Strona 1 z 1

Dyfer-temperatura pracy

: śr lip 22, 2020
autor: Fido
Pytanie o temperaturę dyfra podczas jazdy.
Mój jest tak gorący że ledwo mogę przytrzymać na nim dłoń.
To normalne ?

Re: Dyfer-temperatura pracy

: pt lip 24, 2020
autor: Wielebny Bolo
Sprawdź olej. Prawdopodobnie jeździsz na suchym.
Jeżeli jest olej to sprawa odczucia "gorąca". Wiadomo, podczas pracy się nagrzewa ale jednocześnie chłodzi olejem, dlatego nie przesadzaj z dolewką. Ma być tyle ile podaje serwisówka.

Re: Dyfer-temperatura pracy

: sob lip 25, 2020
autor: Rav
Olej, olejem, ale w mojej 750 dyfer grzał się tak, że topiło gumowy tłumik w feldze, może to być wina łożysk w dyfrze lub wale.

Re: Dyfer-temperatura pracy

: pn lip 27, 2020
autor: Fido
Olej jest.
Możliwe że to łożyska.
Podczas pchania słychać jak trzeszczą.
Myślałem że to łożyska kół, wymieniłem je ale nadal trzeszczy.
Także zapewne winne są łożyska w dyfra.

Re: Dyfer-temperatura pracy

: pn lip 27, 2020
autor: Rav
Łożyska są dostępne w sklepach z łożyskami, niekoniecznie oryginalne czy ASO.

Re: Dyfer-temperatura pracy

: pn lip 27, 2020
autor: Wielebny Bolo
Fido pisze:
pn lip 27, 2020
Olej jest.
Możliwe że to łożyska.
Podczas pchania słychać jak trzeszczą.
Myślałem że to łożyska kół, wymieniłem je ale nadal trzeszczy.
Także zapewne winne są łożyska w dyfra.
Faktycznie, może tak być.
W mojej ponad 60 letniej Jawie 250 zużyło się jedno z dwóch łożysk koła tylnego. Tak nagrzewało bęben że wyciekał smar z łożysk na obręcz koła. W tych czasach zakładane były łożyska otwarte z uszczelniaczami filcowymi i smarowane smarem włożonym miedzy łożyska i on wyciekał. :oops: