Strona 1 z 2
Pompa oleju???
: pn lut 27, 2017
autor: Czlukasz
Zbliża się sezon a tu d..a.
Po zimowych zmaganiach z moto w garażu przyszedł czas na odpalenie no i niestety znów to samo co w jesieni. Po odpaleniu nie gaśnie kontrolka oleju, nie ubywa go też w okienku do sprawdzania poziomu ( czyli nie jest rozprowadzane po silniku) ktoś ma jakieś pomysły?
Dodam że w zimie wymieniłem pompę oleju i czujnik bo jesienią było to samo, no ale na niewiele to się zdało jak widzę.
Do tego jeszcze dochodzi gaźnik który leje. Czy da się coś z tym zrobić czy sezon uznać za stracony?
: pn lut 27, 2017
autor: jacyII
Witaj.
Proszę się nie gniewać ,ale piszesz ,że wymieniałeś pompę na nową - używana , chińska podróba , czy dobry zamiennik , oryginalna? Ty osobiście czy w warsztacie ?
Czy sam montaż był przeprowadzony prawidłowo , czy czujnik był sprawdzony , czy przewody olejowe są drożne , czy napęd pompy jest ok.?
Wiele rzeczy do sprawdzenia.
Pozdro
slawek
: pn lut 27, 2017
autor: Czlukasz
Przepraszam za brak szczegółów ale już mnie to rozbraja powoli. Pompa używana, przewody drozne, napęd ok. Co do robocizny to wszystko robiłem wspólnymi siłami z ojcem i wujkiem którzy ogarniaja mechanikę. Jesienią moto nagle stanęło, co się okazało to kawałek sitka olejowej był rozerwany i jakiś opilek z niego poszedł w pompę. No i od tamtego czasu stoi niestety
: pn lut 27, 2017
autor: jacyII
Witaj.
Jeżeli rozerwał się smok pompy i tłoczył olej z opiłkami to jest duże prawdopodobieństwo ,że opiłki dostały się do całego układu olejowego . Czy na wałku od pompy jest klinik , łańcuch pompy napięty , czy zaworek ciśnienia jest ok ?
pozdro
Slawek
: pn lut 27, 2017
autor: jacyII
Mówiąc smok pompy mam na myśli wkład filtrujący
razem z nakrętką , sprężynką , podkładką, o-ringiem , dużą podkładką , wkładem filtrującym .
: śr mar 01, 2017
autor: Czlukasz
No więc wyciagniety silnik po raz kolejny...
Pompa wygląda na sprawną wszystko wydaje się być w porządku. Tylko kolejna sprawa która mnie trapi to to że przez gaźnik paliwo leje się na potęgę i nie wiem czy to powinno tak być no bo w sumie chyba to przez podcisnienie powinno być
: śr mar 01, 2017
autor: Ryszard1962
Przelewanie paliwa przez gaźnik może być spowodowane zawieszonym zaworkiem iglicowym lub zbyt wysokim poziomem paliwa , jeśli masz wyjęty silnik to zajrzyj do gaziora
: śr mar 01, 2017
autor: Czlukasz
Gaźnik był u specjalisty tydzień temu był czyszczony bo myślałem że to przez to się tak leje. Jutro sprawdzę jeszcze raz na wszelki wypadek.
: śr mar 01, 2017
autor: Czlukasz
No i jeszcze fakt że jak włączę ssanie to od razu gaśnie. Pytanie zasadnicze czy go zalewa czy coś jest nie tak i odcina paliwo.
: śr mar 01, 2017
autor: Smoku
Zastanawia mnie to ciśnienie oleju.
Czyżby tradycyjnie panewka?
: śr mar 01, 2017
autor: Czlukasz
No właśnie to mnie gryzie najbardziej. po uruchomieniu silnika nic się z olejem nie dzieje przez oczko do sprawdzania poziomu nie widać żadnego ruchu olej ani drgnie.
: czw mar 02, 2017
autor: Rav
Jesli dobrze widze, to masz 700, moze to troche naiwne z mojej strony, ale czy kranik masz ustawiony we wlasciwej pozycji? Co do cisnienia oleju, sprawdz organoleptycznie olej, powachaj go czy nie jest rozcienczony paliwem, skoro tak gaznik leje. Brak cisnienia w 3/4 momentalnie bys uslyszal .
: czw mar 02, 2017
autor: Czlukasz
A jaka jest prawidłowa pozycja? Bo oglądałem przed zakupem kilka 700 i 750 i w każdym przypadku właściciel twierdził że kranika nie używają i cały czas jest w pozycji On. Olej rzeczywiście jest rozrzedzony paliwem które cieknie z gaznikow.
: czw mar 02, 2017
autor: jacyII
Witaj.
Kranik jest podciśnieniowy? jeżeli tak to uszkodzona jest membrana w kraniku (wymiana na nową) lub prawidłowa pozycja kranika-- nie przelewowa
Pozdro
slawek
: czw mar 02, 2017
autor: Czlukasz
Tak kranik jest ciśnieniowy bo dochodzi do niego wężyk który to ciśnienie wytwarza. A która pozycja jest nieprzelewowa? On, rezer, czy ta trzecia której skrótu nie pamiętam ale jest na przeciwko rezer.
I kolejne spostrzeżenia to tak. Wyjalem gaźnik i domowym sposobem (dwa zbiorniczki i wezyki) wlewam paliwo do zbiirniczkow i czekam. W ten sposób przez gaźnik poszło 6 litrów paliwa, wydostaje się przez otwór który wchodzi do silnika, wygląda jak by gaźnik nie zatrzymywał paliwa (bo tak na rozum to powinien pobrać ile trzeba i tyle a tu leci i leci) może coś z tym podcisnieniem jest nie tak?
: czw mar 02, 2017
autor: robdk
musisz kupić zestaw do naprawy gaźnika tj. min. uszczelka pokrywy i zaworki iglicowe, Czasem one występują razem z wymiennymi gniazdami w zależności od typu gaźnika. Musisz najpierw rozebrać i zobaczyć. Jak już rozebrane to fajnie jest dać gaźniki na myjkę ultradźwiękową.
: czw mar 02, 2017
autor: jacyII
Witaj.
U mnie w 800 jest to pozycja on strzałka na dół na ON
pozdro
: czw mar 02, 2017
autor: Czlukasz
Czyli mam dobrze bo na on. Zastanawia mnie czemu przez gaźnik przelewa się paliwo a nie zatrzymuje w momencie którym jest go wystarczająca ilość
: czw mar 02, 2017
autor: jacyII
Witaj.
Odłącz przewód od kranika w pozycji on , jeżeli poleci z niego paliwo to znak ,że kranik jest uszkodzony , jeżeli nie to jest sprawny i przyczyny trzeba szukać w gaźniku( poziom paliwa lub zaworek iglicowy).
Jeżeli paliwo leci cały czas to olej w silniku jest do wywalenia
pozdro
slawek
: czw mar 02, 2017
autor: robdk
Sprawność kranika to jedno, bo nawet przy niesprawnym z gaźników nie powinno lecieć.
Winne są zaworki iglicowe. Co należy zrobić napisałem w poprzednim poście