Strona 1 z 1
vn 750 bierze olej
: śr kwie 13, 2011
autor: johny3672
witam.jaką 750-ka ma normę zużycia oleju?zrobiłem ostatnio 460 km i zpalił jakieś 0.4-0.45 l olej .pozdrawiam i dziękuję z góry.
: śr kwie 13, 2011
autor: Luzak
Kolego, jeździłem 750-ką i nie brał mi grama oleju. Co prawda najechałem nią tylko ok 3 tysięcy ale poprzedni właściciel (mój serdeczny przyjaciel) zrobił nim ok 10.000 i też nie miał z tym problemu.
Myślę, że masz problem natury technicznej.
: śr kwie 13, 2011
autor: Starszy
...mój też nie bierze - od 4-rech sezonów ile zaleje, tyle zlewam - dlatego nie wiem jaka jest norma, nie interesowałem się tematem
: czw kwie 14, 2011
autor: Konrad
Sprawdź lepiej czy nie masz gdzieś wycieków jak się moto rozgrzeje bo taka ilość spalonego oleju przy tak małej ilości pokonanych kilometrów to dość spory ubytek. W moim przypadku miałem nieszczelność w dolnej części pokrywy sprzęgła ale nie ciekło na tyle żeby można było to zobzczyć na postoju. Dopiero po rozgrzaniu silnika i zrobieniu kilku kilometrów można było zobaczyć na wydechu że coś cieknie.
: czw kwie 14, 2011
autor: Piotr_Classic
Mój staruszek się troszkę poci przy korku spustowym oleju, kropla na postoju po rozgrzaniu.
Ale nawet po trasie na ostatni kongres takiego zużycia nie zanotowałem.
: czw kwie 14, 2011
autor: Tiszo
750 nie bierze oleju
Jak bierze to pierścionki albo gdzieś wyciek
![:cry:](https://cdn.jsdelivr.net/gh/s9e/emoji-assets-twemoji@11.2/dist/svgz/1f622.svgz)
: czw kwie 14, 2011
autor: bartazzz
albo uszczelniacze w głowicy. Nie przegrzałeś go?
: pn kwie 18, 2011
autor: Kojot
Witam
U mnie stwierdzili ze bierze olej , chyba ze go przegrzalem nie wiem.
Jestem juz podlamany tym motocyklem i kasa jaka w niego wkladam .
: pn kwie 18, 2011
autor: Zeus
Ja ma VN 1500 i rąbie olej na potęgę. Na 1000 km 1 litr oleju. Ponoć te typy tak mają. Narazie się nie przejmuję tym za bardzo , bo pora i czas jest na jazdę. Poprostu wiem, że muszę pilnować stanu oleju i tyle. Jak skończy się sezon to zdejmę głowice i sprawdzę czemu jest z niego taki olejopij.
: pn kwie 18, 2011
autor: mrblack
Zeus pisze:Ja ma VN 1500 i rąbie olej na potęgę. Na 1000 km 1 litr oleju. Ponoć te typy tak mają. Narazie się nie przejmuję tym za bardzo , bo pora i czas jest na jazdę. Poprostu wiem, że muszę pilnować stanu oleju i tyle. Jak skończy się sezon to zdejmę głowice i sprawdzę czemu jest z niego taki olejopij.
Daj sobie siana z tym zwalaniem głowic
I tak nic nie zdziałasz a tylko roboty sobie narobisz i kasy na rozerwane uszczelniacze stracisz
![:mrgreen:](./images/smilies/mrgrin.gif)
.
I może żyłka w tyłku trzasnąć jak będziesz wyszarpywał silnik z ramy bo nie ma innej opcji ...
Ja w swoim mam wymienione pierścienia na nowe, uszczelki wszystkie, honowanie cylindrów, szlifowane zawory i docierane gniazda i kupę innych rzeczy i dupa kwas - siorbie olej i ma na mnie silnik wydupione.
Tłok jest krótki, blisko siebie siedzą pierścionki a powierzchnia dekla duża i idzie oliwa do komory spalania i amen
Wymieniają ludki na tłoki tunningowe pozbawione tej wady ale jak chcesz wywalić ponad tysiąc baksów to hej
![:D](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
.
Lać olej i to totalnie olać :P
No chyba, że dymisz na niebiesko to dupa ..... Jak na czarno czasami to
A co do 750-tki to niestety nie powinien wpiepszać dziad tyle oliwy
Remoncik się kroi .......
: wt kwie 19, 2011
autor: Zeus
No mi dymi na niebiesko, a przebieg mam 64 tys. km
: wt kwie 19, 2011
autor: mrblack
Zeus pisze:No mi dymi na niebiesko, a przebieg mam 64 tys. km
Shit
Miałem to samo, kopcił na niebiesko i stracił kompresję .....
Ale stało sie to dopiero po wymianie oleju po zakupie. Kutas handlarzyk zalał qrwiarz silnik motodoktorem aby sprzeta opierdolić i wyjebane
O kosztach i nerwach nie wspomnę....
No ale może u Ciebie tylko pierścionki się pomału kończą
Czyli po sezonie zalecane jednak sprawdzenie silnika
![:mrgreen:](./images/smilies/mrgrin.gif)
: wt kwie 19, 2011
autor: Kojot
U mnie tez pewnie tak bedzie remon silnika , juz mnie same czyszczenie ,synchronizacja i przeglady wymiany olei i plynow kosztowaly w serwisie ze 2 tysie .a dran kopci na postoju.
: wt kwie 19, 2011
autor: Zeus
mrblack pisze:Zeus pisze:No mi dymi na niebiesko, a przebieg mam 64 tys. km
Shit
Miałem to samo, kopcił na niebiesko i stracił kompresję .....
Ale stało sie to dopiero po wymianie oleju po zakupie. Kutas handlarzyk zalał qrwiarz silnik motodoktorem aby sprzeta opierdolić i wyjebane
O kosztach i nerwach nie wspomnę....
No ale może u Ciebie tylko pierścionki się pomału kończą
Czyli po sezonie zalecane jednak sprawdzenie silnika
![:mrgreen:](./images/smilies/mrgrin.gif)
To tak samo prawie u mnie, jak go kupowałem, to ani dymka nie puścił. Jak wymieniłem olej , to się zaczęło poddymianie, ale na postoju. W czasie jazdy nie widzę, pewnie za szybko jeżdżę.
A propo. Wlałem olej MOTUL-a 7100 10W/40 - może nie właściwy?
Jakieś propozycje co do oleju?
: wt kwie 19, 2011
autor: mrblack
Siema.
Hehe mój dymił podczas jazdy jak świeca dymna puszczona przez ZOMO
Więc Twój jeszcze chwilę polata
A olej leję do tej lokomotywy mineral 20W50 gęsty trochę jak zimny silniczek ale potem jest O.K. Szkoda siana na jakies półsyntetyki itp bo i tak w pindu pójdzie w kominy :P
Pozdro
![!!](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
: wt kwie 19, 2011
autor: centek
ja w swojego tez leje 10w40 i nie przejmuje sie dymieniem, jak odpalam to dymi, jak przywale w manete tez troche podymi, ale ciągnie do przodu aż łzy lecą
![:D](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
: śr kwie 20, 2011
autor: bartazzz
ja wlałem ELF 20W50 i nic mi nie dymi, tak więc chyba miałem farta przy zakupie