Prawdopodobnie nie ma obiegu płynu chłodzącego stąd taka temperatura i w tak krótkim czasie.
Odpowiada za to pompa płynu chłodzącego, która zaczyna pracować zaraz po uruchomieniu silnika, płyn chłodzący krąży już wtedy w tzw. małym obiegu. Może być to awaria pompy lub przypchanie gdzieś na elementach układu chłodzenia.
Zacznij od rzeczy najprostszych, trzeba trochę porozkręcać i posprawdzać. Wszystko to co poniżej (wielkości i schematy) jest na podstawie
Instrukcji Serwisowej VN 750.
- ilość płynu chłodzącego w układzie;
- drożność wszystkich przewodów;
- drożność chłodnicy – (po wymontowaniu podłącz wąż ogrodowy i sprawdzisz jak przepływa woda);
- ciśnienie w układzie chłodzenia – powinno wynosić 123 kPa;
- stan uszczelek korka i stan sprężyny, kiedy otwiera się zawór bezpieczeństwa (próba ciśnieniowa) – otwarcie zaworu przy
103 kPa i otwarcie korka przez około 6s – nie krócej;
- termostat – na schemacie;
- czujnik temperatury wody – na schemacie;
- przełącznik wentylatora – na schemacie;
- przekaźnik wentylatora w skrzynce przyłączeniowej – na schemacie.
Jeżeli wszystkie podzespoły sprawdzone i są sprawne zostaje do sprawdzenia pompa płynu chłodzącego. Dokładnie sprawdź stan zamocowania samego wirnika pompy. Jeżeli będzie miał luz, może nie być wystarczająco napędzany i nie wymusi obiegu płynu chłodzącego. Wszystko jest pokazane w Instrukcji Serwisowej VN 750 którą pewnie masz. Jeżeli z tym będziesz miał problem, napisz na PRIV i podaj e-mail, coś pomocnego podeślę.
Powodzenia.