Witam
Coś czuję ,że moja 750 -ka będzie potrzebowac reanimacji , poza tym ,że nie ładuje (może zacznie zamówiłem nowy regulator) jak nie to chyba altek padł - na razie badam :-) i coś słyszę takie stuki jak się nagrzeje tak jak by łańcuszek rozrządu - ale moim pytaniem jest zasadniczo gdyby nastąpił czarny scenariusz , to ile może kosztować naprawa altka plus usunięcie stuków - tak orientacyjnie , może ktoś z Was szanowni jeźdźcy by się podjął naprawy
Okolice Rawy mazowieckiej
Pozdrawiam
rozrząd plus alternator VN 750 naprawa
Łańcuszki oryginalne kawasaki kosztują w serwisie coś ok 90zł/szt. Zamienniki DIDa albo Tourmaxa są o dziwo kilkukrotnie droższe (taki ewenement).
Alternator nowy na allegro ok 400-450zł.
Naprawa tego wszystkiego = wyjęcie silnika z ramy i rozebranie go prawie do połowy więc robocizna wyjdzie duża.
Jak masz dostęp do garażu i narzędzi to dasz radę zrobić to sam (ew z lekką pomocą drugiej osoby przy wyjmowaniu silnika). Ja robiłem samodzielnie w zeszłym sezonie. Serwisówka jest napisana bardzo przystępnie (mam po angielsku w pdf, jakbyś chciał to pisz na PW).
Zanim jednak wpakujesz się w koszty weź miernik uniwersalny i pomierz wszystko zgodnie z serwisówką. Tu na forum w dziale mechanika znajdziesz wiele wątków gdzie ten temat był poruszany i dokładnie wyjaśniany.
Co do stuków na początek możesz ściągnąć ze stanów zestaw naprawczy napinaczy rozrządu (komplet sprężyn i oringów + kluczyk do naciągania) ze strony www.tocmanufacturing.com. Cały zestaw to 35$ + przesyłka 5$ więc masz komplet za cene jednej oryginalnej sprężyny. Ja kupiłem i jestem b. zadowolony (przesyłka doszła w 5 dni). Sprężyny sa trochę mocniejsze niż oryginalne więc przy niewielkim dzwonieniu pomogą.
Alternator nowy na allegro ok 400-450zł.
Naprawa tego wszystkiego = wyjęcie silnika z ramy i rozebranie go prawie do połowy więc robocizna wyjdzie duża.
Jak masz dostęp do garażu i narzędzi to dasz radę zrobić to sam (ew z lekką pomocą drugiej osoby przy wyjmowaniu silnika). Ja robiłem samodzielnie w zeszłym sezonie. Serwisówka jest napisana bardzo przystępnie (mam po angielsku w pdf, jakbyś chciał to pisz na PW).
Zanim jednak wpakujesz się w koszty weź miernik uniwersalny i pomierz wszystko zgodnie z serwisówką. Tu na forum w dziale mechanika znajdziesz wiele wątków gdzie ten temat był poruszany i dokładnie wyjaśniany.
Co do stuków na początek możesz ściągnąć ze stanów zestaw naprawczy napinaczy rozrządu (komplet sprężyn i oringów + kluczyk do naciągania) ze strony www.tocmanufacturing.com. Cały zestaw to 35$ + przesyłka 5$ więc masz komplet za cene jednej oryginalnej sprężyny. Ja kupiłem i jestem b. zadowolony (przesyłka doszła w 5 dni). Sprężyny sa trochę mocniejsze niż oryginalne więc przy niewielkim dzwonieniu pomogą.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
- Chopper1993
- Posty: 147
- Rejestracja: śr lut 01, 2012
- Miejscowość: Poznań (Czerwonak)
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
- VROC: 0
-
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz paź 02, 2011
- Miejscowość: łódzkie Koluszki
- Motocykl: KAWASAKI VULCAN VN 750 rocznik 1998
- VROC: 0
witam
Dzięki za odpowiedź , jeżeli jest szansa to bym poprosił o serwisówkę d do VN. Z tym ładowaniem to mam skrytą nadzieje ,że to regulator jutro ma przyjść nowy . Ładował tak do "30km " jazdy , a potem przestawał (założyłem przy okazji kontrolkę ładowania ) jak ostygł ładował , a teraz nawet zimny nie chce. Czytając niektóre porady odpiąłem kostkę od regulatora , odpaliłem i mierząc parami piny - wskazywał na wolnych ok 20 V po zwiększeniu obrotów ok 100 V, także myślę , że może altek dobry .Pytanie do Rudego
Nie chce mi się otworzyć ta strona z zestawem naprawczym rozrządu , którą podałeś .
Pozdrawiam
PS
Dzięki za odpowiedź , jeżeli jest szansa to bym poprosił o serwisówkę d do VN. Z tym ładowaniem to mam skrytą nadzieje ,że to regulator jutro ma przyjść nowy . Ładował tak do "30km " jazdy , a potem przestawał (założyłem przy okazji kontrolkę ładowania ) jak ostygł ładował , a teraz nawet zimny nie chce. Czytając niektóre porady odpiąłem kostkę od regulatora , odpaliłem i mierząc parami piny - wskazywał na wolnych ok 20 V po zwiększeniu obrotów ok 100 V, także myślę , że może altek dobry .Pytanie do Rudego
Nie chce mi się otworzyć ta strona z zestawem naprawczym rozrządu , którą podałeś .
Pozdrawiam
PS
Rafał
- Brein
- Posty: 2242
- Rejestracja: czw maja 06, 2010
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: Dniepr MT12
- VROC: 32244
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
Kto jest online
Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości