Strona 1 z 1

3 zółte przewody

: ndz kwie 29, 2012
autor: WOJTAS31vn
witam mam problem w moim vn 750 otóż od marca do wczoraj jeździłem bez problemowo i wczoraj podczas jazdy padł mi aku chociaż ma on dopiero 4 m-ce i oczywiści pierwsze skojarzenie to altek wrr oczywiście żeby zrobić w serwisie to trzeba czekać min 3 tyg bo jest kolejka ale dzisiaj z nudów zacząłem grzebać po instalacji i wyczułem taką rzecz że w tych 3-ech żółtych przewodach co wychodzą z altka jeden z nich podczas gdy motor jest odpalony grzeje sie 2 pozostałe są ok i może dlatego nie ma ładowania ??? powiem jeszcze ze mierzyłem ładowanie i pokazuje na wolnych obrotach z światłami mijania 11,7 do 12,1 na wyższych obrotach to max 12.7

co dokładnie sprawdzić i jak żeby mechanik nie zdarł ze mnie skóry :p

dzięki z góry !

: ndz kwie 29, 2012
autor: Rudy
Ładowanie masz trochę za słabe. Powinno być tak powyżej 14V. Możliwe że masz padnięty jeden z 3 obwodów w alternatorze. Stąd słabsze ładowanie.
Przejrzyj dokładnie dział mechanika. Jest kilka tematów gdzie były opisy jak zmierzyć opór na przewodach alternatora. Generalnie powinien być jednakowy opór na każdej parze tych żółtych przewodów.

: ndz kwie 29, 2012
autor: jurekawasaki
Rudy pisze:Ładowanie masz trochę za słabe. Powinno być tak powyżej 14V. Możliwe że masz padnięty jeden z 3 obwodów w alternatorze. Stąd słabsze ładowanie.
Przejrzyj dokładnie dział mechanika. Jest kilka tematów gdzie były opisy jak zmierzyć opór na przewodach alternatora. Generalnie powinien być jednakowy opór na każdej parze tych żółtych przewodów.
A nie myślisz że to może być problem z regulatorem ,ponieważ zastanawia mnie przegrzewający się jeden z odpływów alternatora .Ok zacznijmy wpierw od pomiaru oporności uzwojeń .

: ndz kwie 29, 2012
autor: Rudy
To drugie co przyszło mi do głowy. Najlepiej pomierzyć i altek i regulator.
Wojtas, w serwiszówce znajdziesz informacje jak to pomierzyć. jak nie masz serwisówki to wal na priv :mrgreen: