Strona 1 z 1
stopień sprężania vn750
: pn mar 28, 2011
autor: jag
witam
jaki jest fabryczny stopien sprezania w vn?? mechanior zmierzyl mi i bylo 11,5...
jak ma sie ta sprawa
: pn mar 28, 2011
autor: Rudy
Zgodnie z serwisówką 10,3
PS.
W dziale mechanika, na górze nad tematami, przyklejone są dane techniczne wszystkich modeli Vulcanów.
Re: stopień sprężania vn750
: pn mar 28, 2011
autor: Starszy
jag pisze:witam
jaki jest fabryczny stopien sprezania w vn?? mechanior zmierzyl mi i bylo 11,5...
jak ma sie ta sprawa
...stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy - mechanik zmierzył ci drugą wartość
Re: stopień sprężania vn750
: pn mar 28, 2011
autor: Tiszo
Starszy pisze:jag pisze:witam
jaki jest fabryczny stopien sprezania w vn?? mechanior zmierzyl mi i bylo 11,5...
jak ma sie ta sprawa
...stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy - mechanik zmierzył ci drugą wartość
Starszy wyłapie każdą literówkę
: pn mar 28, 2011
autor: centek
... i na zlocie będzie karał...
: pn mar 28, 2011
autor: Piotr_Classic
centek pisze:... i na zlocie będzie karał...
: wt mar 29, 2011
autor: Rudy
Starszy pisze:stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy
Starszy wyjaśnij przy okazji różnicę bo myślałem że wiem o co chodzi a się okazuje że nie za bardzo...
: wt mar 29, 2011
autor: Starszy
Rudy pisze:Starszy pisze:stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy
Starszy wyjaśnij przy okazji różnicę bo myślałem że wiem o co chodzi a się okazuje że nie za bardzo...
- stopień sprężania to stosunek objętości komory cylindra do objętości komory spalania, w tym przypadku
10,3 : 1 - czyli dziesięć z groszkiem części powietrza zostanie " upchnięte " przez tłok w komorze spalania o wielkości jednej części - od tego zależą dalsze parametry silnika
- ciśnienie sprężania to ciśnienie w komorze spalania mierzone po sprężeniu mieszanki paliwowo-powietrznej w celu określenia zużycia silnika - dla VN 750 to ok. 13,0 (atm.) - wartość poniżej 9,0(atm.) kwalifikuje silnik do remontu
...z reguły niższy stopień sprężania jest przy niskoobrotowych silnikach (8,5 - 9), ale żywotność takiego silnika może być większa (np. nawet 7,0 atm. do remontu) pomimo mniej dokładnych pasowań i nawet zwiększonego zużycia oleju np. VN 15
- sory za stare jednostki i lekkie zagmatwanie tematu :mrgrin:
: wt mar 29, 2011
autor: jag
ok
a jak przekalada sie to na przebieg??
piszecie ze ok 9 i przydalby sie remont...
zakladajac ze mam ok 12 ( bo 11,5 bylo na bardzo slabej akumie) to chyba nie zdaze go zajechac? :P
: wt mar 29, 2011
autor: Piotr_Classic
jag pisze:ok
a jak przekalada sie to na przebieg??
piszecie ze ok 9 i przydalby sie remont...
zakladajac ze mam ok 12 ( bo 11,5 bylo na bardzo slabej akumie) to chyba nie zdaze go zajechac? :P
akuma ? masz na myśli akumulator
?
: pn kwie 11, 2011
autor: jag
sorki za sformulowanie, ale tak akuma to akumulator hehe
: pn kwie 11, 2011
autor: królik
A co ma akumulator do ciśnienia sprężania?
: pn kwie 11, 2011
autor: Mirko
stopień sprężania nie ma nic wspólnego do zużycia silnika,natomiast ciśnienie sprężania to dopiero problem że ho,ho(tak mnie uczono w mojej samochodówce)
: pn kwie 11, 2011
autor: jag
królik pisze:A co ma akumulator do ciśnienia sprężania?
moze to ze jak jest slaby akumulator to slabiej kreci? nie wiem nie znam sie... ale glupich pytan nie zadawaj
jesli wiesz cos to napisz a nie pytasz skoro wnioskuje ze wiesz dobrze
: pn kwie 11, 2011
autor: królik
jag pisze:moze to ze jak jest slaby akumulator to slabiej kreci?
Wydawało mi się,że skoro mierzył ci to mechanik to powinien wiedzieć,że akumulator powinien być naładowany
Czy pomiarów dokonywał na zimnym czy na ciepłym silniku?Czy mierzył tylko na sucho czy wykonał także próbę olejową?
: pn kwie 11, 2011
autor: jag
no sytuacja byla jaka byla i czynnosc zostala wykonana okazjonalnie na slabej akumie...
silnik nie byl zimny ale tez nie byl rozgrzany jak np po trasie. proba olejowa? z tego co widzialem to wykrecil swiece zakrecil troche rozrusznikiem i juz...
nie wiem jak powinno sie to wykonac, pisze tylko to co widzialem i to co wiem a pisze dlatego, ze uwazam szanowne grono za bardziej zaznajomione z kwestia
: pn kwie 11, 2011
autor: królik
Próba olejowa polega na wlaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra i wykonaniu ponownego pomiaru.Jeżeli są walnięte pierścienie to olej uszczelni je i wtedy będzie większe ciśnienie.Jeżeli piszesz że na ciepłym silniku przy próbie na sucho miałeś około 12 atmosfer to moim zdaniem nie masz się czym martwić
: wt kwie 12, 2011
autor: Mirko
Uzyskanie wyższego ciśnienia po wlaniu oleju do cylindrów - czego dowodzi
-niczego
.
jeżeli ciśnienie sprężania było cienizną przed olejem to zalewnie mu nie pomoże :P
: wt kwie 12, 2011
autor: królik
jeżeli ciśnienie sprężania było cienizną przed olejem to zalewnie mu nie pomoże
No to wtedy remoncik
ale jeśli okaże się,że na przykład ciśnienie na sucho i na mokro jest takie same to może to nie być wina pierścieni tylko zaworów i wtedy zamiast rozbierać cały silnik i wyciągać tłoki wystarczy zrobić głowicę.
: wt kwie 12, 2011
autor: Mirko
no i jasne,po zdemontowaniu zalać głowicę naftą i wszystko się okaże