świerzak potrzebuje pomocy

damiano8778
Posty: 4
Rejestracja: ndz gru 25, 2011
Miejscowość: irlandia
Motocykl: kawasaki vulcan 1985
VROC: 700

świerzak potrzebuje pomocy

Post autor: damiano8778 » ndz gru 25, 2011

panowie kupiłem vulcana 700 1985 rok 2 tygodnie temu to moj pierwszy motocykl z prawdziwego zdarzenia takze jestem całkowitym świerzakiem w tym temacie,wymieniłem olej filter oleju,płyn chłodniczy był tak zapchany normalnie gluty brazowe wypływały z tego,przed wymianą plynu chłodzącego wiatrak załaczał się normalnie na max 25 30 sekund a po wymianie chodzi non stop co moze byc powodem tego???????a także chciałem zapytać czy oprócz oleju idzie inny olej do skrzyni biegów??? i co jeszcze trzeba zrobić nie zbędnego jakieś wymianny itd.itp. motocykl stał dobrych kilka lat w szopie w irlandi, ma przejechane 10 000 mil , jest troche estetycznej roboty przy nim ale to jest teraz nie najważniejsze ,ważniejsza jest wymiana wszystkich potrzebnych płynów itd. DLATEGO PROSZE O POMOC JAKIES LINKI CZY WSKAZÓWKI bo jestem kompletnie zielony w tym temacie
damiano8778

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » ndz gru 25, 2011

Obawiam się że bez wizyty tu nic nie zdziałasz

http://www.vulcaneria.pl/viewforum.php?f=5

a później czekaj na odpowiedzi :mrgreen:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz gru 25, 2011

Zapraszamy do powitalni na początek

Olej masz w skrzyni ten sam co w silniku, dodatkowo olej w kardanie

A co do grzania pewnie nie odpowietrzyłeś dobrze układu i dlatego ci szybko i ciągle włącza się wiatrak .
Nie przegrzej tylko moto a na forum poszukaj jak odpowietrzyć ten model. Kilku kolegów z podobnymi moto też się znajdzie i ich też możesz zapytać.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » ndz gru 25, 2011

a olej wlałeś motocyklowy czy samochodowy??:D
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » ndz gru 25, 2011

jeśli wiatrak ciągle chodzi to może mieć gdzieś zwarcie, być zalany, sprawdź czujnik na dole chłodnicy(jeśli się nie mylę, bynajmniej u mnie tam jest), spróbuj go odłączyć i zobaczyć co się stanie, powinien się wyłączyć. A po długim postoju zobacz jak wyglądają opony, nie chodzi tu tylko o bieżnik ale sprawdź jak wygląda guma, czy nie jest spękana po bokach, który jest ich rocznik itd.

chłodnicę i cały układ powinieneś przepłukać specjalnym płynem do czyszczenia.

a z rzeczy eksploatacyjnych to jeszcze filtr powietrza.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

januszek

Post autor: januszek » ndz gru 25, 2011

Na dole chłodnicy jest wkręcony czujnik włanczania wentylatora i możliwe , że przez nieuwagę zagiołeś blaszkę czujnika z konektorkiem kabla w taki sposób , że dotyka chłodnicy - czyli masy - a on ma właśnie sterowanie - włanczanie masą . Powinieneś sprawdzić jeszcze olej w dyfrze , czyli w napędzie tylnego kola , a najlepiej wymienić go , bo jak piszesz moto długo nie było eksploatowane.

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » pn gru 26, 2011

:) A ja się dziwię niektórym że nic nie wie ale grzebie a potem pyta , ja robię na odwrót najpierw poczytam popytam a dopiero wtedy robię jak coś wiem. :ok:

damiano8778
Posty: 4
Rejestracja: ndz gru 25, 2011
Miejscowość: irlandia
Motocykl: kawasaki vulcan 1985
VROC: 700

Post autor: damiano8778 » pn gru 26, 2011

wielkie dzięki za wskazówki, olej wlałem do motorów 4 sówowych pół syntetyk, a to musi byc specjalny olej do tylnego koła do kardianie??? uklad chłodzący był przepłukany gorącą wodą z szlaufa przez kolesia znajomego która mówi ze sie zna na tym, ciężka sparwa bo tutaj(w irl ) ciężko znależdz osobe która by się naprawde znała na tym modelu czy motocyklach nawet oddałbym ten motocykl do serwisu lub kompetentnej osobie zeby przejżała lub pokierowała mnie co trzeba zrobić
damiano8778

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » wt gru 27, 2011

Nie przejmuj sie, tutaj w PL tez trudno znaleźć dobrego mechanika do VN700 i VN750 :)
Do kardana jest specjalny gęsty olej przekładniowy 80W90.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » wt gru 27, 2011

Do przekladni mozna kupic zwyklego hipola. 12 zl litr i wystarczy na cale zycie :)
Ihaaaa VN750 -> VN1600 Mean Streak -> VN2000 Limited, FJR1300, Hayabusa

Awatar użytkownika
Mirko
Posty: 176
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500B '94
VROC: 0

Post autor: Mirko » wt gru 27, 2011

Jeszcze jedna rzecz do wymiany - płyn hamulcowy !!

Awatar użytkownika
Jarecki
Posty: 195
Rejestracja: czw wrz 15, 2011
Miejscowość: irlandia
Motocykl: vn1500 classic
VROC: 0

Post autor: Jarecki » wt gru 27, 2011

Witam Kolegę. Ja tez mieszkam w Irlandii też mechanik ze mnie żaden ale jak dwie głowy to nie jedna więc jak co to pisz do mnie i jak będę w stanie to na pewno doradzę i pomogę. Pozdrowionka
A tak przy okazji ile oleju wchodzi do dyfra?

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » wt gru 27, 2011

Jarecki pisze:tak przy okazji ile oleju wchodzi do dyfra?
Powinny być dwie śruby. Po spuszczeniu odkręcasz dużą od wlewu i poniżej mniejszą kontrolną. Powoli wlewaj i patrz kiedy zacznie się wylewać mniejszą. Jak zacznie to jest stan.

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 359
Rejestracja: pn lis 22, 2010
Miejscowość: Kołobrzeg
Motocykl: vn 700
VROC: 33150

Post autor: Artur » wt gru 27, 2011

Pod bakiem masz wlew płynu a zaraz obok odpowietrznik , ja zostawiłem na parę godzin odkręcony i elegancko się odpowietrzył.
szczęście i radość , wolność i swoboda

januszek

Post autor: januszek » wt gru 27, 2011

Mała uwaga do"instrukcji" lania oleju do przekładni - motocykl musi stać prosto nie na "kosie" ;)

januszek

Post autor: januszek » wt gru 27, 2011

Artur pisze:Pod bakiem masz wlew płynu a zaraz obok odpowietrznik , ja zostawiłem na parę godzin odkręcony i elegancko się odpowietrzył.
Myślę , że w ten sposób to on się nie odpowietrzył :) - należy wlać pod bakiem do oporu płynu - uruchomić silnik i obok wlewu jest mały odpowietrznik - podobny do takich jak występują przy cylinderkach hamulcowych - silnik musi pochodzić 2-3 min na wolnych obrotach i wtedy odkręca się ten odpowietrznik aż pójdzie czysty płyn bez powietrza i należy zrobić to kilkakrotnie . Po tej "operacji" trzeba znowu uzupełnić płyn pod korek . Jeszcze jedna uwaga - z prawej strony obok stopki pasażera jest zbiorniczek wyrównawczy i w nim też trzeba wymienić płyn i zalać zgodnie ze znakami na zbiorniczku : "min" - "max" :papa:

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » śr gru 28, 2011

januszek pisze:Mała uwaga do"instrukcji" lania oleju do przekładni - motocykl musi stać prosto nie na "kosie" ;)
Się rozumie. :p

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » czw gru 29, 2011

Powiem tak, zapowietrzony układ chłodzenia lub dostaje się gdzieś powietrze do układu.
Najczęstszym przypadkiem rozszczelnienia jest oring na rurce wchodzącej do głowicy.
Ale zapewne to tylko zapowietrzenie i dla pocieszenia powiem że trochę się z tym pobawisz,
gdyż w tym modelu strasznie ciężko się to robi i jak za pierwszym razem ci nie wyjdzie to się nie łam. Na szczęście da się to robić bez ściągania baku wystarczy tylko sprytny kluczyk.

damiano8778
Posty: 4
Rejestracja: ndz gru 25, 2011
Miejscowość: irlandia
Motocykl: kawasaki vulcan 1985
VROC: 700

Post autor: damiano8778 » ndz lut 19, 2012

dziękuje za wszystkie cenne informacje
dziwna sprawa z tą wymianą oleju w kardianie spuściłem olej odkręcając dolna śrubke póżniej ją zakręciłem i odkręciłem górną imbusem i zacząłem wlewać olej i nagle zaczęło mi się wylewać z jakiejś dziury pod śrubką w której się spuszcza olej to jest dziura taka podłużna sam juz nie wiem są na tym wale śruba spustowa i nad nią śruba na imbusa i zboku jest jescze duża nakrętka no i ta dziwna dziura podlużna pod śruba spustową juz sam nie mam pojecia
damiano8778

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą