Strona 1 z 1
demontarz silnika wymiana alternatora
: pt maja 04, 2012
autor: WOJTAS31vn
witam ponownie jestem w trakcie wyjecia silnika bo wymieniam alternator wszystko juz poodlanczalem ale nie wiem jak z walem kardana mam go jakos rozlonczyc ? bo inaczej nie moge silnik odchylic w bok i zdiac pokrywe altka co sie namordowalem prawie wszystko trzeba zdemontowac zostala prawie sama rama co za idiota japonski wymyslil w takim miejscu altka fuck
a jeszcze trzeba wszystko spowrotem zamontowac oj watpie ze moto bedzie jezdzil tak samo
pozdr...
: pt maja 04, 2012
autor: starusheck
Wal jest na wieloklinie wiec po rozpieciu srub mocowania silnika ja podstawiam lewarek na kolach i powoli metodycznie silnik do przodu ciut i lyzka cofam kardana, znow silnik i znow lyzka. Nie jestem pewien czy wystarczy odchylic...czy nie trzeba wyjac motora. Nie martw sie po 6 razie wyjmujesz silnik w 1/2 godziny :P Pozdrawiam
: pt maja 04, 2012
autor: Rudy
Wojtas,
Przekładnię główną łączącą wał z silnikiem się normalnie zdejmuje. Odkręcasz 7 długich śrub, które ja mocują do silnika i zdejmujesz w bok. W środku jest po prostu przekładnia zębata która schodzi się z zębatką wału. Przy zakładaniu z powrotem trzeba potem tylko wcelować jedną zębatkę w druga i tyle.
Pomiędzy silnikiem a przekładnia jest papierowa uszczelka, która przy zdejmowaniu zwykle się rwie i wtedy trzeba ją wymienić.
Będzie dobrze. Ja już mam za sobą trzy wyjęcia. Pierwsze zajęło mi półtora dnia bo cykora miałem. Trzecie na luzaku 2,5 godziny
Jakbyś miał pytania czy wątpliwości to wal śmiało. Trzymam kciuki