Strona 1 z 1
Wymiana klocków hamulcowych vn 750 - pytanie
: czw lip 12, 2012
autor: Fursiak
Witam
Podczas hamowania piszczą mi hamulce oraz grzeje się tarcza (prawa) po uniesieniu koła jest opór i dziwny szum podczas kręcenia. Stawiam na klocki.
Panowie/Panie jak wymienić, na co zwrócić uwagę przy wymianie klocków hamulcowych w VN 750?
Czy wymieniać 4 klocki czy tylko te które się wytarły?
Może jakaś fotogaleria ?
Lewa w góre
: czw lip 12, 2012
autor: Trufel
wymień komplet , czyli na obie tarcze . Ja jak wymieniałem 1 raz w moto klocki to najpierw wszystko dobrze myłem znaczy zaciski , potem popatrzyłem oblukałem i powoli rozkręcałem i tak doszedłem do sedna sprawy czyli zaciski odkręciłem od zawiasów i wywaliłem klocki cofnąłem tłoczki ściskiem stolarskim i włożyłem nowe . I wszystko zakręciłem z powrotem używając locttite czyli takiego leju do gwintów . Jak co to pytaj
: czw lip 12, 2012
autor: Fursiak
Dzięki za odpowiedź
Mam jeszcze pytanie. Żeby nie biegać po sklepach czy allego z wyjętymi klockami na wzór, to jest jakiś symbol-nazwa klocków dedykowanych do VN750?
Jakiej firmy najlepsze ?
: czw lip 12, 2012
autor: starusheck
Fursiak pisze:Dzięki za odpowiedź
Mam jeszcze pytanie. Żeby nie biegać po sklepach czy allego z wyjętymi klockami na wzór, to jest jakiś symbol-nazwa klocków dedykowanych do VN750?
Jakiej firmy najlepsze ?
Widzisz to dosc proste jest
http://moto.allegro.pl/klocki-hamulcowe ... 78831.html , podane ladnie wymiary klocka, vn750 dosc oszczednie obchodzi sie z klockami. Wymiana zaklada odkrecenie dwoch srub na strone, dekla na zbiorniku na kierownicy, a potem odpowietrzeniu. W amnualu dosc dobrze opatrzone zdjeciami. Poszukaj manuala na forum.
Pozdrawiam Robert
: czw lip 12, 2012
autor: Banan
Fursiak pisze:Dzięki za odpowiedź
Mam jeszcze pytanie. Żeby nie biegać po sklepach czy allego z wyjętymi klockami na wzór, to jest jakiś symbol-nazwa klocków dedykowanych do VN750?
Jakiej firmy najlepsze ?
Ja polecam klocki TRW- Lucas naprawdę dobre i przystępne cenowo
Indeks - MCB532 koszt 60-70zŁ Wpadnij do sklepu motoryzacyjnego to może ci sprowadzą
: czw lip 12, 2012
autor: Rav
Ja znalazłem sklep w Mikołowie na Śląsku, komplet na jedną tarczę do vn750 to 45zł, a symbol to FA-85, nie pamiętam jaka to firma, ale założyłem i śmigam, narazie jest ok.
Przy wymianie wszystko dokładnie wyczyściłem, a bolce i klocki(od strony metalu) posmarowalem pastą miedzianą.
: czw lip 12, 2012
autor: Basin Raider
Serwis hamulców:
1. Sprawdzić czy zaciski pływają -poruszają się po swoich prowadnicach(te z gumkami). Jeżeli jedna tarcza się grzeje a druga nie , to jest szansa że przytarły się prowadnice.
2. Zaopatrzyć się w smar miedziany, i potraktować nim zewnętrzne powierzchnie klocków, można też przesmarować blaszki ustalające klocki.
3. Przy zakupie klocków warto spojrzeć na ich rodzaj, a dokładnie na to z jakiego materiału ściernego się składają. Nie polecam klocków metalicznych oraz pół metalicznych z tego względu iż charakteryzują się wyższą odpornością na ścieranie(dłuższa żywotność klocka przekładająca się na szybsze zużycie tarczy). Drugą sprawą jest fakt iż klocki ze spieków metalicznych wykazują prawidłową skuteczność po osiągnięciu odpowiedniej temperatury-krótko mówiąc: wyjedziesz do sklepu po browara i nie zdążysz wyhamować przed gościem który się nagle zatrzyma. Kolejną sprawą jest fakt że 750 ma jedno tłoczkowe zaciski, które nie są przeznaczone na takie materiały.
Dodam na marginesie że należy równiesz sprawdzić stan tłoczków hamulcowych. Jeżeli są całe zasywione to należy je wyciągnąć i najlepiej wrzucić na polerkę.
Podsumowując:
Kup standardowe klocki ze spieków organicznych(całkowicie czarna powierzchnia cierna)
Przesmaruj prowadnice oraz inne elementy zacisku. Złóż wszystko do kupy i ciesz się nowymi hamulcami
: czw lip 12, 2012
autor: Banan
Basin Raider pisze:Serwis hamulców:
1. Sprawdzić czy zaciski pływają -poruszają się po swoich prowadnicach(te z gumkami). Jeżeli jedna tarcza się grzeje a druga nie , to jest szansa że przytarły się prowadnice.
2. Zaopatrzyć się w smar miedziany, i potraktować nim zewnętrzne powierzchnie klocków, można też przesmarować blaszki ustalające klocki.
3. Przy zakupie klocków warto spojrzeć na ich rodzaj, a dokładnie na to z jakiego materiału ściernego się składają. Nie polecam klocków metalicznych oraz pół metalicznych z tego względu iż charakteryzują się wyższą odpornością na ścieranie(dłuższa żywotność klocka przekładająca się na szybsze zużycie tarczy). Drugą sprawą jest fakt iż klocki ze spieków metalicznych wykazują prawidłową skuteczność po osiągnięciu odpowiedniej temperatury-krótko mówiąc: wyjedziesz do sklepu po browara i nie zdążysz wyhamować przed gościem który się nagle zatrzyma. Kolejną sprawą jest fakt że 750 ma jedno tłoczkowe zaciski, które nie są przeznaczone na takie materiały.
Dodam na marginesie że należy równiesz sprawdzić stan tłoczków hamulcowych. Jeżeli są całe zasywione to należy je wyciągnąć i najlepiej wrzucić na polerkę.
Podsumowując:
Kup standardowe klocki ze spieków organicznych(całkowicie czarna powierzchnia cierna)
Przesmaruj prowadnice oraz inne elementy zacisku. Złóż wszystko do kupy i ciesz się nowymi hamulcami
No i to jest wypowiedź fachofca
Konkret
A przy okazji zapytam czym się charakteryzują te klocki metaliczne i pół metaliczne
to znaczy po czy można je poznać - mają jakieś inne malowanie?
: pt lip 13, 2012
autor: Fursiak
Dzięki chłopaki za pomoc.
Rozumiem że mogę klocki z tej aukcji kupić ze spokojną głową ?
: pt lip 13, 2012
autor: starusheck
Fursiak pisze:Dzięki chłopaki za pomoc.
Rozumiem że mogę klocki z tej aukcji kupić ze spokojną głową ?
Ja od niego kupilem dwa lata temu. Nie mam problemow.
Pozdrawiam Robert
: pt lip 13, 2012
autor: Basin Raider
No i to jest wypowiedź fachofca
Konkret
no już nie przesadzajcie tak
A przy okazji zapytam czym się charakteryzują te klocki metaliczne i pół metaliczne
to znaczy po czy można je poznać - mają jakieś inne malowanie?
Klocki metalicze i pół metaliczne mają charakterystyczny miedziany połysk. Ewentualnie na czarnej powierzchni mogą się przebijać małe złote drobinki
: pn lip 16, 2012
autor: Fursiak
Więc organoleptycznie przeleciałem zaciski, klocki itp.
Klocki mają jeszcze 3-4 mm (czyli są ok) odkryłem że jedna z tarcz jest delikatnie zwichrowana, będę musiał chyba ją przetoczyć i zobaczyć czy przestanie wyć-buczeć podczas jazdy. Mam nadzieję że to, to jest przyczyną dziwnych dźwięków.
Tak czy siak dzięki za zainteresowanie.
Pozdrawiam