Strona 1 z 1
Wyciek plynu
: pt sie 21, 2020
autor: bialymiro
Witam . Nie umie poradzić sobie z doborem oringu . Po złożeniu przez mechanika silnika ucieka płyn chłodniczy . 2 razy dobieralem dalej cieknie gdzie kupie orginalny oring pod kolanko gdzie wchodzi do silnika z lewej strony.
https://zapodaj.net/d055702037282.jpg.html
Re: Wyciek plynu
: pn sie 24, 2020
autor: Wielebny Bolo
Obejrzyj dokładnie gniazda. Mogą być tam wżery lub "kamień kotłowy" czyli coś w rodzaju osadu.
O oczywiście odpowiedni montaż, obowiązkowo posmarować smarem, możliwie że ścinasz O-ring.
A O-ring - serwis, mało lotny pomysł.
Re: Wyciek plynu
: pn sie 24, 2020
autor: Tex66
Widzę, że posiadacze VN-ów 750 gremialnie ruszyli Ci z pomocą.
To pomogą Ci posiadacze VN2k.
Częsty przypadek powstawania i narastania korozji oraz wżerów pomiędzy stalowym kolankiem a aluminiową głowicą (Najzwyklejsza reakcja chemiczna). Płyn chłodzący (wilgoć) tylko to przyśpiesza.
Proponowałbym sprawdzić też samą rurkę/kolanko czy nie jest pęknięte czy przerdzewiałe i płyn chłodzący nie spływa z góry.
Tu elementy systemu chłodzenia Twojego VN w tym wszystkie O-ringi i wymiary:
https://www.kawasakipartshouse.com/oemp ... 6/radiator
Średnicę O-ringów dobierzesz w większości sklepów motoryzacyjnych.
Rurkę/kolanko to już raczej
sklep firmowy Kawasaki. W zależności na który cylinder – cena od około
90-150 zł. Twój przypadek to tylny cylinder i niższa cena.
Jeżeli fotka do której zamieściłeś link jest z Twojego VN700 to widać, że coś już było kombinowane w połączeniu kolanka z głowicą.
Tu fotka z połączenia którą znalazłem specjalnie w necie tak dla porównania.
Powodzenia
Re: Wyciek plynu
: pn sie 24, 2020
autor: artix
Nie ma co za bardzo dodawać, koledzy chyba wyczerpali temat. Z tego co widzę, to czyszczenie gniazda, przegląd przewodu i kupno właściwego o-ring'a. Tu kolega też walczył z przeciekiem, zamontował właściwy uszczelniacz, dodatkowo dołożył drugi o-ring i przestało lecieć.
https://www.vn750.com/threads/rear-cyli ... eak.79378/
Re: Wyciek plynu
: pn sie 24, 2020
autor: artix
O-ring 14mm, oryginał kosztuje 3zł, sprzedają w kompletach po 10szt. Najtaniej kupić w sklepie z łożyskami i uszczelniaczami, kup kilka szt. o różnych grubościach (cena za szt. pewnie z 50gr.), metodą prób i błędów dobierzesz właściwy rozmiar, przesmarowana rurka w uszczelniaczem, musi ciasno wsuwać się w gniazdo. Czyszczenie gniazda z korozji, np. na ołówek nawijamy drobny papier ścierny, wsadzamy w otwór i tylko kręcimy, nie góra-dół, bo pionowe ryski mogą spowodować przeciek, w trakcie czyszczenia odkurzacz i wyciągamy pył.