Strona 1 z 1
Odpowietrzenie silnika w vn750
: czw lip 26, 2012
autor: Rav
Witam, mialem problem w moim vn750 ze zbyt wolno spadającymi obrotami na ciepłym silniku, znajomy wyczyścił gaźniki, zrobił pełną regulacje, ale nie pomogło. Zaślepil odpowietrzenia w obu cylindrach( te, które idą do zaworka pod kanapą) i teraz jest super, nawet przestał walić w tłumiki przy odpuszczaniu gazu. Pytanie, czy to nie zaszkodzi "piecykowi" i czy może przez to mieć wpływ na wyższą temperaturę silnika? Pozdrawiam
: sob lip 28, 2012
autor: Rudy
Po pierwsze primo - nie zaślepiaj układu podciśnienia tylko napraw i wyreguluj bo Ci w końcu zaleje gaziory.
Po drugie primo - sprawdź sprężyny przepustnicy w gaźnikach i obie linki gazu. Ew wymień linki na nowe i dobrze nasmaruj.
: sob lip 28, 2012
autor: Rav
Sprężyny przepustnic i linki działały i działają prawidłowo, nie było z tym problemu, mechanik zaślepił jedynie wyloty odpowietrzające przy głowicach. To co zrobił pomogło, schodzi teraz z obrotów równo, silnik lepiej pracuje. Nie wiem dokładnie jak ta częśc się nazywa, ale stwierdził, że jakiś zaworek jest uszkodzony, założył też gumową zaślepkę na kruciec w gaźniku z prawej strony.
: sob lip 28, 2012
autor: starusheck
Rav pisze:Sprężyny przepustnic i linki działały i działają prawidłowo, nie było z tym problemu, mechanik zaślepił jedynie wyloty odpowietrzające przy głowicach. To co zrobił pomogło, schodzi teraz z obrotów równo, silnik lepiej pracuje. Nie wiem dokładnie jak ta częśc się nazywa, ale stwierdził, że jakiś zaworek jest uszkodzony, założył też gumową zaślepkę na kruciec w gaźniku z prawej strony.
No niestety tez tak mam i wcale nie jestem pewien czy to jest dobrze......
: sob lip 28, 2012
autor: Rav
MNie też to zastanawia, ale zrobiłem tak ok 2,5 tyś i narazie nic się nie dzieje, dlatego chciałem poradić się doświadczonych kolegów.
: ndz lip 29, 2012
autor: Rudy
Przedni wężyk idący od króćca gaźnika do kranika paliwa otwiera podciśnieniowo dopływ paliwa przez kranik. Przy prawidłowo działającym kraniku po zaślepieniu wężyka (brak podciśnienia) nie powinno lecieć paliwo. Tylny wężyk idzie do zaworu zwrotnego powietrza. Prawidłowo działający zawór powinien regulować poprzez ten wężyk prace tylnego gaziora.
Powinieneś dokładnie sprawdzić cały układ kranik, wężyki, zawór zwrotny, gaźniki. Zaślepienie wężyków to taka chałupnicza metoda kiedy zawór powietrza i kranik nie działają prawidłowo.
Zapytaj Piotra_Classica. On miał do niedawna VN750 i przerabiał ten problem z zaślepionym wężykiem.
: pn lip 30, 2012
autor: Rav
Dzięki Rudy, właśnie ten tylny wężyk mam zaslepiony i podobno ten zawór zwrotny mi padł, tak stwierdził mechanik, a to było powodem wolno spadających obrotów na ciepłym silniku.
Re: Odpowietrzenie silnika w vn750
: śr sie 01, 2012
autor: starusheck
Rav pisze: Zaślepil odpowietrzenia w obu cylindrach( te, które idą do zaworka pod kanapą) i teraz jest super, nawet przestał walić w tłumiki przy odpuszczaniu gazu. Pytanie, czy to nie zaszkodzi "piecykowi" i czy może przez to mieć wpływ na wyższą temperaturę silnika? Pozdrawiam
Tutaj to chyba chodzi o te grubsze weze od komor zaworowych....(?)