Strona 1 z 1
VULCAN 750
: śr cze 13, 2012
autor: Epin12
witam jestem nowym vulcanerem i mam pytanie może mi ktoś pomoże ?!? otóż od pewnego momentu moje moto zaczęło szarpać tak pomiędzy 3 tyś. obrot a 5 tyś obrotów ! poprostu silinik przerywa i nie równo pracuje słyszałem że na gaźniku są jakieś sróbji ( 2 szt) do regulacji pytam czy da rade zrobic cos samemu czy trzeba jechac do fachowca
? pozro dla wszystkich i pliiiiiiiiiiiiiiiis o pomoc ! epin
: śr cze 13, 2012
autor: KARUZO8
SAM NIE KOMBINUJ NIE DASZ RADY
: śr cze 13, 2012
autor: Konrad
: śr cze 13, 2012
autor: Rudy
Dzieki Konrad, ale to Tiszo jest "mistrzem" a ja póki co raczej tylko "czeladnikiem"
Epin,
Przy gaźnikach masz z lewej dużą czarna śrubę do regulacji wolnych obrotów (na przednim gaźniku), a między gaźnikami masz małą śrubke (na tylnym gaźniku) służącą do synchronizacji tylnego gaźnika z przednim.
Synchronizację gaźników można zrobić samemu jeżeli masz wakuometry.
W twoim przypadku raczej będzie potrzebne czyszczenie i regulacja. Na początek możesz kupić środek do czyszczenia gaźników, wlać do baku odpowiednia ilość i wyjeździć do oporu żeby gaziory się przeczyściły. Jeśli nie pomoże to pozostaje wyjęcie gaźników i dokładne ręczne czyszczenie i regulacja, a do tego lepiej znaleźć fachowca.
: śr cze 13, 2012
autor: Epin12
dzieki ludziska za odp. nie będę się brał za coś czego nie umiem to akurat fakt ! a co do tego preparat RUDY naisz mi jak możesz nazwe tego specyfiku ( chetnie spróbuje) a co do tych śrub to tą od wolnych obrotów już zlokalizowałem a za sprawy z wakumetrami nie bede sie brał bo raz że nie umiem a dwa nie mam ich ! pozdro dla wszystkich i jeszcze raz dzieki za odp . epin
: śr cze 13, 2012
autor: Epin12
każda podpowiedź na początek " zabawy" z vulcanem jest na wagę złota
! piszcie za wszystkie wskazówki bardzo dziękuję
! pozdro
: śr cze 13, 2012
autor: Góral
Rudy pisze:
Synchronizację gaźników można zrobić samemu jeżeli masz wakuometry.
Nie wiem jak się wykonuje synchronizację w Kawie, ale kiedyś robiłem cóś takiego w virażce 535. Tak naprawdę to mało mnie interesowało jakie jest podciśnienie, a tylko czy jest w obu równe. Na gaźnikach znajdowały się dwie wystające rurki zaślepione gumowymi zatyczkami, służące do podłączenia wakuometrów podczas regulacji. Dopasowałem do tych rurek wężyk paliwowy (przeźroczysty), chyba 8-kę, jakieś 1,5-2m. Żeby zmniejszyć przepływ powietrza przez wężyk podczas regulacji wetknąłem z obu stron ułamane - grubsze - części cieniutkich igieł do zastrzyków. Przed tym do wężyka wlałem trochę oleju silnikowego - takiego jaki stosowałem w motongu, ładny czerwony kolor widoczny doskonale. Końcówki wężyka założyłem na króćce służące do podłączenia wakuometrów. Odpaliłem i kręcąc pokrętłem regulacyjnym doprowadziłem do sytuacji aż olej przestał przemieszczać się w wężyku. Podciśnienie w obu gaźnikach było idealnie równe.
Rozwiązanie tanie - kilkanaście złotych cały "sprzęt" i dokładniejsze od dwu wakuometrów. Jeżeli regulacja w Kawie jest podobna - tzn. trzeba ustalić takie samo podciśnienie w obu gaźnikach to proponuję jak wyżej.
: śr cze 13, 2012
autor: Rudy
: śr cze 13, 2012
autor: Epin12
ok Rudy dzieki za pomoc postaram się coś kupić i zobaczymy ! a jak nie to moto pujdzie do " lekarza" bo działac musi sezon juz jest
! pozdrawiam krzysztof
: czw cze 14, 2012
autor: Tiszo
Rudy pisze:Dzieki Konrad, ale to Tiszo jest "mistrzem" a ja póki co raczej tylko "czeladnikiem"
Dzięki Rudy ale nie bądź taki skromny, ty masz 750 w jednym palcu
: czw cze 14, 2012
autor: Epin12
oki ogólnie dzieki za podpowiedzi jak cos to bede pytał dalej ! acha gdzie można kupic takie zaczepy które trzymają osłony ( te niklowane) na tłumnik , bo z prawej strony zgubiłem taki zaczep i szukam teraz czegoś na miejsce tego starego
? pozdro dla wszystkich