Strona 1 z 2

Dziwne dłwienie VN750

: ndz maja 22, 2011
autor: pawcio
Witajcie i podpowiedzcie coś.
Robiąc trasę Gorzów - Szczecin wbiłem się na S3 i zauważyłem że jadąc równym tempem, przy prędkościach pomiędzy 110 a 120 (okolice 5tyś. obrotów) zaczyna się moto trochę dławić. Czuć delikatne szarpnięcia. Jakby nie dostawał paliwa? Powyżej 120 nie ma takich objawów.
Może jakieś sugestie lub porady ??

: ndz maja 22, 2011
autor: Duszek
jedz 130, taką mam propozycje, a poważnie to nie wiem :hug:

: ndz maja 22, 2011
autor: Abrams
Zapytaj na PW Tiszo albo Starszy pewnie będą wiedzieli...

: pn maja 23, 2011
autor: Baudolino
Ja mialem dlawienia przez regulator napiecia. Czasaami dławiło, a czasami nawet zgasło :)

Pozdrawiam

: pn maja 23, 2011
autor: pawcio
Duszek pisze:jedz 130, taką mam propozycje, a poważnie to nie wiem :hug:

no i taki mam na to sposób :mrgreen: ale świadomość trochę drażni :mad:

: ndz maja 29, 2011
autor: pawcio
Pytanko dodatkowe. Może i głupie ale muszę je zadać aby się czegoś nauczyć :oops:
Uświadomcie mnie w jakiej pozycji powinien być ustawiony kranik w czasie jazdy?

: ndz maja 29, 2011
autor: królik
Do dołu-otwarty w lewo-rezerwa.

: ndz maja 29, 2011
autor: pawcik72
witam,
to i ja się podłączę pod serię mądrych pytań :-)

czy można jeździć z kranikiem na rezerwie ?? ...co za różnica dla motocykla czy jest kranik ustawiony normalnie czy na rezerwie ??

:wall:

: ndz maja 29, 2011
autor: Arek
Nie ma różnicy Tylko w pewnym momencie skończy się paliwo jadąc na rezerwie

: ndz maja 29, 2011
autor: pawcio
Super :yeee: to znaczy że trzeba mieć ustawione na normalnie i się nie skończy :mrgreen:
a na serio. to mnie właśnie dręczy. też mam ustawione na rezerwie i może to jest przyczyna tego dziwnego dławienia które lekko doskwiera mojemu maleństwu :mad:
spróbuję na ON i zobaczymy :P

: ndz maja 29, 2011
autor: Pees
pawcio pisze:Super :yeee: to znaczy że trzeba mieć ustawione na normalnie i się nie skończy :mrgreen:
Mnie np. nie chce się kontrolować stanu paliwa. Jadę więc dotąd, aż się kończy :antlers:
I wtedy przełączam na rezerwę i jadąc dalej, skręcam na jakąś stację benzynową. A potem znowu jadę nie przejmując się stanem baku :antlers:

I po to to jest.

: ndz maja 29, 2011
autor: pawcio
dzięki :piwa:

: pn maja 30, 2011
autor: Abrams
Tylko żeby nie zapomnieć przestawić po tankowaniu bo się może przykro skończyć pchaniem do stacji

: pn maja 30, 2011
autor: pawcio
Wszystkiego trzeba by spróbować :antlers:
a skleroza nie boli :cry: choć wolał bym nie :mrgreen:

: wt maja 31, 2011
autor: chwiler
Hej, po pierwsze witam Szczeciniaka :yeee: a wracając do pytania, ja u siebie mam na stałe kranik na rezerwie i nic się nie dzieje wiec nie wierze żeby taka była przyczyna szarpania. Ja obstawiałbym układ paliwowy np zasyfiony gazior. A na wolnych pracuje równo? trzyma obroty?

: śr cze 01, 2011
autor: pawcio
Hej Szczecin :yeee: Powiem tak. Zrobiłem trasę do Gorzowa i z powrotem na ON i mam odczucie że jadąc Maleństwo ma nieco wyższe obroty przy tej samej prędkości ?? !! czy to może być prawdą czy to moje przeczulenie ??
niestety dławienie jest to samo :cry: a wracając dzisiaj przy dosyć mocnym wietrze jakby się jeszcze wzmogły. czy może mieć to związek ?? coś z filtrem powietrza ??
na wolnych pracuje równiutko i bez zająknięcia :mrgreen:

: śr cze 01, 2011
autor: Konrad
Moim zdaniem nie ma to nic wspólnego z kranikiem tylko z ustawieniem gaźnika ale to moje zdanie. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: śr cze 01, 2011
autor: pawcio
Każde zdanie się liczy :cool:
pewnie w sobotę będę u gościa od którego kupiłem :P a że ma serwis Kawy to zobaczymy co mi powie :D

: czw cze 02, 2011
autor: chwiler
Zgadzam się z Konradem, to nie kranik ani filtr powietrza, najprawdopodobniej gaźnik. Napisz jak się skończyło, każde doświadczenie się może przydać, pozdro

: czw cze 02, 2011
autor: Piotr_Classic
pawcio pisze:na ON i mam odczucie że jadąc Maleństwo ma nieco wyższe obroty przy tej samej prędkości ?? !! :mrgreen:
pawcio....... posłuchaj teoretyka..............
primo - "...jadąc na ON..." ??? co ty wlałeś do kociołka ?? :mrgreen:
A tak na poważnie to ja zawsze jeżdżę na pozycji ON jak mi moto zaczyna "szarpać" przełączam na RES i szukam pierwszego wolnego "wodopoju" - sugeruję Ci to :ok:
przerywanie na średnich czy wysokich obrotach może być spowodowane wadliwą świecą zapłonową 1 lub 2 na którymś cylindrze. Jeżeli nie Jesteś pewien to kup komplet i sprawdź.
Mógłbym się skłaniać ku teorii regulatora napięcia ale w tym przypadku długo i daleko byś nie zajechał gdyż akumulator nie byłby dostatecznie naładowany i w skończyłby Ci się "prąd" wcześniej czy później. Może padać już alternator i jedna z faz "podaje" napięcie lub też zbyt małe - nie mam doświadczenia gdyż u mnie padły na raz wszystkie trzy i miałem ładną grzankę zamiast alternatora. Dodatkowo sprawdź "uziemienie" regulatora napięcia. To też pewien ślad gdyż, słabe łącze uziemienia+drgania=ładowanie jest lub też nie.
Jakość paliwa oczywiście może mieć wpływ ale....... jeżeli tankowałeś na "normalnych" stacjach to nie powinno wpływać.
Filtr powietrza (x2) jest dosyć duży i jego "zatkanie" właściwie nie może mieć miejsca, no chyba że ktoś nie wymieniał filtrów od 1993 roku :mrgreen: drobną ilością oleju w filtrach się nie przejmuj, tak działa "odma".
To tyle co mógłbym Ci pomóc:
1. uziemienie regulatora
2. świece
3. zalej go ze trzy razy naprawdę dobrym paliwem gdyż dziadostwo z wodą niezbyt wpływa na silniki spalinowa z zapłonem iskrowym
4. być może na koniec potrzebne będzie czyszczenie gaźników ale.......
jeżeli silnik "wkręca" się w obroty i "schodzi" z obrotów bezproblemowo (nie zatrzymuje się) to regulacja/synchronizacja nie sądzę aby była wymagana.

Pozdrawiam
Piotr