Strona 1 z 1
Vn750 tłok puchnie?
: pt mar 20, 2020
autor: Modrino
Witam, mam problem z moto. Jak przejade kawałek i chce ją wkręcić mocniej to nagle traci moc i nie wkreca się już tak jak wcześniej. Zaczyna strzelać trochę z wydechu. Odpala na ciepłym po zgaszeniu normalnie. Rano gdy silnik zimny to znów ma moc i się wkreca, aż do któregoś dania w palnik. Lekko stuka czasami coś na niskich obrotach gdy schodzi z nich (zawory?). Podobno w tamtym sezonie były czyszczone i regulowane gaźniki. Poprzedni właściciel miał problemy z opalaniem na ciepłym, wymienił zapłon, rozrusznik i pomogło. Dodam że swiece wykrecone były pokryte ciemnym nagarem i dwie były trochę mokre w tym jedna czymś co przypominało płyn chłodniczy (?) kompresja zamierzona daje 8 barów, ale nie wiem czy jest miarodajna bo urządzenie jest przykładane z gumką na ścisk i tanie.
Czy to może kwestia zaworów i też przez to nie ma kompresji? I jak się rozgrzeje to gorzej pracują?
Czy wywaliło uszczelke gdzieś? Ale moto nie kopci?
Re: Vn750 tłok puchnie?
: pt mar 20, 2020
autor: Whiteroman
Może to wskazywać na zbyt małe luzy zaworowe na wydechu. Jak jest zimny to zawory się domykają, kompresja a więc i moc jest. Po "daniu w palnik" zawory się wydłużają od temperatury, nie domykają się na 100% w gniazdach, brak kompresji i mało mocy oraz dodatkowy efekt strzelania w wydechy bo niespalona w cylindrze mieszanka dopala się wybuchowo w tłumikach. Stanu świec nie ocenia się po krótkiej jeździe, trzeba przejechać się kilkadziesiąt kilometrów dobrze rozgrzanym moto a po wykręceniu świece powinny być suche i izolatory jasne
Re: Vn750 tłok puchnie?
: pt mar 20, 2020
autor: Modrino
Whiteroman pisze: ↑pt mar 20, 2020
Może to wskazywać na zbyt małe luzy zaworowe na wydechu. Jak jest zimny to zawory się domykają, kompresja a więc i moc jest. Po "daniu w palnik" zawory się wydłużają od temperatury, nie domykają się na 100% w gniazdach, brak kompresji i mało mocy oraz dodatkowy efekt strzelania w wydechy bo niespalona w cylindrze mieszanka dopala się wybuchowo w tłumikach. Stanu świec nie ocenia się po krótkiej jeździe, trzeba przejechać się kilkadziesiąt kilometrów dobrze rozgrzanym moto a po wykręceniu świece powinny być suche i izolatory jasne
Dziękuję pięknie za sugestie, czy mógłbyś mi powiedzieć jeszcze jak sprawdzić te luzy i to wyregulować? albo gdzie mogę o tym przeczytać? pozdrawiam
Re: Vn750 tłok puchnie?
: sob mar 21, 2020
autor: Whiteroman
Jest dostęp do serwisówek w necie ale czuję,że jesteś w temacie zielony (bez urazy) i bez dobrego pojęcia o budowie silnika najlepsza serwisówka nic Ci nie pomoże. Pozostaje Ci szukać pasjonatów marki w Twojej okolicy i prosić o pomoc. Dostęp do zaworów uzyskuje się
zazwyczaj po zdjęciu górnej pokrywy głowicy. Masz wtedy wgląd na tzw. klawiaturę (dźwigienki zaworowe i szklanki lub kasowniki hydrauliczne) i jesteś w stanie określić jaki system regulacji luzów posiada Twój motocykl. Sam nigdy nie miałem VN750 więc konkretów nie podam. Często problemem na wejściu jest sam dostęp do klawiatury - niektóre motocykle wymagają wyjęcia lub przynajmniej opuszczenia silnika w dół aby możliwe było zdjęcie pokryw zaworowych i dotarcie do mechanizmu regulacji luzów. Gdyby udało Ci się jakoś zdjąć pokrywy i dotrzeć do zaworów to należy sprawdzić czy na zimnym jest jakikolwiek luz między trzonkiem zaworu a dźwigienką która go popycha. Próbuj, powodzenia
Re: Vn750 tłok puchnie?
: sob mar 21, 2020
autor: Whiteroman
Podpowiem - temat silnika VN750 jest dobrze reprezentowany na jutubie
Re: Vn750 tłok puchnie?
: ndz mar 22, 2020
autor: Wielebny Bolo
A tu masz katalog części zamiennych i nie musisz rozbierać silnika aby sprawdzić ja się reg. zawory.
https://www.kawasakipartshouse.com/oemp ... ycle/parts
Nie mogę znaleźć na szybko VN700 ale mam VN750 i są tam regulatory hydrauliczne ( kasatory luzów).
Jeżeli one się zacięły ( zdarza się ) to będziesz słyszał "cykanie" w głowicy.
Na tak drastyczny spadek mocy , jak sugeruje Whiteroman, to wydłużenie termiczne zaworu moim zdaniem nie wystarczy.