Strona 1 z 1
Przekładnia kątowa i wskaźnik oleju
: czw sty 11, 2018
autor: szaduj
Witam
, jestem nowy i zielony
zarazem na tym forum jak z moją Kawasaki VN 750
Zacznę od prośby abyście nie śmiali
sie z moich banalnych pytań
aczkolwiek pomogli mi to wszystko zwizualizować.
Kawasaki mam ponad 4 miesiące ale w zime i chłodne dni to za dużo nie pojeździłem dlatego chciałbym poznać ten motor za waszą pomocą, ma on przejechane 62tys wiem całkiem sporo ale zbiera sie jak szalona, więc tak:
-gdzie jest wskaźnik oleju w silniku i gdzie jest wskaźnik oleju w przekładni kątowej
-jakie oleje lejecie do swoich vulcan'ów
-którędy wlać ten olej ( bez jaj serio nie wiem )
-co to za zbiorniczek wyrównawczy przy prawej nodze
-jaki płyn chłodniczy lejecie do chłodnicy
-jak wyregulować sprzęgło bo łapie mi dopiero przy samym końcu
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi drodzy towarzysze
: pt sty 12, 2018
autor: Rav
Wiem, ze nie odpowiada sie pytaniem na pytanie, ale co tam, czy maz jakies pojecie o mechanice?
Najlatwiej bedzie Ci poznac 3/4 l gdy sciagniesz sobie z sieci derwisowke, ze schematami, zaleceniam producenta co do oliwy i innych plynow ustrojowych.
W telegraficznym skrocie :
Lewa strona silnika pod rama - oczko do kontroli poziomu oleju silnikowego
Wlew oleju strona lewa chromowana sruba z duzym nacieciem, wkrecona w obudowe alternatora.
Olej 10W/40 - 4l.
Olej w przekladni katowej :
Korek na klucz, nie pamietam, wkrecony pod katem, poziom az zacznie wyciekac przy nalewaniu
Olej przekladniowy GL 5
Ten zbiorniczek kolo prawej nogi to zbiorniczek wyrownawczy chlodnicy.
Plyn chlodniczy - dobrej jakosci, nie popularne stojace w kazdyn sklepie i stacji.
Sprzeglo reguluje sie przy klamce sprzegla i w polowie linki sprzegla.
Nie zapytales o plyn hamucowy..
Powodzenia
: pt sty 12, 2018
autor: SZOP
Kolego sympatyczny z Głogowa, w twojej okolicy jest mnóstwo bikerów. Domniemywam, że musiałeś ukończyć kurs motocyklowy, gdzie to o co pytasz jest podstawą egzaminu. Ale rozumiem, że nie każdy musi ogarniać mechanikę. W końcu motóry są po to aby sprawiać przyjemność z jazdy
niekoniecznie dla fanatyków usmarowanych po łokcie olejem i smarem. Jezeli masz chęć skontaktuj się ze mną na priv, to podstawowe zagadnienia o których wspomniałeś w swoim poście możemy omówić przy maszynach. Mieszkam ok. 25 km od Głogowa i w tzw. okienku pogodowym możesz bujnąć się do Sieroszowic. Jest tu jeszcze jeden kolega biker. Myślę, że przy odrobinie chęci zawsze można wymieniać doświadczenia. Niedaleko Ciebie w Rzecycy taż jest kolega z forum i ma Vulkana
Ale proszę nie zwracaj się do nas ,,towaszysze" bo to żle się kojarzy
: sob sty 13, 2018
autor: szaduj
Pojęcie o mechanice
Pewnie że mam ! ogólnie to nazywam sie małym zbieraczem mam WSK'i komarki i simsona. Wracając do tematu, książkę serwisową pobrałem ale nie była wcale zrozumiała, a na dodatek po angielsku (y) Najbardziej zależało mi żeby dowiedzieć sie o wale kardana. Przed kupnem vulcana sprzedający zapewniał mnie że na sezon 2017 wszystkie płyny były wymieniane a zrobił tylko 2tys km więc myślałem że wszystko jest wporzo aleeeee dziś coś mnie podkusiło sprawdzić olej w silniku i właśnie tłumacze dlaczego zadałem takie proste pytania a właśnie dlatego że lepiej sie zapytać niż coś spieprzyć wcześniej jeździłem motorami z PRL jawy, MZ'ty, WSK'i tam silniki to jak budowa cepa i dlatego zaglądając w okienko stanu oleju w silniku zastanawiałem sie czy to napewno jest od silnika czy od wału i nie byłem do końca przekonany czy wał podaje olej na przekładnie przy silniku ale już teraz chyba wszystko jest wyjaśnione !
Wielkie dzięki za pomoc
Ps. dziś gdy chciałem pchnąć Kawe to strasznie piszczał przedni hamulec zakładam ze to raczej nie klocki a tarcza ale to sprawdze w Poniedziałek bo "Niedzielna praca w gówno sie obraca"
: ndz sty 14, 2018
autor: Rav
Jeśli chodzi o piski z koła, to z własnego doświadczenia powiem, że zawsze przed sezonem zdejmuje zaciski, czyszczę je bez dogłębnego rozbierania, głównie tłoczki i wszystkie pozostałe elementy, czasem trzeba rozruszać tłoczki bo potrafią się blokować.
Pamietaj, że olej silnikowy smaruje równocześnie skrzynię biegów.