn750
VROC: 0

Post autor: jag » pn kwie 11, 2011

sorki za sformulowanie, ale tak akuma to akumulator hehe

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » pn kwie 11, 2011

A co ma akumulator do ciśnienia sprężania?

Awatar użytkownika
Mirko
Posty: 176
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500B '94
VROC: 0

Post autor: Mirko » pn kwie 11, 2011

stopień sprężania nie ma nic wspólnego do zużycia silnika,natomiast ciśnienie sprężania to dopiero problem że ho,ho(tak mnie uczono w mojej samochodówce) :D

Awatar użytkownika
jag
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 05, 2010
Miejscowość: Wlkp
Motocykl: vn750
VROC: 0

Post autor: jag » pn kwie 11, 2011

królik pisze:A co ma akumulator do ciśnienia sprężania?
moze to ze jak jest slaby akumulator to slabiej kreci? nie wiem nie znam sie... ale glupich pytan nie zadawaj
jesli wiesz cos to napisz a nie pytasz skoro wnioskuje ze wiesz dobrze :pada:

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » pn kwie 11, 2011

jag pisze:moze to ze jak jest slaby akumulator to slabiej kreci?
Wydawało mi się,że skoro mierzył ci to mechanik to powinien wiedzieć,że akumulator powinien być naładowany :pada: Czy pomiarów dokonywał na zimnym czy na ciepłym silniku?Czy mierzył tylko na sucho czy wykonał także próbę olejową?

Awatar użytkownika
jag
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 05, 2010
Miejscowość: Wlkp
Motocykl: vn750
VROC: 0

Post autor: jag » pn kwie 11, 2011

no sytuacja byla jaka byla i czynnosc zostala wykonana okazjonalnie na slabej akumie...
silnik nie byl zimny ale tez nie byl rozgrzany jak np po trasie. proba olejowa? z tego co widzialem to wykrecil swiece zakrecil troche rozrusznikiem i juz...
nie wiem jak powinno sie to wykonac, pisze tylko to co widzialem i to co wiem a pisze dlatego, ze uwazam szanowne grono za bardziej zaznajomione z kwestia :yeee:

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » pn kwie 11, 2011

Próba olejowa polega na wlaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra i wykonaniu ponownego pomiaru.Jeżeli są walnięte pierścienie to olej uszczelni je i wtedy będzie większe ciśnienie.Jeżeli piszesz że na ciepłym silniku przy próbie na sucho miałeś około 12 atmosfer to moim zdaniem nie masz się czym martwić :ok:

Awatar użytkownika
Mirko
Posty: 176
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500B '94
VROC: 0

Post autor: Mirko » wt kwie 12, 2011

Uzyskanie wyższego ciśnienia po wlaniu oleju do cylindrów - czego dowodzi ?? -niczego :D .
jeżeli ciśnienie sprężania było cienizną przed olejem to zalewnie mu nie pomoże :P

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » wt kwie 12, 2011

jeżeli ciśnienie sprężania było cienizną przed olejem to zalewnie mu nie pomoże
No to wtedy remoncik :wall: ale jeśli okaże się,że na przykład ciśnienie na sucho i na mokro jest takie same to może to nie być wina pierścieni tylko zaworów i wtedy zamiast rozbierać cały silnik i wyciągać tłoki wystarczy zrobić głowicę.

Awatar użytkownika
Mirko
Posty: 176
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500B '94
VROC: 0

Post autor: Mirko » wt kwie 12, 2011

no i jasne,po zdemontowaniu zalać głowicę naftą i wszystko się okaże !!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 56 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 56 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą