Strona 1 z 1
Ciśnienie w amorach w VN750
: śr paź 05, 2011
autor: rafał
Mam takie zapytanie do szanownej Braci.Czy ktoś jest mi w stanie udzielić informacji jakie powinno być ciśnienie w amortyzatorach z tyłu w VN 750?Są ta zaworki do pompowania wiatru,ale nie mam pojęcia ile powinno go tam być.I tak zupełnie na marginesie już,jeśli chodzi o regulację czy na 1 są najtwardsze czy na 4?
: śr paź 05, 2011
autor: Piotr_Classic
Wg serwisówki od 0 do 294 kPa
: śr paź 05, 2011
autor: rafał
Od 0 do 294 kPa,ok.Ale,na jakim stopniu.Na 1 czy na 4?
: śr paź 05, 2011
autor: Piotr_Classic
Wg mnie nie ma to znaczenia ale ustaw na 1.
: śr paź 05, 2011
autor: Andrew
Ciśnienie jest stałe. A regulacja dotyczy tłumienia. 1 - miękko 4 - twardo . Jeżeli jeździsz sam to dwójka no chyba , że ważysz stówke to trójka. Z pasażerem i bagażem daj na 4.
: śr paź 05, 2011
autor: rafał
Bardzo dziękuję za pomoc.Wiedziałem że mogę na Was liczyć.
: pt cze 07, 2013
autor: Ramms
czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
: pt cze 07, 2013
autor: MUKA
Ramms pisze:czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
Jeżeli przy tym ciśnieniu 2,9 dobija na 4 to albo amorki do wymiany (regeneracji) albo zmień plecaczka na wychudzonego
: pt cze 07, 2013
autor: RomanVN
MUKA pisze:Ramms pisze:czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
Jeżeli przy tym ciśnieniu 2,9 dobija na 4 to albo amorki do wymiany (regeneracji) albo zmień plecaczka na wychudzonego
.
.Muka humor to Tobie dopisuje
a rada jest dobra
: pt cze 07, 2013
autor: Ramms
MUKA pisze:Ramms pisze:czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
Jeżeli przy tym ciśnieniu 2,9 dobija na 4 to albo amorki do wymiany (regeneracji) albo zmień plecaczka na wychudzonego
...nie wiem właśnie jakie jest ciśnienie, jutro sprawdzę i jak będzie potrzeba to dopompuję do 2.9 atm...a plecak chudzusieńki...dopompuję na 1 do 2.9 tak?
: pt cze 07, 2013
autor: Andy
Ramms pisze:MUKA pisze:Ramms pisze:czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
Jeżeli przy tym ciśnieniu 2,9 dobija na 4 to albo amorki do wymiany (regeneracji) albo zmień plecaczka na wychudzonego
...nie wiem właśnie jakie jest ciśnienie, jutro sprawdzę i jak będzie potrzeba to dopompuję do 2.9 atm...a plecak chudzusieńki...dopompuję na 1 do 2.9 tak?
Niech Cię Bóg broni przed użyciem kompresora. To zaledwie 2,9 bar, niskie ciśnienie. Nie zdążysz zauważyć kiedy zabijesz amorki ( uszczelnienia ).
Najlepsza do tego celu jest pompka rowerowa z manometrem. Proponuję, jeśli takiej nie masz, podjechać do Go Sport lub Decathlon. Problemem zainteresować serwis rowerów. Pomogą również na parkingu..
Pamiętaj, że każde sprawdzenie ciśnienia równa się jego, w pewnej wartości stracie.
: pt cze 07, 2013
autor: Piotr_Classic
Andy pisze:Ramms pisze:MUKA pisze:Ramms pisze:czyli 2,9 atmosfery? wsiada mi "plecak" i dobija na 4...muszę chyba dopompować
Jeżeli przy tym ciśnieniu 2,9 dobija na 4 to albo amorki do wymiany (regeneracji) albo zmień plecaczka na wychudzonego
...nie wiem właśnie jakie jest ciśnienie, jutro sprawdzę i jak będzie potrzeba to dopompuję do 2.9 atm...a plecak chudzusieńki...dopompuję na 1 do 2.9 tak?
Niech Cię Bóg broni przed użyciem kompresora. To zaledwie 2,9 bar, niskie ciśnienie. Nie zdążysz zauważyć kiedy zabijesz amorki ( uszczelnienia ).
Najlepsza do tego celu jest pompka rowerowa z manometrem. Proponuję, jeśli takiej nie masz, podjechać do Go Sport lub Decathlon. Problemem zainteresować serwis rowerów. Pomogą również na parkingu..
Pamiętaj, że każde sprawdzenie ciśnienia równa się jego, w pewnej wartości stracie.
dokładnie..... ciśnienie plus olej..... a dalej to tak jak koledzy pisali..... broń boziu kompresorem.......
: sob cze 08, 2013
autor: RomanVN
Andrew pisze:Ciśnienie jest stałe. A regulacja dotyczy tłumienia. 1 - miękko 4 - twardo . Jeżeli jeździsz sam to dwójka no chyba , że ważysz stówke to trójka. Z pasażerem i bagażem daj na 4.
,
, Andrew bardzo dobrze Tobie wytłumaczył
: sob cze 08, 2013
autor: Ramms
...zmierzyłem, było 0,5 bar`a, dopompowałem kompresorem, kolega Jelczem podjechał i "dmuchnął"
...nie no jasne, że nie kompresorem...niepokoi mnie tylko dlaczego było mało, czy to normalka? w sumie nigdy tego wcześniej nie sprawdzałem. Powiedzcie mi, jak np. sprawdzę za tydzień i spadnie ciśnienie to gdzie mam szukać pomocy, ktoś to ustrojstwo regeneruje?
: śr cze 12, 2013
autor: Fursiak
Sprawdź zaworki może nie trzymają. Też miałem około 0,5 i na "4" dobijały. Po wymianie zaworków 2,6 trzyma lecz nawet na "4" nadal dobija. Może to moja waga. Pewnie wiecej waże niż ty z plecaczkiem i bagażem hehe.
PS
w lewym zaworku miałem taki problem, że nie mogłem dopompować ponieważ ( nie wiem jakim cudem) gwint był za krótki o 1 mm i pistolet od pompki nie puszczał powietrza.
: śr cze 12, 2013
autor: Brein
Kurcze... ja pompuję kompresorem na stacjach i amorki jeszcze żyją... no, tyle, że to te automatyczne kompresory w których wpierw się ustawia ciśnienie jakie ma pierdnąć... Ale jak tak czytam to, co piszecie, to przestaję być pewien tego rozwiązania i pomyślę o pompce.