Strona 1 z 3

zbiornik i gaznik

: śr mar 16, 2011
autor: Kojot
Witam jak spuścić paliwo z baku i go wyczyścić oraz z gaźnika.Mam problem ze strzalami w gaźniku i tłumiku,gaśnie na wolnych obrotach i odpala tylko po dodaniu gazu.Obecnie jest na rezerwie i chyba syfy zasysa.

: śr mar 16, 2011
autor: Starszy
...nie wierzę w to, że jak spojrzysz na gażniki, to nie będziesz wiedział które wyloty są z komór - zbiornik trzeba wyjąć i odkręcić kranik (15 min.), wymienić przy okazji kpl. naprawczy kranika (w serwisie 45zł) - reszta była opisywana - powodzenia !

: czw mar 17, 2011
autor: Kojot
Dzieki za podpowiedz , postaram sie wykonac te czynnosci i wymienic olej filtr .

[ Dodano: Czw Mar 17, 2011 ]
Mam pytanie czy jest jakas roznica co do oleju MOTUL 5100 4T 10W40 a MOTUL 6100 10W40 SYNERGIE bo zostalo mi tego drugiego ze 2 litry i sie zastanawiam czy bedzie to mialo jakas roznice w pracy silnika jak zaleje 5100 czy 6100?

: czw mar 17, 2011
autor: Starszy
...po takich czyszczeniach zwykle trzeba sprawdzić poziom paliwa w komorach (bardzo czytelnie pokazane w manualu) i ew. skorygować (to już skomplikowane dla mniej doświadczonych) - na koniec synchronizacja gaźników.
Strzelania w wydech zupełnie nie wyeliminujesz, 750-tki tak mają, można jednak w znacznym stopniu ograniczyć (do takiego pykania - ja tak mam), chociaż większości właśnie to strzelanie się podoba (w tym mojej małżonce ! :mrgreen: ) - koniecznie zrób przegląd instalacji el. po zimie, zaśniedziałe styki są przyczyną wielu dziwnych dolegliwości nie tylko VN-a

- oleje - muszą odpowiadać wymogom producenta - wkiedyś używałem 5100 Ester - teraz mam Valvoline - ważne są parametry, mniej producent (cena) - powodzenia !

: czw mar 17, 2011
autor: Tiszo
Starszy pisze:...po takich czyszczeniach zwykle trzeba sprawdzić poziom paliwa w komorach (bardzo czytelnie pokazane w manualu) i ew. skorygować (to już skomplikowane dla mniej doświadczonych) - na koniec synchronizacja gaźników.
Strzelania w wydech zupełnie nie wyeliminujesz, 750-tki tak mają, można jednak w znacznym stopniu ograniczyć (do takiego pykania - ja tak mam), chociaż większości właśnie to strzelanie się podoba (w tym mojej małżonce ! :mrgreen: ) - koniecznie zrób przegląd instalacji el. po zimie, zaśniedziałe styki są przyczyną wielu dziwnych dolegliwości nie tylko VN-a

- oleje - muszą odpowiadać wymogom producenta - wkiedyś używałem 5100 Ester - teraz mam Valvoline - ważne są parametry, mniej producent (cena) - powodzenia !
Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju :hihi:

: czw mar 17, 2011
autor: Starszy
Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju :hihi:
...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.

Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat :mrgreen:

: pt mar 18, 2011
autor: Tiszo
Starszy pisze:
Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju :hihi:
...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.

Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat :mrgreen:
Co do Castrola to masz rację, bo to poprostu tylko cena ale ciągle olej ma znaczenie, chodzi o to kto jak ma sprzęgło zużyte. Wyobraz sobie że przy 42 tys. zastosowałem Valvolaina i sprzęgło mi zaczeło ślizgać, zamieniłem na Motul ( na castrol też ok było) i Moto w tej chwili ma 59 tys. (wiem bo znam nowego właściciela) i nie ślizga :mrgrin:
To ciekawe dla czego, może moja bestia nie lubiała innych :mrgreen:
Ale zasada jest taka, lejcie jaki chcecie olej, jednak jak zacznie wam ślizgać sprzęglo po wymianie to przypadkiem nie zaczynajcie od zmiany sprzęgła. A jak ktoś z tym pojedzie do serwisu to wymienią wam sprzęglo i zaleją Castrolem :mrgreen:

: pt mar 18, 2011
autor: VKC
Tiszo , ja Cię okłamałem...

Popierdoliły mi się te producenty - teraz mam wlany Bel Rey V Twin

a nie Valvoline...

: pt mar 18, 2011
autor: Kojot
Dzieki za wyjasnienia z tym olejem , zaleja motul 5100.Wyczyszcze zbiornik i gazniki zaleje do pelna i regulacje chyba zrobie gaznikow.Przedstawie rezultaty .

: pt mar 18, 2011
autor: Tiszo
Papaj pisze:Tiszo , ja Cię okłamałem...

Popierdoliły mi się te producenty - teraz mam wlany Bel Rey V Twin

a nie Valvoline...
Kłamstwo wybaczam, ale to wszystko zmienia, przez chwilę myślałem o tym i nie bardzo mogłem uwierzyć, ale teraz mi lepiej :D :D

: pt mar 18, 2011
autor: VKC
NO :butelka:

: pt mar 18, 2011
autor: Piotr_Classic
Tiszo pisze:
Starszy pisze:
Tiszo pisze:Oj Starszy napisz lepiej sprostowanie co do tego producenta, bo się może okazać że zaraz będzie chciał sprzęgło robić a wina będzie oleju :hihi:
...myślę Rafał, że wszystkie oleje trzymają parametry, nie ma już złych, producenci nie mogą sobie pozwolić na "badziewie" - jedynie co, to mogą oszczędzać na dodatkach utrzymując je w dolnej, ale dopuszczalnej przedziałce by zachować parametry.
Z tego co wyczytałem górne granice parametrów utrzymują Moly, Valvoline i Midland - Motul ma flagowy "NR 1" , ale pozostałe niekoniecznie w górnych granicach, do tego dochodzą jeszcze nasze przyzwyczajenia - z tego co wiem Ty preferujesz Motul - ja używałem Valvoline , później Motul i wróciłem do Valvoline - o Castrolu nie wspominam, bo w niczym nie jest lepszy od wymienionych, jedynie ma wyższą cenę.

Takie jest moje zdanie, a jak sam wiesz gdzie jest trzech Polaków, tam jest cztery zdania na ten sam temat :mrgreen:
Co do Castrola to masz rację, bo to poprostu tylko cena ale ciągle olej ma znaczenie, chodzi o to kto jak ma sprzęgło zużyte. Wyobraz sobie że przy 42 tys. zastosowałem Valvolaina i sprzęgło mi zaczeło ślizgać, zamieniłem na Motul ( na castrol też ok było) i Moto w tej chwili ma 59 tys. (wiem bo znam nowego właściciela) i nie ślizga :mrgrin:
To ciekawe dla czego, może moja bestia nie lubiała innych :mrgreen:
Ale zasada jest taka, lejcie jaki chcecie olej, jednak jak zacznie wam ślizgać sprzęglo po wymianie to przypadkiem nie zaczynajcie od zmiany sprzęgła. A jak ktoś z tym pojedzie do serwisu to wymienią wam sprzęglo i zaleją Castrolem :mrgreen:

Tiszo, to jak się dokładnie nazywał ten MOTUL co go lałeś? 6100 Ester? :mrgreen:

: sob mar 19, 2011
autor: Starszy
Piotr_Classic pisze:Tiszo, to jak się dokładnie nazywał ten MOTUL co go lałeś? 6100 Ester? :mrgreen:
...a ja bardzo się przywiązuję do pewnych rzeczy i z " oliwienia " preferuję Valvoline i cytrynówkę ! :mrgreen:

: sob mar 19, 2011
autor: Piotr_Classic
Starszy pisze:
Piotr_Classic pisze:Tiszo, to jak się dokładnie nazywał ten MOTUL co go lałeś? 6100 Ester? :mrgreen:
...a ja bardzo się przywiązuję do pewnych rzeczy i z " oliwienia " preferuję Valvoline i cytrynówkę ! :mrgreen:
hhmmm jeszcze nie próbowałem........ ani tego , ani tego :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: sob mar 19, 2011
autor: Kojot
Tiszo to jaki lałeś ten motul 5100 czy 6100?
Cytrynówka -wczoraj spróbowałem i jest rewelacja. :mrgreen:

: sob mar 19, 2011
autor: MUKA
5100 to półsyntetyk, a 6100 to pełen syntetyk, do Twojego chyba powinieneś zalać 5100. Jakby co to Tiszo popraw mnie :yeee:

: sob mar 19, 2011
autor: Starszy
MUKA pisze:5100 to półsyntetyk, a 6100 to pełen syntetyk, do Twojego chyba powinieneś zalać 5100. Jakby co to Tiszo popraw mnie :yeee:
...swój zalałem syntetykiem valvoline SynPower 10W40, to Tiszo mnie obebrzył - nie ma co pytać :hah:

- właściwy to MOTUL 5100 Ester 10W40, lub Valvoline DuraBlend 10W40

: ndz mar 20, 2011
autor: Tiszo
MUKA pisze:5100 to półsyntetyk, a 6100 to pełen syntetyk, do Twojego chyba powinieneś zalać 5100. Jakby co to Tiszo popraw mnie :yeee:
Nie 6100 10W40 półsyntetyk, lałem też 7100 półsyntetyk ale już 8100 wychodzi jako syntetyk.
Dla siebie lałem 6100 a do sprzedaży 5100 bo rzecz jasna tańszy :mrgreen:

: ndz mar 20, 2011
autor: Kojot
Tiszo Motul 6100 10w40 jest chyba dla samochodów , czy może tez być do motocykla?

: ndz mar 20, 2011
autor: Abrams
Kojot pisze:Tiszo Motul 6100 10w40 jest chyba dla samochodów , czy może tez być do motocykla?
Kup olej motocyklowy... i zgodny z zalecaniami producenta.