Przekaźnik kierunkowskazów

Marcin246711
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 18, 2020
Motocykl: Vn 750

Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Marcin246711 » czw paź 15, 2020

Witam potrzebuje informacji na temat przekaźnika kierunkowskazów może mi ktoś wyjaśnić dlaczego są do kupienia przekaźniki z dwoma lub trzema pinami o co w tym chodzi

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2291
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Przemo » czw paź 15, 2020

Wg mnie w zależności od wersji czy Europa czy USA. Na USA kierunkowskazy mają w sobie postojówki i takie kierunkowskazy mają 3 przewody w sobie. Europa to żarówki jednowłóknowe więc tylko dwa przewody.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Marcin246711
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 18, 2020
Motocykl: Vn 750

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Marcin246711 » czw paź 15, 2020

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Mój vn jest przerobiony na bobbera i ktoś pozbawił go kierunków ale ja wolę je założyć

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Tex66 » czw paź 15, 2020

OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA

z dnia 27 października 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Rozdział 3
Światła
§ 12. 1. – zawiera wykaz świateł w jakie powinien być wyposażony pojazd samochodowy.
§ 12. 1. 3) – dopuszcza odstępstwo kiedy motocykl może nie posiadać kierunkowskazów tj. motocykl-jednoślad zarejestrowany po raz pierwszy przed 1 stycznia 1986 r.
Więc jeżeli masz VN750A1 z 1985 roku z charakterystycznym czarnym silnikiem nie musisz mieć kierunkowskazów. Wiadomo jednak, że z kierunkowskazami bezpieczniej.

Przerobienie VN750 na bobbera nie ma nic wspólnego z brakiem kierunkowskazów. No chyba, że poprzedni właściciel jeździł wokół komina swojej chałupy - dosłownie. :D
:yeee:
Tex66

Marcin246711
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 18, 2020
Motocykl: Vn 750

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Marcin246711 » czw paź 15, 2020

Poprzednie przeglądy przechodził bez problemu. Jednak dla swojego bezpieczeństwa wolę je mieć

Marcin246711
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 18, 2020
Motocykl: Vn 750

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Marcin246711 » czw paź 15, 2020

Jeszcze jedno pytanie na jakiej zasadzie działa wyłączanie kierunków.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Tex66 » czw paź 15, 2020

Marcin

Twoje pytanie: ……………. „na jakiej zasadzie działa wyłączanie kierunków”.
Odpowiedź jest prosta, na odwrotnej niż włączenie.

A teraz wyjaśnię Ci jak działa samoczynne wyłączenie kierunkowskazów w VN2k (manual str. 567):

Samochody używają systemu anulowania kierunkowskazów uruchamianego przez obrót kierownicy. Ale motocykle dodatkowo skręcają z przechyłem, dzięki czemu mają mniejszy kąt skrętu. Utrudnia to przyjęcie system kasowania kierunkowskazów typu samochodowego spowodowane niedokładnym jego działaniem w motocyklach. Więc, motocykle przyjmują system liczenia czasu i odległości.
Układ kasowania składa się z akumulatora, przekaźnika sterującego kierunkowskazów, czujnika odległości i przełącznika kierunkowskazów.
Gdy przełącznik kierunkowskazów zostanie przesunięty w prawo lub w lewo, kierunkowskazy zaczną migać a przekaźnik sterujący zaczyna odliczać 8 sekund. Pod koniec tego czasu uruchamia się przekaźnik sterujący obliczanie przebytej odległości za pomocą impulsów z czujnika odległości w prędkościomierzu. Przekaźnik sterujący działa nawet po zwolnieniu przełącznika kierunkowskazów i powrocie do położenia neutralnego siłą sprężyny. Gdy motocykl przejedzie dodatkowe 65 metrów (213 stóp), przekaźnik sterowania wyłącza prąd, wyłącza kierunkowskazy i sam się resetuje
”.
Tex66

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Tex66 » czw paź 15, 2020

Twój bobber jak to napisałeś bezproblemowo przechodzi przeglądy techniczne z prostego powodu, prawo w Walii na to pozwala by motocykl spełniający pewne kryteria ich nie posiadał.
Motocykl typu bobber nie ma z tym nic wspólnego.
Tex66

Marcin246711
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 18, 2020
Motocykl: Vn 750

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Marcin246711 » czw paź 15, 2020

Dziękuję wszystkim za pomocne odpowiedzi. Już wiem jak to działa.

Awatar użytkownika
Jacek_VN
Posty: 2613
Rejestracja: wt maja 29, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Jacek_VN » ndz paź 18, 2020

W temacie wyłączenia kierunków to VN900 jest tylko mechaniczny wyłącznik, ten sam którym się włącza - przełączamy lewo prawo w celu włączenia kierunku a wciskamy w celu wyłączenia kierunku.
Jacek_VN

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Tex66 » ndz paź 18, 2020

Marcin
Masz tu jak powinny działać kierunkowskazy w VN 750 – zapisy w instrukcji serwisowej (manual, str.286 i 287).

Manual VN 700 / VN750 – str. 286
Obwód kierunkowskazów i system automatycznego wyłączania (modele VN700A i VN750-A1, A2, A3, A4, A4)
Gdy przełącznik kierunkowskazów jest w pozycji ON, elektromagnes wyłącza kierunkowskaz po 4 sekundach od jego włączenia oraz po przejechaniu przez motocykl dodatkowych 50 metrów.
Układ kasowania składa się z akumulatora (źródła zasilania), sterownika kierunkowskazów, czujnika odległości, elektromagnesu i przełącznika kierunkowskazów. Gdy przełącznik kierunkowskazów zostanie przesunięty w lewo lub w prawo, kierunkowskazy zaczną migać, a jednostka sterująca zacznie odliczać 4 sekundy. Pod koniec tego czasu jednostka sterująca rozpoczyna obliczanie przebytej drogi za pomocą impulsów z czujnika drogi znajdującego się z tyłu prędkościomierza. Gdy motocykl przejechał 50 metrów, jednostka sterująca uruchamia elektromagnes, który przestawia przełącznik kierunkowskazów w położenie OFF.

Manual VN 700 / VN750 – str. 287
Kontrola czujnika odległości z automatycznym anulowaniem (modele VN700A i VN750-A 1, A2, A3, A4).
Jeśli system kasowania kierunkowskazów nie działa prawidłowo, najpierw dokładnie sprawdź wszystkie połączenia przewodów, a następnie sprawdź czujnik odległości i zespół przełącznika kierunkowskazów / elektromagnesu. Jeśli wszystko jest w porządku, wymienić jednostkę sterującą kierunkowskazów.
1. Zdejmij dolny koniec linki prędkościomierza z obudowy przekładni prędkościomierza na przedniej osi.
2. Otwórz obudowę reflektora.
3. Zdejmij brązowe złącze i czerwony przewód, aby podłączyć omomierz do jasnozielonego przewodu w brązowym złączu i czerwonym przewodzie.
4. Obracając powoli linką wewnętrzną prędkościomierza, policz, ile razy czujnik wykazuje ciągłość.
a. Omomierz powinien wykazywać ciągłość, a następnie otworzyć się 4 razy na obrót.
Tex66

RavR
Posty: 32
Rejestracja: sob gru 16, 2017
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: RavR » pn paź 19, 2020

Tex66 to co przytoczyłeś z manuala to twoje tłumaczenie czy jednak jeat jakiś manual po polsku?

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1156
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Przekaźnik kierunkowskazów

Post autor: Tex66 » pn paź 19, 2020

Jest po polsku jak się przetłumaczy.
Odsyłam do:
viewtopic.php?f=1&t=14675
Tex66

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 23 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 23 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą