Strona 1 z 1

stopień sprężania vn750

: pn mar 28, 2011
autor: jag
witam
jaki jest fabryczny stopien sprezania w vn?? mechanior zmierzyl mi i bylo 11,5...
jak ma sie ta sprawa

: pn mar 28, 2011
autor: Rudy
Zgodnie z serwisówką 10,3

PS.
W dziale mechanika, na górze nad tematami, przyklejone są dane techniczne wszystkich modeli Vulcanów.

Re: stopień sprężania vn750

: pn mar 28, 2011
autor: Starszy
jag pisze:witam
jaki jest fabryczny stopien sprezania w vn?? mechanior zmierzyl mi i bylo 11,5...
jak ma sie ta sprawa
...stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy - mechanik zmierzył ci drugą wartość

Re: stopień sprężania vn750

: pn mar 28, 2011
autor: Tiszo
Starszy pisze:
jag pisze:witam
jaki jest fabryczny stopien sprezania w vn?? mechanior zmierzyl mi i bylo 11,5...
jak ma sie ta sprawa
...stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy - mechanik zmierzył ci drugą wartość
Starszy wyłapie każdą literówkę :mrgreen: :ok:

: pn mar 28, 2011
autor: centek
... i na zlocie będzie karał...
:D

: pn mar 28, 2011
autor: Piotr_Classic
centek pisze:... i na zlocie będzie karał...
:D
:boje:

: wt mar 29, 2011
autor: Rudy
Starszy pisze:stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy
Starszy wyjaśnij przy okazji różnicę bo myślałem że wiem o co chodzi a się okazuje że nie za bardzo...

: wt mar 29, 2011
autor: Starszy
Rudy pisze:
Starszy pisze:stopień sprężania i ciśnienie sprężania , to są dwie różne rzeczy
Starszy wyjaśnij przy okazji różnicę bo myślałem że wiem o co chodzi a się okazuje że nie za bardzo...
- stopień sprężania to stosunek objętości komory cylindra do objętości komory spalania, w tym przypadku 10,3 : 1 - czyli dziesięć z groszkiem części powietrza zostanie " upchnięte " przez tłok w komorze spalania o wielkości jednej części - od tego zależą dalsze parametry silnika

- ciśnienie sprężania to ciśnienie w komorze spalania mierzone po sprężeniu mieszanki paliwowo-powietrznej w celu określenia zużycia silnika - dla VN 750 to ok. 13,0 (atm.) - wartość poniżej 9,0(atm.) kwalifikuje silnik do remontu

...z reguły niższy stopień sprężania jest przy niskoobrotowych silnikach (8,5 - 9), ale żywotność takiego silnika może być większa (np. nawet 7,0 atm. do remontu) pomimo mniej dokładnych pasowań i nawet zwiększonego zużycia oleju np. VN 15
- sory za stare jednostki i lekkie zagmatwanie tematu :mrgrin:

: wt mar 29, 2011
autor: jag
ok
a jak przekalada sie to na przebieg??
piszecie ze ok 9 i przydalby sie remont...
zakladajac ze mam ok 12 ( bo 11,5 bylo na bardzo slabej akumie) to chyba nie zdaze go zajechac? :P

: wt mar 29, 2011
autor: Piotr_Classic
jag pisze:ok
a jak przekalada sie to na przebieg??
piszecie ze ok 9 i przydalby sie remont...
zakladajac ze mam ok 12 ( bo 11,5 bylo na bardzo slabej akumie) to chyba nie zdaze go zajechac? :P
akuma ? masz na myśli akumulator ???

: pn kwie 11, 2011
autor: jag
sorki za sformulowanie, ale tak akuma to akumulator hehe

: pn kwie 11, 2011
autor: królik
A co ma akumulator do ciśnienia sprężania?

: pn kwie 11, 2011
autor: Mirko
stopień sprężania nie ma nic wspólnego do zużycia silnika,natomiast ciśnienie sprężania to dopiero problem że ho,ho(tak mnie uczono w mojej samochodówce) :D

: pn kwie 11, 2011
autor: jag
królik pisze:A co ma akumulator do ciśnienia sprężania?
moze to ze jak jest slaby akumulator to slabiej kreci? nie wiem nie znam sie... ale glupich pytan nie zadawaj
jesli wiesz cos to napisz a nie pytasz skoro wnioskuje ze wiesz dobrze :pada:

: pn kwie 11, 2011
autor: królik
jag pisze:moze to ze jak jest slaby akumulator to slabiej kreci?
Wydawało mi się,że skoro mierzył ci to mechanik to powinien wiedzieć,że akumulator powinien być naładowany :pada: Czy pomiarów dokonywał na zimnym czy na ciepłym silniku?Czy mierzył tylko na sucho czy wykonał także próbę olejową?

: pn kwie 11, 2011
autor: jag
no sytuacja byla jaka byla i czynnosc zostala wykonana okazjonalnie na slabej akumie...
silnik nie byl zimny ale tez nie byl rozgrzany jak np po trasie. proba olejowa? z tego co widzialem to wykrecil swiece zakrecil troche rozrusznikiem i juz...
nie wiem jak powinno sie to wykonac, pisze tylko to co widzialem i to co wiem a pisze dlatego, ze uwazam szanowne grono za bardziej zaznajomione z kwestia :yeee:

: pn kwie 11, 2011
autor: królik
Próba olejowa polega na wlaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra i wykonaniu ponownego pomiaru.Jeżeli są walnięte pierścienie to olej uszczelni je i wtedy będzie większe ciśnienie.Jeżeli piszesz że na ciepłym silniku przy próbie na sucho miałeś około 12 atmosfer to moim zdaniem nie masz się czym martwić :ok:

: wt kwie 12, 2011
autor: Mirko
Uzyskanie wyższego ciśnienia po wlaniu oleju do cylindrów - czego dowodzi ?? -niczego :D .
jeżeli ciśnienie sprężania było cienizną przed olejem to zalewnie mu nie pomoże :P

: wt kwie 12, 2011
autor: królik
jeżeli ciśnienie sprężania było cienizną przed olejem to zalewnie mu nie pomoże
No to wtedy remoncik :wall: ale jeśli okaże się,że na przykład ciśnienie na sucho i na mokro jest takie same to może to nie być wina pierścieni tylko zaworów i wtedy zamiast rozbierać cały silnik i wyciągać tłoki wystarczy zrobić głowicę.

: wt kwie 12, 2011
autor: Mirko
no i jasne,po zdemontowaniu zalać głowicę naftą i wszystko się okaże !!