Strona 1 z 1

Do posiadaczy VN 750

: ndz lut 05, 2012
autor: Kaczor
Witajcie
Mam takie pytanie dla posiadaczy VN 750 i znających się na mechanice wyszło ono z powodu problemów z gaźnikami w naszych 750-tkach a oto one czy jest możliwość dopasowania od innych motorów , zadaje je z powodu tego ze przeglądając nasze forum nie znalazłem żadnej wzmianki na ten temat a z mojej strony i wielu posiadaczy może być to ciekawe .
:hammer:

: ndz lut 05, 2012
autor: januszek
Dopasować od innego modelu jest raczej ciężko , ale jest to możliwe. Związane niestety z małymi przeróbkami dolotów z gażników do cylindrów no i jeszcze podciśnienie w gażnikach , które wytwarzane jest przez tłoki i tutaj widzę problem , bo myślę że w każdym silniku będzie inne (pewny nie jestem) gażniki natomiast dedykowane są do tego modelu i producenci dostosowują je w/g potrzeb zasilania danego silnika . To jest raczej syzyfowa praca , Łatwiej naprawić gażniki , bo jeżeli moto jeżdziło i nagle coś go "boli" i to właśnie gażniki , to jakaś przyczyna być musi . Można wymienić membrany , dysze , przepustnice , a najważniejsze - wyczyścić - bo brud i osady są najczęściej przyczyną awarii gażnika.

Re: Do posiadaczy VN 750

: ndz lut 05, 2012
autor: Piotr_Classic
Kaczor pisze:Witajcie
Mam takie pytanie dla posiadaczy VN 750 i znających się na mechanice wyszło ono z powodu problemów z gaźnikami w naszych 750-tkach a oto one czy jest możliwość dopasowania od innych motorów , zadaje je z powodu tego ze przeglądając nasze forum nie znalazłem żadnej wzmianki na ten temat a z mojej strony i wielu posiadaczy może być to ciekawe .
:hammer:
O jakich problemach piszesz ?
Wg mnie "przeszczep" jest raczej syzyfową pracą i trudną do realizacji.

: pn lut 06, 2012
autor: Kaczor
Przeważnie raz na rok trzeba rozbierać gaźniki trochę pyłu brudu i rozbierasz, wymieniać zaworki, potem składanie i synchronizacja a wiecie jak ciężko samemu wkłada s powrotem. A jak robi to mechanik to minimum 250zł. Z tego, co czytałem z innymi motogami nie ma takich problemów. Więc wpadłem na pomysł, aby dopasować od czegoś innego, aby nie było takich problemów.

: wt lut 07, 2012
autor: januszek
Kaczor - jeżdziłem 750 - tką 4 lata i problemów z gażnikami nie miałem , ąle filtr powietrza co sezon nowy , a w sezonie co najmniej dwa razy dmuchałem sprężarką ( w każdym moto tak robię) i dodatkowy filterek paliwa , też co sezon zmieniany. A najważniejsze to dokładne założenie gażników , żeby brudy i pyły nie dostały się na łączeniach z kolektorami i z filtrem . Kilka razy spotkałem się z tym , że przy montażu gażników w 750 - pomylone zostały gumowe doloty do cylindrów i tam były nieszczelności . Należy przy rozbieraniu zaznaczyć dokładnie położenie względem gażników tych gum i nie wolno ich zamienić , bo to częsty błąd i skutkuje właśnie nieprawidłową pracą silnika (obce powietrze) i ktoś kto jest mało obeznany z tym silnikiem , zaczyna szukać w gażnikach , zapłonach , rozrządzie , a przyczyna często jest prozaiczna - niedokładnie włożone gażniki , albo gumowe łączniki.