Strona 1 z 3
zbiornik i gaznik
: śr mar 16, 2011
autor: Kojot
Witam jak spuścić paliwo z baku i go wyczyścić oraz z gaźnika.Mam problem ze strzalami w gaźniku i tłumiku,gaśnie na wolnych obrotach i odpala tylko po dodaniu gazu.Obecnie jest na rezerwie i chyba syfy zasysa.
: śr mar 16, 2011
autor: Starszy
...nie wierzę w to, że jak spojrzysz na gażniki, to nie będziesz wiedział które wyloty są z komór - zbiornik trzeba wyjąć i odkręcić kranik (15 min.), wymienić przy okazji kpl. naprawczy kranika (w serwisie 45zł) - reszta była opisywana - powodzenia !
: czw mar 17, 2011
autor: Kojot
Dzieki za podpowiedz , postaram sie wykonac te czynnosci i wymienic olej filtr .
[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 ]
Mam pytanie czy jest jakas roznica co do oleju MOTUL 5100 4T 10W40 a MOTUL 6100 10W40 SYNERGIE bo zostalo mi tego drugiego ze 2 litry i sie zastanawiam czy bedzie to mialo jakas roznice w pracy silnika jak zaleje 5100 czy 6100?
: czw mar 17, 2011
autor: Starszy
...po takich czyszczeniach zwykle trzeba sprawdzić poziom paliwa w komorach (bardzo czytelnie pokazane w manualu) i ew. skorygować (to już skomplikowane dla mniej doświadczonych) - na koniec synchronizacja gaźników.
Strzelania w wydech zupełnie nie wyeliminujesz, 750-tki tak mają, można jednak w znacznym stopniu ograniczyć (do takiego pykania - ja tak mam), chociaż większości właśnie to strzelanie się podoba (w tym mojej małżonce !
) - koniecznie zrób przegląd instalacji el. po zimie, zaśniedziałe styki są przyczyną wielu dziwnych dolegliwości nie tylko VN-a
- oleje - muszą odpowiadać wymogom producenta - wkiedyś używałem 5100 Ester - teraz mam Valvoline - ważne są parametry, mniej producent (cena) - powodzenia !
: czw mar 17, 2011
autor: Tiszo
Starszy pisze:...po takich czyszczeniach zwykle trzeba sprawdzić poziom paliwa w komorach (bardzo czytelnie pokazane w manualu) i ew. skorygować (to już skomplikowane dla mniej doświadczonych) - na koniec synchronizacja gaźników.
Strzelania w wydech zupełnie nie wyeliminujesz, 750-tki tak mają, można jednak w znacznym stopniu ograniczyć (do takiego pykania - ja tak mam), chociaż większości właśnie to strzelanie się podoba (w tym mojej małżonce !
) - koniecznie zrób przegląd instalacji el. po zimie, zaśniedziałe styki są przyczyną wielu dziwnych dolegliwości nie tylko VN-a
- oleje - muszą odpowiadać wymogom producenta - wkiedyś używałem 5100 Ester - teraz mam Valvoline - ważne są parametry, mniej producent (cena) - powodzenia !
Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju
: czw mar 17, 2011
autor: Starszy
Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju
...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.
Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat
: pt mar 18, 2011
autor: Tiszo
Starszy pisze:Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju
...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.
Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat
Co do Castrola to masz rację, bo to poprostu tylko cena ale ciągle olej ma znaczenie, chodzi o to kto jak ma sprzęgło zużyte. Wyobraz sobie że przy 42 tys. zastosowałem Valvolaina i sprzęgło mi zaczeło ślizgać, zamieniłem na Motul ( na castrol też ok było) i Moto w tej chwili ma 59 tys. (wiem bo znam nowego właściciela) i nie ślizga :mrgrin:
To ciekawe dla czego, może moja bestia nie lubiała innych
Ale zasada jest taka, lejcie jaki chcecie olej, jednak jak zacznie wam ślizgać sprzęglo po wymianie to przypadkiem nie zaczynajcie od zmiany sprzęgła. A jak ktoś z tym pojedzie do serwisu to wymienią wam sprzęglo i zaleją Castrolem
: pt mar 18, 2011
autor: VKC
Tiszo , ja Cię okłamałem...
Popierdoliły mi się te producenty - teraz mam wlany Bel Rey V Twin
a nie Valvoline...
: pt mar 18, 2011
autor: Kojot
Dzieki za wyjasnienia z tym olejem , zaleja motul 5100.Wyczyszcze zbiornik i gazniki zaleje do pelna i regulacje chyba zrobie gaznikow.Przedstawie rezultaty .
: pt mar 18, 2011
autor: Tiszo
Papaj pisze:Tiszo , ja Cię okłamałem...
Popierdoliły mi się te producenty - teraz mam wlany Bel Rey V Twin
a nie Valvoline...
Kłamstwo wybaczam, ale to wszystko zmienia, przez chwilę myślałem o tym i nie bardzo mogłem uwierzyć, ale teraz mi lepiej
: pt mar 18, 2011
autor: VKC
NO
: pt mar 18, 2011
autor: Piotr_Classic
Tiszo pisze:Starszy pisze:Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju
...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.
Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat
Co do Castrola to masz rację, bo to poprostu tylko cena ale ciągle olej ma znaczenie, chodzi o to kto jak ma sprzęgło zużyte. Wyobraz sobie że przy 42 tys. zastosowałem Valvolaina i sprzęgło mi zaczeło ślizgać, zamieniłem na Motul ( na castrol też ok było) i Moto w tej chwili ma 59 tys. (wiem bo znam nowego właściciela) i nie ślizga :mrgrin:
To ciekawe dla czego, może moja bestia nie lubiała innych
Ale zasada jest taka, lejcie jaki chcecie olej, jednak jak zacznie wam ślizgać sprzęglo po wymianie to przypadkiem nie zaczynajcie od zmiany sprzęgła. A jak ktoś z tym pojedzie do serwisu to wymienią wam sprzęglo i zaleją Castrolem
Tiszo, to jak się dokładnie nazywał ten MOTUL co go lałeś? 6100 Ester?
: sob mar 19, 2011
autor: Starszy
Piotr_Classic pisze:Tiszo, to jak się dokładnie nazywał ten MOTUL co go lałeś? 6100 Ester?
...a ja bardzo się przywiązuję do pewnych rzeczy i z " oliwienia " preferuję Valvoline i cytrynówkę !
: sob mar 19, 2011
autor: Piotr_Classic
: sob mar 19, 2011
autor: Kojot
Tiszo to jaki lałeś ten motul 5100 czy 6100?
Cytrynówka -wczoraj spróbowałem i jest rewelacja.
: sob mar 19, 2011
autor: MUKA
5100 to półsyntetyk, a 6100 to pełen syntetyk, do Twojego chyba powinieneś zalać 5100. Jakby co to Tiszo popraw mnie
: sob mar 19, 2011
autor: Starszy
MUKA pisze:5100 to półsyntetyk, a 6100 to pełen syntetyk, do Twojego chyba powinieneś zalać 5100. Jakby co to Tiszo popraw mnie
...swój zalałem syntetykiem valvoline SynPower 10W40, to Tiszo mnie obebrzył - nie ma co pytać
- właściwy to MOTUL 5100 Ester 10W40, lub Valvoline DuraBlend 10W40
: ndz mar 20, 2011
autor: Tiszo
MUKA pisze:5100 to półsyntetyk, a 6100 to pełen syntetyk, do Twojego chyba powinieneś zalać 5100. Jakby co to Tiszo popraw mnie
Nie 6100 10W40 półsyntetyk, lałem też 7100 półsyntetyk ale już 8100 wychodzi jako syntetyk.
Dla siebie lałem 6100 a do sprzedaży 5100 bo rzecz jasna tańszy
: ndz mar 20, 2011
autor: Kojot
Tiszo Motul 6100 10w40 jest chyba dla samochodów , czy może tez być do motocykla?
: ndz mar 20, 2011
autor: Abrams
Kojot pisze:Tiszo Motul 6100 10w40 jest chyba dla samochodów , czy może tez być do motocykla?
Kup olej motocyklowy... i zgodny z zalecaniami producenta.