Strona 1 z 4

Zagotowal sie

: pn kwie 04, 2011
autor: Kojot
Witam dzis odpalilem vulcana i tak chodzil sobie ,regulowalem obroty ,dziwnie sie zachowywal jak dodalem gazu to nie schodzil z obrotow , chodzil az temperatura weszla na czerwone i wywalilo plyun chlodniczy bo wentylator sie nei wlaczyl , co moze byc przyczyna ?
Sprawdziklem sam wentylator działa ,a reszta ?

: pn kwie 04, 2011
autor: Artur
Ja bym sprawdził termostat.

: pn kwie 04, 2011
autor: Kojot
Jak sprawdzic termostat Panowie ?

: pn kwie 04, 2011
autor: Konrad
Samochodowy wrzucałem do wody i podgrzewałem aż się otworzył a jeśli się nie otwierał jak zgotowała się woda to znaczy że padnięty. Myślę więc, że ta metoda może taż sprawdzić się przy sprawdzaniu termostatu z moto na pewno mu nie zaszkodzi. :antlers: Wentylator się nie włączył pewnie dlatego, że nie ma na chłodnicy dobrej masy u mnie tak było. :mrgreen:

: pn kwie 04, 2011
autor: Andrew
Sprawdź styki i włącznik wetylatora. Powinien być wkręcony gdzieś do chłodnicy. Może być też wina termostatu .Nie puszcza płynu do dużego obiegu i silnik się grzeje a chłodnica zimna. Sprawdź czy chłodnica jest gorąca. Jak gorąca to termostat ok i wina po stronie włącznika wentylatora. Zdejmij z niego wtyczkę iwłóż do styków we wtyczce np. spinacz . Powinien się włączyć.Jak to zrobisz to napisz , spróbujemy coś zaradzić. ??

: pn kwie 04, 2011
autor: Abrams
A może błahe zapowietrzenie chłodnicy?

: pn kwie 04, 2011
autor: Kojot
Dziekuję za wskazówki jutro zrobię tak jak napisał Andrew.Dam jutro znać.

: pn kwie 04, 2011
autor: Kojot
A jak odpowietrzyć układ ?

: pn kwie 04, 2011
autor: Abrams
W 750 jest to gdzieś pod zbiornikiem, tak mi Tiszo kiedyś mówił,
Napisz do niego on Ci dokładniej odpisze niż ja, bo ja na tym modelu się niezbyt wyznaję.

: wt kwie 05, 2011
autor: Starszy
Kojot pisze:A jak odpowietrzyć układ ?
...pod plastikowymi osłonami przed zbiornikiem u góry jest korek wlewu i termostat a w nim odpowietrznik układu - identyczny jak przy zacisku hamulcowym

: wt kwie 05, 2011
autor: Kojot
Dziś sprawdziłem czujnik temperatury przy chłodnicy i nie daje masy do wiatraka i ten sie nie włącza.po dotknięciu przewodu z czujnika do ramy wentylator działa.Natomiast czujnik nie po przekroczeniu temperatur płynu.Czyli wymienić muszę czujnik.Dobrze mysle ?

: wt kwie 05, 2011
autor: Konrad
Proponuje spróbować najpierw doprowadzić pewna masę na chłodnice a później ewentualnie jeśli to nie pomoże to wymień czujnik, u nie tez tak było ale dołożyłem przy mocowaniu chłodnicy dodatkowy przewód masujący i już jest ok. Powodzenia życzę.

: wt kwie 05, 2011
autor: Kojot
Czy ktos ma pomysl gdzie kupic nowy czujnik temperatury ?

: śr kwie 06, 2011
autor: mrblack
Siemano :mrgreen:

Szukaj czujnika na Alledrogo bo u dealera Kawałsaki to bekniesz jak Cygan za zgniłe zboże :D

Mi tam też padł włącznik wentylatora a za nowy krzyknęli 350 zyli !! Taki mały shit.... więc podziękowałem kupiłem elektroniczny termostat i w starym włączniku wywierciłem otwór aby wsadzić termistor zalałem żywicą i już. Podłączyłem jeszcze 12V aby zasilić układ elektroniki i szlus :P

Koszt operacji: 40 zyli z przesyłką :mrgreen:

: śr kwie 06, 2011
autor: Andrew
Kojot pisze:Czy ktos ma pomysl gdzie kupic nowy czujnik temperatury ?
Wykręć go jeszcze i sprawdź. Czesem na gładzi czujnika jest zakamienione. Wyczyść dobrze i wkręć . Jak nie zadziała to dopiero szukaj nowego.

: śr kwie 06, 2011
autor: Kojot
Sprawdzę jeszcze raz ten czujnik .Jak coś to będę kombinował jakiś zamiennik.
A tak pyzatym szukałem dziś w Olsztynie warsztatu który mi wyczyści i synchronizuje gaźniki,znalazłem ale zaśpiewali 500zł wiec sie zastanawiam co tu robić z tymi gaźnikami.

: śr kwie 06, 2011
autor: Tiszo
Qwa ludzie, jak się zagotował bo wentylator się nie włączył to chyba jasne że czujnik i to ten co jest w chłodnicy. Jak byś nie wiedział to ten czujnik działa na masę, tzn. nie ma w nim napięcia. Prawdopodobnie zaśniedział. Nie kombinuj z zasilaniem, jeżeli chodzi o ten czujnik to potrzeba dużo szczęścia aby go kupić, a jak go znajdziesz to nie wiele mniej za niego zapłacisz jak razem z chłodnicą oczywiście używaną. Termostat nowy Japoński kosztuje jakieś 200 zł.
Ale mam złą wiadomość też dla Ciebie, jak już go zagotowałeś to będziesz miał teraz problemy z maszyną. Sprawdź też połączenia w kostce gdzie znajdują się bezpieczniki może tam się ułamał. Po prostu leć po kablu od chłodnicy w drugą stronę i szukaj. Jeżeli chodzi o drugi czujnik to fakt jest na termostacie i tam też jest odpowietrznik.

: czw kwie 07, 2011
autor: Kojot
No to mnie podłamałeś już zaczynam żałować zakupu tego modelu, Przez zagotowanie miałem namyśli to ze wyleciało mi trochę płynu ze zbiorniczka i szybko wyłączyłem motocykl wskazówka ledwo na czerwone weszła.No to nie wiem co teraz robić .

: czw kwie 07, 2011
autor: Tiszo
Po pierwsze szukaj przerwy w przewodzie kabla, po drugie ja zagotowałem raz w korku bo tez mi się wentylator nie załączył i skończyło się to wymianą altka, potem długi czas dochodziłem dlaczego się grzał, wyszło prosto, dobrze odpowietrzyć układ ot cała tajemnica. Niestety potem przez jeden sezon robił mi różne cuda ale jakoś dałem rade. Do tej pory grzanie się mojego byłego moto jest inne jak wcześniej, utrzymuje za dużą temperaturę według innych modeli. Moja recepta na to jest taka że trzeba zrobić szlify głowic jeżeli dalej będzie się grzał a wentylator będzie działał prawidłowo. ALE TO CZARNY SCENARIUSZ, być może będzie wszystko dobrze :mrgreen:

: czw kwie 07, 2011
autor: Tiszo
Kojot pisze:No to mnie podłamałeś już zaczynam żałować zakupu tego modelu, Przez zagotowanie miałem namyśli to ze wyleciało mi trochę płynu ze zbiorniczka i szybko wyłączyłem motocykl wskazówka ledwo na czerwone weszła.No to nie wiem co teraz robić .
Teraz nie rób nic, napraw tylko wentylator i nie dolewaj nawet płynu. Zostaw układ chłodzenia w spokoju. Wiatrak musi załączyć się najpóźniej blisko za połową a jak jest już rozgrzany to załączy się dużo przed.