Strona 1 z 1

demontarz silnika wymiana alternatora

: pt maja 04, 2012
autor: WOJTAS31vn
witam ponownie jestem w trakcie wyjecia silnika bo wymieniam alternator wszystko juz poodlanczalem ale nie wiem jak z walem kardana mam go jakos rozlonczyc ? bo inaczej nie moge silnik odchylic w bok i zdiac pokrywe altka co sie namordowalem prawie wszystko trzeba zdemontowac zostala prawie sama rama co za idiota japonski wymyslil w takim miejscu altka fuck :) a jeszcze trzeba wszystko spowrotem zamontowac oj watpie ze moto bedzie jezdzil tak samo ;) pozdr...

: pt maja 04, 2012
autor: starusheck
Wal jest na wieloklinie wiec po rozpieciu srub mocowania silnika ja podstawiam lewarek na kolach i powoli metodycznie silnik do przodu ciut i lyzka cofam kardana, znow silnik i znow lyzka. Nie jestem pewien czy wystarczy odchylic...czy nie trzeba wyjac motora. Nie martw sie po 6 razie wyjmujesz silnik w 1/2 godziny :P Pozdrawiam

: pt maja 04, 2012
autor: Rudy
Wojtas,
Przekładnię główną łączącą wał z silnikiem się normalnie zdejmuje. Odkręcasz 7 długich śrub, które ja mocują do silnika i zdejmujesz w bok. W środku jest po prostu przekładnia zębata która schodzi się z zębatką wału. Przy zakładaniu z powrotem trzeba potem tylko wcelować jedną zębatkę w druga i tyle.
Pomiędzy silnikiem a przekładnia jest papierowa uszczelka, która przy zdejmowaniu zwykle się rwie i wtedy trzeba ją wymienić.
Będzie dobrze. Ja już mam za sobą trzy wyjęcia. Pierwsze zajęło mi półtora dnia bo cykora miałem. Trzecie na luzaku 2,5 godziny :mrgreen:
Jakbyś miał pytania czy wątpliwości to wal śmiało. Trzymam kciuki :ok: