Strona 1 z 2

VN750 zmiana silnika

: sob wrz 15, 2012
autor: Goldberger
Witam wszystkich goraco od paru lat smigam vn 750. Tylko problem tkwi w tym ze od poczatku byl problem z drugim garem nie chodzi na niego tak jak powinien. Strzela i tak jakby wlanczal go dopiero po odkreceniu gazu. Ludzie mowia ze nie warto tego remontowac bo to pieprzenia za duzo. Tak sobie pomyslalem czy ktos z was moze probowal pod rame on vn 750 wlozyc inny silnik od innego vulcana? cdzy wiecie moze czy cos mocniejszego jestem w stanie wrzucic czy nie bardzo? Pozdrawiam

: ndz wrz 16, 2012
autor: Trufel
Zmiana samewgo silnika hmmm?? Na pewno kupa grzebania przerabiania , samo juz przeniesienie napedu to kolejny problem . Trzeba by przerobic albo nawet zrobic nowy wachacz i zapewne przerobic tylne zawieszenie , mocowanie tylnego hamulca . Jednym slowem przerubka prawie calego motocykla . Moim zdaniem nie warte to czasu i pieniedzy , lepiej naprawic to co masz i napirdalac dalej :ok:

: ndz wrz 16, 2012
autor: Gasman
W pelni cie popieram Trufel, zmiana silnika wiaze sie ze zmiana jego rozmiarow w stosunku do oryginalu a co za tym idzie tylne kolo to minimum co trzeba bedzie zmienic, nie wiadomo jak reszta bedzie ze soba pracowac , czy nie bedzie konfliktow wymiarowych typu kardan -wachacz. Poza tym hamulce, moim zdaniem gra nie warta swieczki jesli mamy liczyc koszta i prace wlozona w badz co badz niemlody motocykl. Sprawa bedzie sie miec inaczej jesli odrzucimy problem typu koszta- ale to nie OCC i meble przez nich robione-tam sie nie licza koszta-tam ma wygladac, a przeciez jak mniemam nie o to chyba ci chyba chodzi Goldberger. :p
ale sie rozpisalem :p

: ndz wrz 16, 2012
autor: Brein
Albo napraw to, co masz, albo zmień motocykl. Rzeźba nie ma sensu...

: ndz wrz 16, 2012
autor: Zdziś
Wszystko da się zrobić poczytaj posty kolegi Rudego :ok: http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=2546

: ndz wrz 16, 2012
autor: Rudy
Skoro zostałem wywołany do tablicy to wypada się odezwać :mrgreen:

Goldberger, napisz coś więcej o swoim motocyklu. Jaki rocznik, jaki przebieg, co dokładnie się dzieje, jakie objawy, co już sprawdziłeś a postaramy się jakoś Ci pomóc.

Jak chcesz serwisówkę to napisz mi na priv.

: pn wrz 17, 2012
autor: Goldberger
vn 750 z 94 roku przebieg 45 tys. Od poczatku na tylni gar chodził słabo. Tj jak jest zimny i go odpalam to praktycznie pierdzi raz na czas z niego, odkrece gaz to strzela jak z kałacha:) jak sie zagrzeje to w miare juz plynnie idzie. Napewno podczas jazdy to przy odkreceniu manetki zalancza drugi garnek tak to pierwszy robi za niega wiekszosc roboty, jak mam wieksze obroty to idzie a tak to troche mul z niego. kocham moja maszynke dlatego nie chce jej sprzedawac a dac jej drugie zycie:) pamietam ze jak go kupilem to powiedzmy bylo ok dotad jak nie zmienilem oleju w silniku zmienilem olej motocykl przestal dzialac tak jakby na uszczelniaczach jezdzil. jak sie wkurze to kapitalke zrobie:) pytanie czy warto?

: wt wrz 18, 2012
autor: geni
Warto dać motocykl do przejrzenia jakiemuś porządnemu mechanikowi.
Taki człowiek powinien pomierzyć kompresje, sprawdzić gaźniki, głowice itp. itd.
Od tego bym zaczął, bo wymiana silnika to raczej ostateczność.

: wt wrz 18, 2012
autor: Brein
Goldberger pisze:jak sie wkurze to kapitalke zrobie:) pytanie czy warto?
Goldberger pisze:kocham moja maszynke dlatego nie chce jej sprzedawac a dac jej drugie zycie:)
Sam sobie odpowiedziałeś.


Sezon się kończy więc masz czas, aby zrobić dobrze i w następnym cieszyć się z jazdy.
Wbrew pozorom nie jest wcale aż tak strasznie jak się wydaje. Coś o tym wiem:

Obrazek

Jeśli zrobisz dobrze, to maszyna Ci się odwdzięczy.
Remontuj a nie kombinuj.

: śr wrz 19, 2012
autor: Tiszo
Czy warto, jeżeli robisz dla siebie to tak.
Ale nie stawiał bym że to jest silnik do bani, zmierz kompresje i będzie wiadomo co dalej i gdzie przyczyny szukać.

: śr wrz 19, 2012
autor: Rudy
Goldberger, pytałem co dokładnie się dzieje bo miałem podobne objawy (problemy z odpalaniem, przód ledwo łapał a tył prawie wcale, dopiero po rozgrzaniu) i u mnie sie okazało że nie mam cisnienia w cylindrach.
Tak jak Ci chłopaki piszą zmierz kompresję na początek.

Remont silnika nie jest taki straszny jak się na początku wydaje. Większość z nas robiła swoje motocykle samodzielnie.

: śr wrz 19, 2012
autor: Goldberger
Powiedz mi kompresje mam mierzyć na zimnym czy na rozgrzanym jak to powinno wygladać? Ja w sprawach mechaniki to tak lewy jestem. Ale mam zapał kocham go i musi być tak jak bym sobie tego zyczyl. Jeden mi powiedzial ze nie ma kompresji w drugim i ze gniazda sa wyrobione. chce go w zime rozebrac i od podstaw serwisowac z ojcem. ale zaczne od kompresji. jak bede wiedzial to odrazu napisze do ciebie. jezeli moge? jutro powinienem byc na mojej maszynie na miescie to nie bedzie problemow jak podskocze zeby mi zmierzyli gdzies w warsztacie

: śr wrz 19, 2012
autor: Rav
Goldberger, kompresje mierzy się na ciepłym silniku, bo w takich warunkach on ma największą sprawność. Musisz wykręcić po jednej świecy z każdego cylindra, odłaczyć pozostałe przewody wysokiego napięcia, przyłożyć do otworów po świecach przyrząd, gaz do oporu i kręcić rozrusznikiem, niestety nie powien Ci jakie powinno być ciśnienie, bo nie pamiętam. Później możesz wstrzyknąć do cylindrów po 10dcm oleju i jeszcze raz sprawdzić, jeśli różnica będzie bardzo duża, to mogłoby świadczyć o padniętych pierścieniach. Może doświadczeni koledzy jeszcze coś podpowiedzą.

: śr wrz 19, 2012
autor: Rudy
Dokładnie tak jak pisze Rav - rozgrzewasz, gasisz, zdejmujesz fajki ze świec, wykręcasz po jednej z każdego gara i przytykasz (albo wkręcasz jak ma końcówke z gwintem) miernik.

Podręcznikowo powinno być:
- stopień sprężania 10,3
- ciśnienie sprężania 890-1370 kPa = 129-199 PSI

Miernik kompresji dostaniesz nawet na allegro za ok 70-90zł.

Jak masz w dolnej granicy lub za mało to puszczają pierścienie albo zawory. Za dużo raczej mieć nie będziesz.

Nie przejmuj się że teraz mało wiesz. Ja zaczynałem nie mając pojęcia o mechanice a teraz sam widzisz :mrgreen:

: pt wrz 21, 2012
autor: Goldberger
dzieki bardzo chlopaki. tak wiec poszukam na allegro miernika. i biore sie do roboty. przepraszam ze tak pozno odpisuje mam taki nawal pracy i wszystkiego ze nie daje rady. Czy miernik musze szukac jakis specjalny czy to uniwersalna sprawa?

: pt wrz 21, 2012
autor: Rav
Goldberger, szukaj raczej do silników benzynowych, wystarczy podstawowy model, może być z gumową głowicą lub z wkręcaną, ważne żebyś pomiar wykonał starannie.

: pt wrz 21, 2012
autor: Rudy
Zmierz średnicę gwintu świecy (o ile dobrze pamiętam to chyba 12mm) i szukaj testera z takim gwintem albo z gumową stożkową końcówką wtykaną.

: pt wrz 21, 2012
autor: Goldberger
dzieki chlopaki biore sie za szukanie na allegro. co do samego pomiaru pozniej to mam zdjac jedna fajke ze swiecy i zalozyc przyrzad i krecic czy wszystkie naraz zdjac i krecic bo sie pogubilem. sorry za banalne pytania ale wole wiedziec i pozniej jak mam wrazie czego te 10 dcm oleju wstrzyknac? a jak sprezanie bede mial odrazu niskie to co zrobic?

: sob wrz 22, 2012
autor: adamli
Fajeczki wypinasz wszystkie i wykręcasz po jednej świecy z cylindra a dalej przykładasz manometr i kręcisz rozrusznikiem.
Ja tak to zrozumiałem :mrgreen:

: sob wrz 22, 2012
autor: adamli
Goldberger pisze:a jak sprezanie bede mial odrazu niskie to co zrobic?
to :wall: