Strona 1 z 1
rozrząd plus alternator VN 750 naprawa
: pn mar 19, 2012
autor: KIGEN2
Witam
Coś czuję ,że moja 750 -ka będzie potrzebowac reanimacji , poza tym ,że nie ładuje (może zacznie zamówiłem nowy regulator) jak nie to chyba altek padł - na razie badam :-) i coś słyszę takie stuki jak się nagrzeje tak jak by łańcuszek rozrządu - ale moim pytaniem jest zasadniczo gdyby nastąpił czarny scenariusz , to ile może kosztować naprawa altka plus usunięcie stuków - tak orientacyjnie , może ktoś z Was szanowni jeźdźcy by się podjął naprawy
Okolice Rawy mazowieckiej
Pozdrawiam
: pn mar 19, 2012
autor: Rudy
Łańcuszki oryginalne kawasaki kosztują w serwisie coś ok 90zł/szt. Zamienniki DIDa albo Tourmaxa są o dziwo kilkukrotnie droższe (taki ewenement).
Alternator nowy na allegro ok 400-450zł.
Naprawa tego wszystkiego = wyjęcie silnika z ramy i rozebranie go prawie do połowy więc robocizna wyjdzie duża.
Jak masz dostęp do garażu i narzędzi to dasz radę zrobić to sam (ew z lekką pomocą drugiej osoby przy wyjmowaniu silnika). Ja robiłem samodzielnie w zeszłym sezonie. Serwisówka jest napisana bardzo przystępnie (mam po angielsku w pdf, jakbyś chciał to pisz na PW).
Zanim jednak wpakujesz się w koszty weź miernik uniwersalny i pomierz wszystko zgodnie z serwisówką. Tu na forum w dziale mechanika znajdziesz wiele wątków gdzie ten temat był poruszany i dokładnie wyjaśniany.
Co do stuków na początek możesz ściągnąć ze stanów zestaw naprawczy napinaczy rozrządu (komplet sprężyn i oringów + kluczyk do naciągania) ze strony
www.tocmanufacturing.com. Cały zestaw to 35$ + przesyłka 5$ więc masz komplet za cene jednej oryginalnej sprężyny. Ja kupiłem i jestem b. zadowolony (przesyłka doszła w 5 dni). Sprężyny sa trochę mocniejsze niż oryginalne więc przy niewielkim dzwonieniu pomogą.
: pn mar 19, 2012
autor: Chopper1993
Dobrze wiedzieć jakie koszta bo mnie to może też niedługo czekać
bo łańcuszki zaczynają mi dzwonić na wyższych obrotach
: pn mar 19, 2012
autor: KIGEN2
witam
Dzięki za odpowiedź , jeżeli jest szansa to bym poprosił o serwisówkę d do VN. Z tym ładowaniem to mam skrytą nadzieje ,że to regulator jutro ma przyjść nowy . Ładował tak do "30km " jazdy , a potem przestawał (założyłem przy okazji kontrolkę ładowania ) jak ostygł ładował , a teraz nawet zimny nie chce. Czytając niektóre porady odpiąłem kostkę od regulatora , odpaliłem i mierząc parami piny - wskazywał na wolnych ok 20 V po zwiększeniu obrotów ok 100 V, także myślę , że może altek dobry .Pytanie do Rudego
Nie chce mi się otworzyć ta strona z zestawem naprawczym rozrządu , którą podałeś .
Pozdrawiam
PS
: pt mar 23, 2012
autor: Brein
http://www.tocmanufacturing.com
bez kropki na końcu.
Pozdrawiam
: pt mar 23, 2012
autor: KIGEN2
Witam
Wielkie dzięki za pomoc chłopaki - altek ładuje po wymianie regulatora jest ok ........ przynajmniej na razie :-)
Jeszcze te małe stuki łańcuszka ale może przez sezon wytrzyma
Pozdrawiam