Pompa wody

johny3672
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 18, 2010
Miejscowość: jarosławiec
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Pompa wody

Post autor: johny3672 » sob mar 19, 2011

witam.czy można wymienić łożysko w pompie wody z zewnątrz zdejmując tylko turbinkę.proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Re: Pompa wody

Post autor: Tiszo » sob mar 19, 2011

Wychodzi na to że się da, bo w prawej połówce jest 4 łożyska i tylko trzy są montowane od środka, więc najlepiej jak byś rozebrał i zobaczył.

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » sob mar 19, 2011

raczej wątpie ale mogę sie mylić!!
łożysko bedzie raczej w silniku w oleju, w nomadzie wymieniałem uszczelniacz bo mi piszczało (teflon i grafit) jak sciągniesz smigiełko to masz ośkę i tam wbijasz uszczelniacz w vn 750 powinno być podobnie bo to kawasaki i konstrukcja sie zabardzo pompy nie zmienia vn 2000 tez ma tak.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » ndz mar 20, 2011

I tak może być, rozbierać nie rozbierałem ale w manualu (kiepskiej jakości) widać jak by było założone od zewnątrz. Ale jak wszystkie są od wewnątrz to poco to by było z zewnątrz ?? :D

johny3672
Posty: 11
Rejestracja: pn paź 18, 2010
Miejscowość: jarosławiec
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: johny3672 » ndz mar 20, 2011

witam i dziękuję Tiszo za odpowiedzi.już doszedłem.napiszę jakby kiedyś ktoś to robił.
na początek zdjąć turbinkę tzn przydusić ją do końca i delikatnie pukać młotkiem oczywiście poprzez aluminium lub nakrętkę.następnie wyrywamy reperaturkę zgodne z manualem tam wszystko widać.i ukaże się łożysko a raczej jego fragmenty.następnie wyjmujemy kuleczki tak aby nie wpadły do środka.po tym zabiegu należy zdjąć środek łożyska z ośki to powinno wyjść bez większego problemu jeżeli nie to szlifierka typu dremel lub inny utwardzany trzpień i piłujemy do końca tak aby jak najmniej uszkodzić ośkę .wyjmujemy przepiłowany środek i zabieramy się za zewnętrzną stronę łożyska tak samo jak środek tylko troch łatwiej bo jest więcej miejsca.te zabiegi należy robić bardzo umiejętnie aby jak najmniej uszkodzić ścianki i ośkę.następni wyczyścić całość zakupić łożysko,reperaturkę i oring z ośki najlepiej w k-ki koszt w granicach 200zł.i zamontować.przy wbijaniu łożyska należy uważać aby łożysko wchodziło prosto gdyż wyjęcie łożyska w celu poprawienia może być niemożliwe bez jego uszkodzenia to samo dotyczy reperaturki.założyć oring ,turbinkę wraz z teflonem i gotowe.jak coś niejasnego pytać.robiłem też zawory i wymieniałem komplet rozrządu jak ktoś ma zamiar to robić pytać co umiem pomogę.pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 19 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 19 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą