Strona 1 z 1

Napinacze ( VN750 VN700 )

: śr maja 18, 2011
autor: Anazar
Zdemontowałem napinacze. Wymieniłem w nich sprężnynki i o-ringi na nowe.

Nie patrzałem jak demontuję i teraz nie jestem pewny czy jest różnica jak jest przykręcony napinacz do cylindra.
Czy tym zgrubieniem (na końcówkę sprężyny) do góry czy do dołu.

Napiszcie jak macie w swoich maszynach zamontowane.

Może ktoś ma serwisówkę z wyraźnymi zdjęciami na których widać jak fabrycznie był montowany napinacz?

: śr maja 25, 2011
autor: Anazar
Już wszystko wiem :D
Fabrycznie montowane jest zgubieniem do dołu.

: sob kwie 20, 2013
autor: SAJMON84
witam.
Panowie czy VN 750 ma dwa czy cztery napinacze rozrządu?
Jeżeli na jeden cylinder idą dwa łańcuszki to to jeden napinacz napina dwa?
Czy na każdy łańcuszek idzie napinacz? to byłoby cztery.
Pytam bo czyszcząc dzisiaj żebra cylindrów natknąłem się na na otwór zaślepiony (fabrycznie raczej o kształcie podstawy napinacza i zdziwiło mnie to troche).
U mnie jest po jednym napinaczu. Przy pierwszym cylindrze po lewej stronie a przy drugim po prawej przy zbiorniku wyrównanwczym płynu chłodzącego.
Na "fora VN 750" wyczytałem że są naoinacze górne i dolne. U mnie wychodzi i jest tak napewno że tylko dolne na każdy z cylindrów. Moje moto to Vn 750 europa 1989 50hP

: sob kwie 20, 2013
autor: Rav
Sajmon84, napinaczy jest 4 szt, dolnych i górnych łańcuszków.

: sob kwie 20, 2013
autor: SAJMON84
u mnie są dwa. Pooważnie ale jakim cudem to nie wiem. Troche to dziwne, potrafiłbym zlokalizować górne ale ich poprostu nie ma.

: ndz kwie 21, 2013
autor: Rudy
Sajmon,
W vn750 dolne łańcuchy mają sprężyny napinające wewnątrz, a górne łańcuchy mają napinacze zewnętrzne - te wystające.

: ndz kwie 28, 2013
autor: SAJMON84
Witam
dzisiaj wymontowałem napinacz tak z ciekawości żeby zobaczyć jak to działa.
Zdziwiło mnie to że sprężyna jest taka słaba że po złożeniu, naciągnięciu tak mizernie się wysuwa.
I zonk. Moto teraz chodzi jak sieczkarnia (a było dobrze). Napewno złożyłem go dobrze.
Podpowiedzcie co teraz zrobić bo wina tkwi w sprężynie. Wymienić na inne? sprawdzałem katalog larsona i brak w ofercie sprężyn. USA? długie czekanie.
Czy w polsce dostępme są takie sprężyny?
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi

: pn kwie 29, 2013
autor: Sztandar
Powiedz przedewszystkim który napinacz wykręciłeś górny czy dolny?

: pn kwie 29, 2013
autor: Sztandar
Dla jasności dolny napinacz to ten wystający przykręcany na dwie śruby, a górny to tylko wystający łeb śruby nieco wyżej.

: wt kwie 30, 2013
autor: SAJMON84
ten wystający na dwie śruby na tylnim cylindrze przy zbiorniku wyrównawczym

: wt kwie 30, 2013
autor: Rudy
Coś mi się Sajmon wydaje, że go jednak źle założyłeś :scrach: Rozbierałeś go na części czy tylko wyjąłeś i włożyłeś z powrotem? Zerknij do serwisówki - masz tam napisane jak prawidłowo złożyć i zamontować automatyczne napinacze. jakby co to pomocny będzie też ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=pV-vwAXoInI.
Ponadto o rozrządzie i napinaczach jest też tu: https://www.youtube.com/watch?v=rhlNJ381tJU

PS. Ja zamawiałem sobie sprężyny z www.tocmanufacturing.com - przesyłka z USA dotarła w 5 dni. Sprężyny są trochę mocniejsze niż oryginały i do tego o połowę tańsze.

: wt kwie 30, 2013
autor: SAJMON84
napinacz rozłożyłem w drobny mak i złożyłem tak jak na filmie. Zamontowałem go, przykreciłem i popuściłem. Na sto procent dobrze zmontowany.

: wt kwie 30, 2013
autor: Sztandar
A przypadkiem nie obróciłeś wałem bez napinacza ??

: śr maja 01, 2013
autor: SAJMON84
nie obróciłem wałem.

: śr maja 15, 2013
autor: Porter
Podepnę się pod temat - kiedy wiadomo że trzeba wymienić cokolwiek w napinaczach? Ostatnio miałem zdemontowany silnik więc odkręciłem pokrywy cylindrów aby uszczelnić "stare gumy i zauważyłem, że w jednym cylindrze łańcuch jest bardziej napięty niż drugi - czy to oznacza że trzeba wymienić coś w napinaczach czy rozrząd :silent: