Strona 1 z 1
Wymiana wałka rozrządu Kawasaki VN 750
: czw cze 02, 2011
autor: Rah
Cześć
Na bylem zepsuty Kawasaki Vulcan VN 750 1989r i nie wiem jak odkręcić dekiel od walka rozrządu (3 śrubki blokuje rama ) łatwym sposobem żeby nie odkręcać (nie wiem jak wgl bo chyba by nie wyszedł) całego silnika. Proszę o podpowiedź co odkręcić aby ten dekiel sciagnoc ..
(Chce jeszcze zdążyć na zlot :] )
: czw cze 02, 2011
autor: Orzech_
Z tego co wiem, i często ludzie narzekają, to w VN 750 bez wyjmowania silnika z ramy się nie obejdzie... Jeśli jestem w błędzie poprawcie mnie, ale jestem prawie na 100% pewien :P
: czw cze 02, 2011
autor: Anazar
Rah pisze:co odkręcić aby ten dekiel sciagnoc
jak to w innym temacie
Rudy napisał...
w VN750 prawie wszystko zaczyna się od wyjęcia silnika
Ciężko to polubić
: czw cze 02, 2011
autor: starusheck
Witam. Az tak zle nie jest. Mozna to zrobic bez wyjmowania motora. Zbiornik weg, airbag weg, podnosnik pod silnik umocowac, rame rozkrecic i wolno opuszczac silnik (po odkreceniu mocowan oczywiscie). Robilem juz tego manewra ustawiajac rozrzad. Da rade. Ale mozna tez...wyjac silnik
Pozdrawiam.
: czw cze 02, 2011
autor: Anazar
starusheck pisze:Az tak zle nie jest
starusheck pisze:Robilem juz tego manewra ustawiajac rozrzad
Nie musiałem dekli ściągać... ale pewnie mnie też to czeka. Poci się uszczelka pokrywy na tylnym cylindrze. Tak więc jestem ciekaw :P bo tam jest naprawdę mało miejsca i czy da się na tyle opuścić... hmmm
Byłoby super
: śr cze 08, 2011
autor: Rudy
Panowie wyjmowanie silnika z ramy nie jest aż takie straszne. Toz to czysta przyjemność
Trzeba pozdejmowac wszystko co każe instrukcja i nawet samemu da radę. Trzeba tylko uważać na wystający z lewej strony bolec od zmiany bioegów, żeby silnik nie "zawisił sie" na nim na ramie (trzeba trochę przekręcic silnik).
Rah, ja nie bawiłbym się w dłubanine przy częściowo opuszczonym silniku. Zwłaszcza przy tylnym garze. Za dużo kabli, węży i innych dupereli utrudniających swobodna pracę.
Zwłaszcza że wałki rozrządu trzeba bardzo precyzyjnie ustawić z dokładnościa co do zęba a potem przykręcić pokrywę wałków, którą trzyma 10 śrub, które trzeba dokręcić kluczem dynamometrycznym w odpowiedniej kolejności (oznaczonej na pokrywie) i z odpowiednim momentem.
Własnie skończyłem wymiane wszystkich łańcuchów i spręzyn rozrządu. Przy wyjętym silniku bułka z masłem ale bez wyjęcia zappomnij.
PS.
Nie zapomnij o nałozeniu smaru molibdenowego i oleju na odpowiednie miejsca wałków. Polecam przy tym kupić smar molibdenowy do broni a nie maszynowy - jest wysokotemperaturowy i w dodatku sprzedawany w wygodnych tubkach a nie wiaderkach 1kg
: śr cze 08, 2011
autor: Azachiel77
Zgadzam się z RUDYM w 100% łatwiejszy dostęp a przy rozrządzie nie możesz się jorgnać o ząb.
Trafna uwaga także o nasmarowaniu wałków i panewek
Pozdrawiam
: czw cze 09, 2011
autor: Anazar
Rudy pisze:Panowie wyjmowanie silnika z ramy nie jest aż takie straszne
W moim przypadku przy niewielkim poceniu się uszczelki pokrywy to niebardzo się chce zaraz wyciagać silnik.
Przy grzebaniu przy wałkach... też bym wyciągał.
: śr lip 06, 2011
autor: Daromax
Zgadzam się z " Rudym" , lepiej się nie śpiesz zrób to wolno a dokładnie wyjmując silnik przy okazji możesz go dopucować.
Re: Wymiana wałka rozrządu Kawasaki VN 750
: ndz lut 11, 2024
autor: mmoniak
Ja mam inny problem , nie mogę znaleźć jak rozróżnić walki przednie od tylnych
Re: Wymiana wałka rozrządu Kawasaki VN 750
: ndz lut 11, 2024
autor: MW-750
Instrukcja podaje że oba tylne mają rowki na zębatce łańcucha a oba przednie są bez rowków.