Strona 1 z 1
Kranik vn750
: sob lut 04, 2012
autor: wojtas30vn
Witam mam vn 750 od 3 miesięcy i jest to mój pierwszy motor i mam pytanie a chodzi mi o ustawienie kranika na PRI co to za ustawienie i kiedy tego używać
?
: sob lut 04, 2012
autor: Trufel
PRI to przelew gaźników wiem tylko tyle
: sob lut 04, 2012
autor: Mars
Miałem taki kranik w Suzuki. Na PRI ustawia się po bardzo długiej przerwie w korzystaniu z motocykla, np. po zimie. Służy do napełnienia gażników paliwem bez pomocy podciśnienia.
: sob lut 04, 2012
autor: Rudy
Może się wypowie posiadacz takowego sprzęta ok? Bo widzę że tu jakies "legendy i mitologie" powstają
W kraniku masz 3 ustawienia:
OFF - kranik zamknięty, wacha nie leci (tzn nie powinna jeżeli kranik działa prawidłowo)
PRI - (od: primary) ustawienie podtawowe tzn leci benzyna z baku i można jeździć (jak zatankowałeś pod korek to tu zużywasz pierwsze 11l wachy)
RES - (od: reserve) rezerwa, przełączenie na rezerwę jak jak Ci na podstawowym zdechnie z powodu małej ilości benzyny (na rezerwie masz jeszcze ok 2,5l)
Można jeździć od razu na RES ale nie polecam bo jak ci zdechnie tzn. że masz suchutko w baku wtedy masz 250kg hulajnogę - trzeba pchać
: sob lut 04, 2012
autor: Mars
Rudy o jakich " legendach " piszesz?
: sob lut 04, 2012
autor: Rudy
Kranikowych
: sob lut 04, 2012
autor: Mars
Wskaż błąd w moim pierwszym poście ( jeśli pisałeś o mnie ).
: sob lut 04, 2012
autor: wojtas30vn
ok kapuje czyli po dłuższej przerwie np teraz motor stoi 2 tyg to daje na pri i ssanie i odpalam ? i ma tak chodzić ? przez ile ? aż się zagrzeje ?
pozdr..
: sob lut 04, 2012
autor: Konrad
Pozycja PRI służy do normalnej eksploatacji to nie jest pozycja zalewania gaźników czy do odpalania po dłuższym postoju. Pozycji RES używasz jak już na pozycji PRI nie jedzie to jest rezerwa. Pozycja OFF zamknięty odpływ paliwa. Rudy świetnie to opisał w czwartym poście.
: sob lut 04, 2012
autor: Mars
Prawda, że nie widziałem tego kranika, więc opisałem, jak to wyglądało w Suzuki GSX 600F. Tam były oznaczenia: ON ( do normalnej jazdy; paliwo zaczynało lecieć dopiero po uruchomieniu silnika ), PRI ( ustawiało się tylko do napełnienia gaźników po długiej przerwie, albo po ich czyszczeniu ) oraz RES ( rezerwa ). Ten kranik był podciśnieniowy, więc nie było OFF, czyli zamykania dopływu paliwa.
Jeśli opisywany w tym wątku kranik trzeba zamykać, aby nie leciało paliwo, czyli nie jest podciśnieniowy, to faktycznie Rudy ma rację i trzeba jeździć na PRI.
: ndz lut 05, 2012
autor: Rudy
Mars, jeżeli poczułeś się urażony to sorry, nie taki był mój zamiar. Ty i Trufel napisaliście informacje nie odpowiadające tej konkretnej sytuacji i mogące wprowadzić Wojtasa w błąd, więc żartobliwie napisałem o tych legendach i mitologiach. Widocznie żart był kiepski.
: ndz lut 05, 2012
autor: Trufel
Ostatni kranik jaki uzywalem bl hondzie CBR 1000F wiec za bardzo nie pamietam dlatego nie rozpisywalem sie i czekalem az napisze ktos kto uzywa na co dzien , bo tak jak napoisalesRudy nie che nikogo wprowadzac w blad.
: ndz lut 05, 2012
autor: wojtas30vn
a ha to co mam na ustawieniu PRI jeździć na co dzień a nie na on ?
pozdr...
: ndz lut 05, 2012
autor: Trufel
na co dzień latać na ON
: pn lut 06, 2012
autor: Mars
Czyli jest pozycja "ON"?
Jeśli tak, to tylko w tej pozycji ustaw kranik podczas normalnej eksploatacji.
Na forum suzuki były przypadki pozostawienia kranika w pozycji " PRI" na noc i pod motocyklem była potem plama od benzyny. Przez przypadek też raz zostawiłem w tej pozycji kranik i na drugi dzień wszystko było OK, więc to może być tylko "urban legend".
: wt lut 07, 2012
autor: Trufel
ale suzuki mają tak heheh, funfel tak miał u siebie , plama była wina kranika membrana puszczała i puszczała paliwko w piasek "stuki puki to jedzie suzuki "
: wt lut 07, 2012
autor: Piotr_Classic
Trufel pisze:ale suzuki mają tak heheh, funfel tak miał u siebie , plama była wina kranika membrana puszczała i puszczała paliwko w piasek "stuki puki to jedzie suzuki "
Trufel, niezależnie od forum myślę że nie warto obrażać innych marek motocykli gdyż może to urazić ich właścicieli...... proszę Cię o wstrzemięźliwość
: wt lut 07, 2012
autor: Trufel
ja nikogo nie obrażam , jeśli prawdziwy fan tej marki który wielbi i chwali markę SUZUKI tak właśnie mówi , i to są jego słowa i to na trzeźwo co się rzadko u niego zdarza gdy siedzi u tnie , spawa i przerabia właśnie swoje cacuszko , to ja nie widzę nic nadzwyczajnego aby właśnie tak napisać .