Strona 1 z 1

świerzak potrzebuje pomocy

: ndz gru 25, 2011
autor: damiano8778
panowie kupiłem vulcana 700 1985 rok 2 tygodnie temu to moj pierwszy motocykl z prawdziwego zdarzenia takze jestem całkowitym świerzakiem w tym temacie,wymieniłem olej filter oleju,płyn chłodniczy był tak zapchany normalnie gluty brazowe wypływały z tego,przed wymianą plynu chłodzącego wiatrak załaczał się normalnie na max 25 30 sekund a po wymianie chodzi non stop co moze byc powodem tego???????a także chciałem zapytać czy oprócz oleju idzie inny olej do skrzyni biegów??? i co jeszcze trzeba zrobić nie zbędnego jakieś wymianny itd.itp. motocykl stał dobrych kilka lat w szopie w irlandi, ma przejechane 10 000 mil , jest troche estetycznej roboty przy nim ale to jest teraz nie najważniejsze ,ważniejsza jest wymiana wszystkich potrzebnych płynów itd. DLATEGO PROSZE O POMOC JAKIES LINKI CZY WSKAZÓWKI bo jestem kompletnie zielony w tym temacie

: ndz gru 25, 2011
autor: MarKov
Obawiam się że bez wizyty tu nic nie zdziałasz

http://www.vulcaneria.pl/viewforum.php?f=5

a później czekaj na odpowiedzi :mrgreen:

: ndz gru 25, 2011
autor: Abrams
Zapraszamy do powitalni na początek

Olej masz w skrzyni ten sam co w silniku, dodatkowo olej w kardanie

A co do grzania pewnie nie odpowietrzyłeś dobrze układu i dlatego ci szybko i ciągle włącza się wiatrak .
Nie przegrzej tylko moto a na forum poszukaj jak odpowietrzyć ten model. Kilku kolegów z podobnymi moto też się znajdzie i ich też możesz zapytać.

: ndz gru 25, 2011
autor: Roy
a olej wlałeś motocyklowy czy samochodowy??:D

: ndz gru 25, 2011
autor: Orzech_
jeśli wiatrak ciągle chodzi to może mieć gdzieś zwarcie, być zalany, sprawdź czujnik na dole chłodnicy(jeśli się nie mylę, bynajmniej u mnie tam jest), spróbuj go odłączyć i zobaczyć co się stanie, powinien się wyłączyć. A po długim postoju zobacz jak wyglądają opony, nie chodzi tu tylko o bieżnik ale sprawdź jak wygląda guma, czy nie jest spękana po bokach, który jest ich rocznik itd.

chłodnicę i cały układ powinieneś przepłukać specjalnym płynem do czyszczenia.

a z rzeczy eksploatacyjnych to jeszcze filtr powietrza.

: ndz gru 25, 2011
autor: januszek
Na dole chłodnicy jest wkręcony czujnik włanczania wentylatora i możliwe , że przez nieuwagę zagiołeś blaszkę czujnika z konektorkiem kabla w taki sposób , że dotyka chłodnicy - czyli masy - a on ma właśnie sterowanie - włanczanie masą . Powinieneś sprawdzić jeszcze olej w dyfrze , czyli w napędzie tylnego kola , a najlepiej wymienić go , bo jak piszesz moto długo nie było eksploatowane.

: pn gru 26, 2011
autor: Daromax
:) A ja się dziwię niektórym że nic nie wie ale grzebie a potem pyta , ja robię na odwrót najpierw poczytam popytam a dopiero wtedy robię jak coś wiem. :ok:

: pn gru 26, 2011
autor: damiano8778
wielkie dzięki za wskazówki, olej wlałem do motorów 4 sówowych pół syntetyk, a to musi byc specjalny olej do tylnego koła do kardianie??? uklad chłodzący był przepłukany gorącą wodą z szlaufa przez kolesia znajomego która mówi ze sie zna na tym, ciężka sparwa bo tutaj(w irl ) ciężko znależdz osobe która by się naprawde znała na tym modelu czy motocyklach nawet oddałbym ten motocykl do serwisu lub kompetentnej osobie zeby przejżała lub pokierowała mnie co trzeba zrobić

: wt gru 27, 2011
autor: Rudy
Nie przejmuj sie, tutaj w PL tez trudno znaleźć dobrego mechanika do VN700 i VN750 :)
Do kardana jest specjalny gęsty olej przekładniowy 80W90.

: wt gru 27, 2011
autor: Lacik
Do przekladni mozna kupic zwyklego hipola. 12 zl litr i wystarczy na cale zycie :)

: wt gru 27, 2011
autor: Mirko
Jeszcze jedna rzecz do wymiany - płyn hamulcowy !!

: wt gru 27, 2011
autor: Jarecki
Witam Kolegę. Ja tez mieszkam w Irlandii też mechanik ze mnie żaden ale jak dwie głowy to nie jedna więc jak co to pisz do mnie i jak będę w stanie to na pewno doradzę i pomogę. Pozdrowionka
A tak przy okazji ile oleju wchodzi do dyfra?

: wt gru 27, 2011
autor: Andrew
Jarecki pisze:tak przy okazji ile oleju wchodzi do dyfra?
Powinny być dwie śruby. Po spuszczeniu odkręcasz dużą od wlewu i poniżej mniejszą kontrolną. Powoli wlewaj i patrz kiedy zacznie się wylewać mniejszą. Jak zacznie to jest stan.

: wt gru 27, 2011
autor: Artur
Pod bakiem masz wlew płynu a zaraz obok odpowietrznik , ja zostawiłem na parę godzin odkręcony i elegancko się odpowietrzył.

: wt gru 27, 2011
autor: januszek
Mała uwaga do"instrukcji" lania oleju do przekładni - motocykl musi stać prosto nie na "kosie" ;)

: wt gru 27, 2011
autor: januszek
Artur pisze:Pod bakiem masz wlew płynu a zaraz obok odpowietrznik , ja zostawiłem na parę godzin odkręcony i elegancko się odpowietrzył.
Myślę , że w ten sposób to on się nie odpowietrzył :) - należy wlać pod bakiem do oporu płynu - uruchomić silnik i obok wlewu jest mały odpowietrznik - podobny do takich jak występują przy cylinderkach hamulcowych - silnik musi pochodzić 2-3 min na wolnych obrotach i wtedy odkręca się ten odpowietrznik aż pójdzie czysty płyn bez powietrza i należy zrobić to kilkakrotnie . Po tej "operacji" trzeba znowu uzupełnić płyn pod korek . Jeszcze jedna uwaga - z prawej strony obok stopki pasażera jest zbiorniczek wyrównawczy i w nim też trzeba wymienić płyn i zalać zgodnie ze znakami na zbiorniczku : "min" - "max" :papa:

: śr gru 28, 2011
autor: Andrew
januszek pisze:Mała uwaga do"instrukcji" lania oleju do przekładni - motocykl musi stać prosto nie na "kosie" ;)
Się rozumie. :p

: czw gru 29, 2011
autor: Tiszo
Powiem tak, zapowietrzony układ chłodzenia lub dostaje się gdzieś powietrze do układu.
Najczęstszym przypadkiem rozszczelnienia jest oring na rurce wchodzącej do głowicy.
Ale zapewne to tylko zapowietrzenie i dla pocieszenia powiem że trochę się z tym pobawisz,
gdyż w tym modelu strasznie ciężko się to robi i jak za pierwszym razem ci nie wyjdzie to się nie łam. Na szczęście da się to robić bez ściągania baku wystarczy tylko sprytny kluczyk.

: ndz lut 19, 2012
autor: damiano8778
dziękuje za wszystkie cenne informacje
dziwna sprawa z tą wymianą oleju w kardianie spuściłem olej odkręcając dolna śrubke póżniej ją zakręciłem i odkręciłem górną imbusem i zacząłem wlewać olej i nagle zaczęło mi się wylewać z jakiejś dziury pod śrubką w której się spuszcza olej to jest dziura taka podłużna sam juz nie wiem są na tym wale śruba spustowa i nad nią śruba na imbusa i zboku jest jescze duża nakrętka no i ta dziwna dziura podlużna pod śruba spustową juz sam nie mam pojecia