Strona 1 z 1

VN 750 nie pali na gorącym silniku

: wt kwie 05, 2011
autor: grzechu
Witam,
Trzy lata temu padł mi alternator. Były następujące objawy: po krótkiej jeździe (2-3km) motor gasł np. na skrzyżowaniu przy zmniejszaniu obrotów, zimny palił dobrze po podładowaniu akumulatora. Pojechałem do elektryka ten powiedział, że regulator albo alternator. Kupiłem regulator i nic się nie zmieniło. Dałem do przewinięcia stator alternatora. Założyłem i na wysokich obrotach jadąc w nocy światła żółkną tzn, że nie ładuje przy wyższych obrotach. Bujałem się tak przez dwa lata kupiłem nowy akumulator i tak musiałem go doładowywać. Po przejechaniu kilku kilometrów po mieście i po zgaszeniu silnika gdy paliłem od razu zapalał, gdy posłał 5 min nie chciał palić tylko z pycha zapalał i strzelał w tłumniki. W ostatnią sobotę uruchomiłem motor i ptzrejechałem 500m i motor zaczął zdychać i zgasł. Z pychu zapaliłem i ledwo dojechałem do domu. Podładowałem akumulator i zapaliłem motor, pojeździłem wokół garażu paliłem gasiłem i zapalałem. Po około 20 min jazdy zgasiłem i już nie chciał zapalić.
Proszę o pomoc. Co mam sprawdzić? Co może być przyczyną? Co mam zmierzyć i gdzie żeby nie uszkodzić innych części układu elektrycznego? Czy kupić używany stator - nowy kosztuje w serwisie około 1400PLN.
Pozdrawiam Grzesiek

: wt kwie 05, 2011
autor: Konrad
Proponuje naładować akumulator odpalić moto i sprawdzić ładowanie. Powinno być w granicach 13,8 - 14,5V. Po włączeniu świateł nie powinno spaść poniżej 13,5V.

: wt kwie 05, 2011
autor: Andrew
Sprawdź też ładowanie na gorącym. Czasami jak się zagrzeje to na wysokich obrotach spada ładowanie.

: wt kwie 05, 2011
autor: Rudy
Pomierz na altku wszystkie 3 obwody. nasze moto mają taka przypadłość że jak przegrzejesz silnik to potrafi usmażyć sie którys z obwodów.

Jakbyś potrzebował nowy altek to pproponuję TEN z Allegro. Sam taki kupiłem.

: wt kwie 05, 2011
autor: grzechu
Mierzyłem ładowanie i mam przy 1000obr/min 14V a przy 4000obr/min 13,5V.
Napięcie pomiędzy fazami około 10V nie wiem czy dobrze zmierzyłem czytałem na forum że powinno być od 80 do 100V. Podpiąłem się pod kostkę nie odłączałem alternatora i tak mi wskazało. Bałem się go odłączyć na pracującym silniku żeby go nie spalić. Jeszcze grzeją mi się te przewody od alternatora.

: śr kwie 06, 2011
autor: Tiszo
Trzeba zmierzyć między fazami, a podczas pomiaru to ich się nie rozłącza, a moto musi chodzić. Jeżeli tam będzie wszystko ok to wymień świece na wyższą ciepłotę.