Strona 1 z 1

vn 750 bierze olej

: śr kwie 13, 2011
autor: johny3672
witam.jaką 750-ka ma normę zużycia oleju?zrobiłem ostatnio 460 km i zpalił jakieś 0.4-0.45 l olej .pozdrawiam i dziękuję z góry.

: śr kwie 13, 2011
autor: Luzak
Kolego, jeździłem 750-ką i nie brał mi grama oleju. Co prawda najechałem nią tylko ok 3 tysięcy ale poprzedni właściciel (mój serdeczny przyjaciel) zrobił nim ok 10.000 i też nie miał z tym problemu.
Myślę, że masz problem natury technicznej.

: śr kwie 13, 2011
autor: Starszy
...mój też nie bierze - od 4-rech sezonów ile zaleje, tyle zlewam - dlatego nie wiem jaka jest norma, nie interesowałem się tematem

: czw kwie 14, 2011
autor: Konrad
Sprawdź lepiej czy nie masz gdzieś wycieków jak się moto rozgrzeje bo taka ilość spalonego oleju przy tak małej ilości pokonanych kilometrów to dość spory ubytek. W moim przypadku miałem nieszczelność w dolnej części pokrywy sprzęgła ale nie ciekło na tyle żeby można było to zobzczyć na postoju. Dopiero po rozgrzaniu silnika i zrobieniu kilku kilometrów można było zobaczyć na wydechu że coś cieknie.

: czw kwie 14, 2011
autor: Piotr_Classic
Mój staruszek się troszkę poci przy korku spustowym oleju, kropla na postoju po rozgrzaniu.
Ale nawet po trasie na ostatni kongres takiego zużycia nie zanotowałem.

: czw kwie 14, 2011
autor: Tiszo
750 nie bierze oleju !! !!
Jak bierze to pierścionki albo gdzieś wyciek :cry:

: czw kwie 14, 2011
autor: bartazzz
albo uszczelniacze w głowicy. Nie przegrzałeś go?

: pn kwie 18, 2011
autor: Kojot
Witam

U mnie stwierdzili ze bierze olej , chyba ze go przegrzalem nie wiem.
Jestem juz podlamany tym motocyklem i kasa jaka w niego wkladam .

: pn kwie 18, 2011
autor: Zeus
Ja ma VN 1500 i rąbie olej na potęgę. Na 1000 km 1 litr oleju. Ponoć te typy tak mają. Narazie się nie przejmuję tym za bardzo , bo pora i czas jest na jazdę. Poprostu wiem, że muszę pilnować stanu oleju i tyle. Jak skończy się sezon to zdejmę głowice i sprawdzę czemu jest z niego taki olejopij.

: pn kwie 18, 2011
autor: mrblack
Zeus pisze:Ja ma VN 1500 i rąbie olej na potęgę. Na 1000 km 1 litr oleju. Ponoć te typy tak mają. Narazie się nie przejmuję tym za bardzo , bo pora i czas jest na jazdę. Poprostu wiem, że muszę pilnować stanu oleju i tyle. Jak skończy się sezon to zdejmę głowice i sprawdzę czemu jest z niego taki olejopij.
Daj sobie siana z tym zwalaniem głowic ??

I tak nic nie zdziałasz a tylko roboty sobie narobisz i kasy na rozerwane uszczelniacze stracisz :mrgreen: .
I może żyłka w tyłku trzasnąć jak będziesz wyszarpywał silnik z ramy bo nie ma innej opcji ... :mrgreen:

Ja w swoim mam wymienione pierścienia na nowe, uszczelki wszystkie, honowanie cylindrów, szlifowane zawory i docierane gniazda i kupę innych rzeczy i dupa kwas - siorbie olej i ma na mnie silnik wydupione.

Tłok jest krótki, blisko siebie siedzą pierścionki a powierzchnia dekla duża i idzie oliwa do komory spalania i amen :razz:

Wymieniają ludki na tłoki tunningowe pozbawione tej wady ale jak chcesz wywalić ponad tysiąc baksów to hej :hah: :D .

Lać olej i to totalnie olać :P

No chyba, że dymisz na niebiesko to dupa ..... Jak na czarno czasami to :ok:

A co do 750-tki to niestety nie powinien wpiepszać dziad tyle oliwy ;(

Remoncik się kroi .......

: wt kwie 19, 2011
autor: Zeus
No mi dymi na niebiesko, a przebieg mam 64 tys. km

: wt kwie 19, 2011
autor: mrblack
Zeus pisze:No mi dymi na niebiesko, a przebieg mam 64 tys. km
Shit :cry:

Miałem to samo, kopcił na niebiesko i stracił kompresję .....

Ale stało sie to dopiero po wymianie oleju po zakupie. Kutas handlarzyk zalał qrwiarz silnik motodoktorem aby sprzeta opierdolić i wyjebane :mad:

O kosztach i nerwach nie wspomnę....

No ale może u Ciebie tylko pierścionki się pomału kończą ??

Czyli po sezonie zalecane jednak sprawdzenie silnika :mrgreen:

: wt kwie 19, 2011
autor: Kojot
U mnie tez pewnie tak bedzie remon silnika , juz mnie same czyszczenie ,synchronizacja i przeglady wymiany olei i plynow kosztowaly w serwisie ze 2 tysie .a dran kopci na postoju.

: wt kwie 19, 2011
autor: Zeus
mrblack pisze:
Zeus pisze:No mi dymi na niebiesko, a przebieg mam 64 tys. km
Shit :cry:

Miałem to samo, kopcił na niebiesko i stracił kompresję .....

Ale stało sie to dopiero po wymianie oleju po zakupie. Kutas handlarzyk zalał qrwiarz silnik motodoktorem aby sprzeta opierdolić i wyjebane :mad:

O kosztach i nerwach nie wspomnę....

No ale może u Ciebie tylko pierścionki się pomału kończą ??

Czyli po sezonie zalecane jednak sprawdzenie silnika :mrgreen:
To tak samo prawie u mnie, jak go kupowałem, to ani dymka nie puścił. Jak wymieniłem olej , to się zaczęło poddymianie, ale na postoju. W czasie jazdy nie widzę, pewnie za szybko jeżdżę.
A propo. Wlałem olej MOTUL-a 7100 10W/40 - może nie właściwy?
Jakieś propozycje co do oleju?

: wt kwie 19, 2011
autor: mrblack
Siema.

Hehe mój dymił podczas jazdy jak świeca dymna puszczona przez ZOMO :mrgreen:

Więc Twój jeszcze chwilę polata :D

A olej leję do tej lokomotywy mineral 20W50 gęsty trochę jak zimny silniczek ale potem jest O.K. Szkoda siana na jakies półsyntetyki itp bo i tak w pindu pójdzie w kominy :P

Pozdro !!

: wt kwie 19, 2011
autor: centek
ja w swojego tez leje 10w40 i nie przejmuje sie dymieniem, jak odpalam to dymi, jak przywale w manete tez troche podymi, ale ciągnie do przodu aż łzy lecą :D

: śr kwie 20, 2011
autor: bartazzz
ja wlałem ELF 20W50 i nic mi nie dymi, tak więc chyba miałem farta przy zakupie