Mogło się coś spalić, i jest to w stacyjce wewnątrz ale najpierw odpowiedź na dwa pytania.
Pytanie 1. - Czy stacyjka jest oryginalna do Kawasaki VN 750?
Pytanie 2. - Czy rozkręcałeś stacyjkę żeby ją sprawdzić w środku?
To że wszystkie przewody są przez złączkę (konektor) podpięte do stacyjki to nie wszystko,
cała istota stacyjki jest w środku!
Tego co jest w środku stacyjki nie znajdziesz na żadnym schemacie, rozkręć i zajrzyj i napisz co zobaczyłeś.
Odpowiedz na pytanie 1 i 2 (bardzo ważne) ale najpierw przeczytaj to co poniżej napisałem.
Nie może być tak, że demontuje się stary akumulator na którym silnik się uruchamia, za chwilę zakłada się nowy akumulator i nie ma zapłonu a
rozrusznik kręci. Więc nie może to być wina nowego akumulatora.
Możesz mieć nawet prąd
(+) na uzwojeniu pierwotnym cewek zapłonowych ale jak nie będzie masy
(-), to nie będzie wysokiego napięcia na uzwojeniu wtórnym i iskry na świecach też nie będzie.
Coś takiego oznacza przypadkową usterkę w instalacji spowodowaną na przewodach lub samym przełączniku stopki bocznej bądź odpadnięciem/spaleniem pewnego elementu w stacyjce o którym napisałem wyżej, o ile jest to oryginalna stacyjka do VN 750/VN 750 Twin.
Tu wycinek z całej instalacji elektrycznej VN 750, sprawdź napięcie na wyjściu ze stacyjki (Ignition Switch) na żółtym przewodzie „
Y” i na żółto-czerwonym „
Y/
R”, czy jest tam napięcie 12V czy napięcie około 6V po przekręceniu kluczyka w pozycję „zapłon”.
Drugi przypadek, jeżeli będzie otwarty obwód przełącznika stopki bocznej – silnik się nie uruchomi.
Inaczej mówiąc, jeżeli będzie uszkodzony sam przełącznik lub będzie przerwa w obwodzie przełącznika stopki bocznej nawet przy złożonej stopce bocznej, IC Zapłonnik dostaje błędny sygnał i będzie „masował” cewki – brak masy na te cewki i iskry na świecach nie będzie.
W obu tych przypadkach rozrusznik będzie kręcił aż do rozładowania akumulatora a silnik się nie uruchomi.
Wszystko ładnie widać na „Schemacie elektrycznym obwodu zapłonowego VN 750” w Instrukcji Serwisowej tegoż modelu na str. 267.
Co do nie zapalania się świateł po przekręceniu kluczyka, przeczytaj zapis z Instrukcji Serwisowej VN 750 ze str. 285 (dla ułatwienia od razu w języku polskim). Modele VN 750 Twin (rynek europejski) tego systemu nie miały, wiec niezapalającymi się światłami po przekręceniu kluczyka się nie przejmuj, z czasem się przyzwyczaisz skoro masz teraz europejską instalację elektryczną.
„System świateł rezerwowych/modele amerykańskie i kanadyjskie.
Jeśli przepali się światło drogowe lub mijania, system świateł rezerwowych (Reserve Lighting Device) automatycznie przełącza się na pozostały żarnik i zapala białą lampkę kontrolną awarii reflektora, sygnalizując konieczność wymiany żarówki reflektora. Jeśli włókno światła drogowego przepali się, światła mijania zostaną automatycznie włączone; jeśli światła mijania przepalą się, światła drogowe zostaną włączone, ale słabiej niż normalnie!
Modele amerykańskie i kanadyjskie posiadają przekaźnik w obwodzie reflektorów, tzw. system świateł rezerwowych (Reserve Lighting Device). W tych modelach reflektor nie włącza się po pierwszym włączeniu zapłonu, ale włącza się po naciśnięciu przycisku rozrusznika i uruchomieniu silnika i pozostaje włączony do momentu wyłączenia zapłonu. Ale reflektor gaśnie za każdym razem, gdy przycisk rozrusznika zostanie wciśnięty w celu ponownego uruchomienia silnika po zgaśnięciu silnika.
*Jeśli wszystkie przewody i komponenty inne niż rezerwowe urządzenie oświetleniowe są sprawne, oznacza to, że urządzenie jest uszkodzone”.
Czyli, za pierwszym razem po wymianie/odłączeniu i ponownym podłączaniu akumulatora w VN 750 światła nie zapalą się po przekręceniu kluczyka w pozycję „zapłon”, najpierw musi uruchomić się silnik i dopiero zaświecą się światła. Po wyłączeniu i każdym kolejnym przekręceniu kluczyka do pozycji „zapłon” a jeszcze przed wciśnięciem przycisku rozrusznika światła będą się zapalały, jeżeli oczywiście przekaźnik/system świateł rezerwowych (Reserve Lighting Device) jest sprawny.