Strona 1 z 1

vn 750 przerywa na wysokich obrotach

: pt lut 26, 2016
autor: adek
Witam wszystkich!Mój problem polega na tym iż po wymianie i czyszczeniu oraz regulacji gazników po skręceniu wszystkiego moto zaczyna przerywać w gornym zakresie obrotów.Myślałem że to za mały stan paliwa w komorach,ale okazało się że po odkręceniu pokrywy filtra powietrza(prawego) moto wkręca się normalnie.Po wymyciu filtrów nadal jest bez zmian.... Proszę o jakieś wskazówki...?

: pt lut 26, 2016
autor: robdk
Filtr powietrza masz gąbkowy czy papierowy? Jak przerywa na wysokich obrotach to ma za bogato co potwierdza zdjęcie pokrywy. Nie wiem jak tutaj ale czasami każdy cylinder ma inną dyszę główną, może zamieniłeś miejscami
(trzeba sprawdzić w serwisówce). Wykręć świece po jeździe na wysokich obrotach ale zgaś go zaraz po zatrzymaniu by nie chodził na wolnych obrotach.
A filtr to wymień a jak jest gąbkowy to wymyj i nasącz sprayem do filtrów.

: pt lut 26, 2016
autor: adek
Filtr mam gąbkowy, dysze raczej też w porządku...a pisząc "za bogato" miałeś na myśli dawke paliwa czy powietrza? A co do świec to wykręcić je by zobaczyć czy nie są obkopcone jak dobrze zrozumiałem? I dzęki za zainteresowanie...!

: pt lut 26, 2016
autor: robdk
Jak masz filtr gąbkowy to zdejmij go ze stelaża byś miał sama gąbkę i wymyj w benzynie ekstrakcyjnej poprzez wyciskanie. Można także w płynie do naczyń z wodą umyć. Wysuszyć pod sprężonym powietrzem, założyć na stelaż i nasączyć sprayem do filtrów. Dostępny w sklepach z częściami do skuterów.
Za bogato znaczy za dużo paliwa, bo jak zdjąłeś pokrywę to poszło więcej powietrza i chodził dobrze. Jeśli w gaźnikach wszystko Ok to wyczyszczenie filtra powinno pomóc.
Co do świec, tak chodzi o kolor, jak jasna to za ubogo, jak ciemna to za bogato. Powinna być normalnie kawa z mlekiem.
Przydało by się w naszych dziadkach wyregulować gaźniki przed synchronizacją na świecy COLORTUNE skład mieszanki. Czasem ustawienia fabryczne już nie sprawdzają się.
Acha, co do gaźników bo mi przyszła nowa myśl - sprawdź czy się nie podwiesiła iglica w tłoczku z membraną, bo jak nie jest do końca to też efekt przylewania może być. No i ssanie musi być sprawne, czyli się całkowicie wyłączać. W twoim chyba jest na linkę, więc sprawdź czy ma luz, bo może nie domyka do końca po założeniu gaźników.

Powodzenia i szerokości :pedzi:

: pt lut 26, 2016
autor: adek
ok! dzięki za rady. zaraz się zabieram do roboty... co prawda może nie zobaczę dziś jak się moto zachowuje pod obciążeniem bo -4 dzisiaj u nas... jeszcze jedno: czy po pokręceniu śrubą składu mieszanki muszę synchronizować gażniki czy nie ma takiej potrzeby?

: pt lut 26, 2016
autor: robdk
Niestety ale następuje zmiana podciśnienia po pokręceniu tą śrubką i trzeba synchronizację robić, dlatego ustawia się skład mieszanki przed synchronizacja najlepiej na tej świecy co podałem wcześniej.
Niektórzy regulują też w trakcie synchronizacji by uzyskać synchro na wolnych jak i na wysokich obrotach. Wtedy synchronizacja wychodzi dobrze, ale nie zawsze wstrzelony jest skład mieszanki.

: pt lut 26, 2016
autor: adek
Dzięki wielki za porady!!! Szerokości i pozdro!!!

: pt mar 04, 2016
autor: adek
No witam ponownie... kręcenie śróbkami nic nie dało...gaziory wyciągnięte i zwiększona ilość paliwa w komorze pływakowej...i dalej to samo,przerywa w górnym zakresie obrotów 10 tyś i spada...prędkość max 120 km/h...zdejmuje pokrywę filtra i działa ok ,obroty poza skalą...postanowiłem wyciągnąć filtry dla sprawdzenia ale nic to nie dało. Wyjąłem więc gumowe kanały które są w filtrach powietrza dzięki czemu powiększył się otwór do zasysania powietrza...i teraz jest ok nawet z założonymi pokrywami filtrów...o co kużwa chodzi...? Dodam tylko że na starych gaznikach moto chodziło bez żadnych kombinacji...musiałem je wymienić bo miały pęknięty gwint od składu mieszanki. Dlaczego drugie gażniki potrzebują aż tyle powietrza...? Jakieś pomysły? Pozdrawiam! :wall:

: pt mar 04, 2016
autor: robdk
Za duże dysze paliwa i ew. zmienione iglice. Może był strojony pod puste wydechy itp.
Przełóż graty ze starych gaźników do tych. Powinno być ok.

: pt mar 04, 2016
autor: adek
ok! dzięki za wskazówki, w wolnej chwili się pobawię bo sezon tuż,tuż... :pedzi:

: pt mar 04, 2016
autor: robdk
No trzeba trzeba, ja swoje też dopiero wczoraj odpaliłem, jeszcze regulacja i składam.
LWG

: pt mar 04, 2016
autor: adek
no dobra...! dysze wymienione bez wyciągania gażników...w starych gaziorach była dysza 110 a w tych co założyłem jest dysza 135 ...różnica jest znaczna...jeszcze nie sprawdzałem ale jak coś to dam znać...znaczy jutro,bo wiecie dziś piątek więc :picie: :picie: :soczek: rozumiecie .POZDRO

: sob mar 05, 2016
autor: adek
witam!po wymianie dysz wszystko wróciło do normy! całkiem inny motór!...i nie trzeba kombinować z filtrami... :D kolego "robdk" wielkie dzięki jeszcze raz za zainteresowanie i trafne sugestie! pozdrawiam i szerokości!!! :motos: