Strona 1 z 3
Stukanie w silniku
: czw kwie 14, 2016
autor: Święty79
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Przeglądając forum jest wiele wpisów tak wiem! ale już dawno napisanych mało odpowiedzi i już dawno.
Proszę o pomoc bo mi ręce opadły jak to usłyszałem.
to link do YouTube który przedstawia problem
https://www.youtube.com/watch?v=QCilim3TZa0
: pt kwie 15, 2016
autor: robdk
Nie wiem czy trafię ale to wygląda, że stuka w momencie wybuchu mieszanki na jednym cylindrze. Stawiam na tylni i przejrzał bym wyjście z cylindra na wydechu oraz wydech. Dla pewności dokonałbym regulacji zaworów.
: pt kwie 15, 2016
autor: Święty79
Na tylnym to już pisałem
wydechy w porządku, silnik pomimo stukotu pracuje równo i bardzo ładnie odpala, ciekawi mnie czy to zawór czy korbowód daje taki odgłos?
Mam prośbę jeśli ktoś ma do sprzedania silnik cały 750 lub rozbity moto albo wie kto może mieć i warte jest to polecenia przez szanowne grono proszę o kontakt lub link do strony
Z góry dziękuję.
: pt kwie 15, 2016
autor: Święty79
koledzy nikt więcej nie poratuje swoją opinią
!!! A może na tym forum nikt nie jeździ 750
: pt kwie 15, 2016
autor: Lukanio
Bardzo podobny stukot miałem w moim starym en 450 jak puścił mi napinacz rozrządu i łańcuch tłukł o wszystko co się da. Stało się to nagle i też nie wiedziałem co jest do momentu jak podczas próby zlokalizowania tego tłuczenia przy próbie uruchomienia silnika łańcuch przeskoczył i tłok podparł się o zawór. Zdjąłem pokrywę zaworów i wszystko było jasne. W twoim silniku są łącznie cztery łańcuchy rozrządu. Raczej nie uruchamiałbym już silnika tylko pokrywy zaworów na dół. Ewentualnie możesz najpierw powykręcać napinacze i sprawdzić czy są jest ok. Panewki raczej to nie są bo to tłucze niemiłosiernie, a myślę że już wcześniej byś słyszał że coś puka i w miarę przebiegu się nasila. Luz zaworowy odpada bo za głośno. Żeby tak tłukły luźne zawory to musiałyby mieć kilometr luzu. No chyba że zwór się wypiął (wypadło zabezpieczenie) ale wtedy byłoby już chyba duże bum. Tak czy siak Nie ryzykowałbym odpalania i jazdy z czymś takim.
: sob kwie 16, 2016
autor: Święty79
Lukanio dziękuje za optymistyczną wiadomość .Wychodzi na to że trzeba silnik z ramy wyjąć i zobaczyć co się dzieje.Myślę żeby to zacząć robić samemu bo jak usłyszałem że tysiąca u mnie w okolicy wołają mechanicy to się przestraszyłem. Tak czy inaczej silnik z ramy jak to napinacze lub coś kolo tego to dobrze. Lepiej poznam motocykl od środka przeraża mnie tylko ustawienie rozrządu, a jak wyjdzie że to wał to i tak dalsza naprawa przerośnie koszt motocykla także będę sprzedawał na części to co dobre i co kto będzie potrzebował lub jak uda się silnik cały kupić nawet dużo młodszy to go całego wrzucę i będę dalej śmigał bo jazda tym modelem bardzo mi odpowiada.
Jak ktoś chce mi pomóc to zapraszam oczywiście o suchym pysku nie będziemy siedzieć
: sob kwie 16, 2016
autor: Lukanio
Wykręć najpierw napinacze rozrządu. Jak się okaże że to napinacz puścił to wymienisz tylko jego i nie musisz wyjmować silnika z ramy i robić niepotrzebnej roboty. Jeśli łańcuch nie przeskoczył to nawet nie musisz dotykać rozrządu i go ustawiać. Poza tym samo ustawienie to nic strasznego, ustawiasz na znaki jak klocki lego wszystko musi pasować. (tylko w serwisówkę się zaopatrz) Ale dużo tych "jeśli" jest. Zacznij od napinaczy, jak nie to, to pokrywę zaworów trzeba zdjąć w następnej kolejności. Nie wiem czy w twoim moto zejdzie bez wyciągania silnika. Musisz sprawdzić. Myślę, że to nie wał. Słyszałbyś wcześniej już delikatne stuki, z czasem by się nasilały. Teraz klepie bardzo głośno i na wolnych obrotach - więc panewki musiałby by być w agonalnym stanie - a od razu tak się nie dzieje, no chyba że oleju nie było i się zatarły.
: sob kwie 16, 2016
autor: Święty79
Napinacze już oba wykręciłem i odpaliłem nawet bez napinaczy i to samo tylko z 2 cylindra olej się polał do kąt nachylenia tego napinacza jest do dołu i musiało się polać. zostaje jeszcze pokrywę od zaworów ściągnąć albo sprzedać maszynę i koszta nie iść bo chyba wartość przerośnie tylko pytanie za ile???????
: sob kwie 16, 2016
autor: Święty79
sam nie wiem co robić???????
: sob kwie 16, 2016
autor: Kristofer
Kamikadze jesteś aby odpalić silnik bez napinaczy
raczej miałeś sprawdzić czy dobrze napinaja łańcuch aby rozrząd nie przeskoczył może lepiej daj do jakiegoś warsztatu zanim zamordujesz silnik
: sob kwie 16, 2016
autor: Święty79
Kristofer, tonący brzytwy się chwyta a uwierz mi odpalenie moto bez tych napinaczy nie wpłynęło na jego stan i było krótkotrwałe celem sprawdzenia wyeliminowania stuków. Dziękuję jednak za Twoja troskę o moja maszynę
Lewa w Górę i Pozdrawiam.
: sob kwie 16, 2016
autor: Kristofer
No nie wie czy nie wpłynęło teraz to na bank musisz sprawdzić czy rozrząd sie nie przestawił Lukanio pisał że zepsuty regulator nie napina odpowiednio łańcucha i ten wali po obudowie a skoro odpaliles bez to niby czemu miał twój problem zniknąć raczej jeszcze bardziej się nasilił
: sob kwie 16, 2016
autor: Lukanio
Nie próbuj więcej odpalać bez napinaczy bo bałaganu możesz narobić jak łańcuch przeskoczy. Myślę jednak, że ci nie przeskoczył jeszcze skoro nie było kolizji. Ja na zerwanym napinaczu przyjechałem 10 km do domu, ale chyba tylko cud sprawił, że nie przeskoczył mi łańcuch w drodze.
Jak wyglądały te napinacze które wyjąłeś? Po wyjęciu dało się je wcisnąć? tam jest system zapadkowy i jak się wysunie maksymalnie po wyjęciu napinacza to nie da się go cofnąć, tylko trzeba chyba śrubokrętem skręcić sprężynkę ( tak mi się wydaje, chociaż nie wiem jak wygląda budowa napinacza w twoim moto. Jeśli da się cofnąć napinacz palcem to znaczy, że jest popsuty.
: sob kwie 16, 2016
autor: Święty79
Lukanio, napinacze w 700/750 nie maja zapadek tylko trzeba je wkręcić a potem zablokować sprytnym urządzeniem włożyć na swoje miejsce, przykręcić z odpowiednią siłą 14Nm i wyjąć sprytne urządzenie blokujące. Sprężyna napinacza w tym momencie wysuwa końcówkę napinacza do odpowiedniej długości, dociska dźwigienkę która odpowiedzialna jest za odpowiedni naciąg łańcuch rozrządu. Najczęściej w naszych maszynach VN 700/750 siadają sprężyny w środku tego napinacza i albo pękają albo przy złym złożeniu napinacza blokują wysunięcie się tego ,,grzybka" który dociska. samo odpalenie motocykla nie powinno skutkować przeskoczeniem łańcucha chyba że będziemy ostro brandzlować manetką gazu.
: ndz kwie 17, 2016
autor: Karamba
Po mojemu łańcuszek rozrządu . kolega miał podobnie , niby wszystko w porządku napinacze itp dopiero po dokładnym sprawdzeniu całego łańcuszka okazało się że jedno ogniwo było uszkodzone , bolec łączący ogniwa się wysunął i jedna z "blaszek" luźno "latając " stukała o wszystko do okoła. nie wiem jak to precyzyjniej wyjaśnić , ale dokładnie sprawdź łańcuszki . Życzę powodzenia
: pn kwie 18, 2016
autor: Święty79
Karamba, Dzięki za info. Ale wychodzi na wał i panewki trochę roboty będzie chyba że trafię na inny silnik w sieci
: pn kwie 18, 2016
autor: Miras1999
Wał czy korbowody to ostateczność, miałem podobne stuki w silniku, pisałem o tym na forum, oczywiscie pierwsze diagnozy fachowców to korbowody a okazało się że pod lewą pokrywą silnika jest śruba dokręcająca koło od rozrusznika i ta śruba się odkręciła. Wyjmij silnik odkręć pokrywę po lewej stronie ( od alternatora ) i sprawdz czy to koło jest dokręcone, to częsta usterka w VN 750
: pn kwie 18, 2016
autor: Miras1999
Przy zacierającym się wale stukało by jak w zegarku a tu słychać nie ruwnomierne stukanie
: wt kwie 19, 2016
autor: Sztandar
Obstawiam gumki koła zębatego na wałku wyrównoważającym, jeśli mocno się zużyją to mogą wypaść i właśnie taki stukot będzie słychać.
: wt kwie 19, 2016
autor: Szrek
witam ..ja kupilem nie dawno caly silnik do mojej vnki ..jak chcesz to mam numer tel gosc sie zajmuje tylko tymi motorami ..dal mi gwarancje rozruchową . wydaje sie ze jest uczciwy ..722068348 sklep Ardox w internecie tez go znajdziesz . Pozdrawiam .