Strona 1 z 1
Coś cieknie z bliżej mi nieznanego elementu. VN750
: pn paź 08, 2012
autor: Fursiak
Witam
Wczoraj śmigałem sobie turystycznie w stronę Włocławka i zobaczyłem że lewa noga jest zawalona jakimś olejem. Oczywiście zatrzymałem się niezwłocznie i zobaczyłem kapiący (jakby) olej/płyn z fajki z tylnego gara. Po poszukiwania przyczyny i przecierając zawalony silnik odkryłem ze to nie ze świecy tylko z tego czegoś
śrubka była luźna i z tego czegoś pryskało na świece a przy okazji na silnik i moje portki.
Co to panowie jest i jaką przyczyną jest wymiotowanie z tego ustrojstwa.
Dodam iż dokręciłem ręka śrubkę i wróciłem do domku.
: pn paź 08, 2012
autor: Rudy
Popraw link do fotki, bo bez tego nie poradzimy
: pn paź 08, 2012
autor: jurekawasaki
To soś to zaślepka napinacza łańcuszka rozrządu , po prostu nie dokręcona śruba .
: pn paź 08, 2012
autor: Fursiak
jurekawasaki pisze:To soś to zaślepka napinacza łańcuszka rozrządu , po prostu nie dokręcona śruba .
Tak sama od siebie się wykręciła i zapaskudziła silnik i portki ?
Rozumiem że nie muszę się martwić po prostu dokręcić i zwiedzać Polskę dalej.
: pn paź 08, 2012
autor: Mayones
to może ja dopytam też w podobnej sprawie, w vn 800 z boku w garach jest taka plastikowa zaślepka spod niej ostatnio też zauważyłem że coś jakby ciekło, mało co ale jednak, w przednim garze sucho przy tej zaślepce
co to za zaślepka własciwie ?
: pn paź 08, 2012
autor: Rudy
Tak jak pisze Jurekawasaki - to jest śruba-zaślepka napinacza. Pod nią jest oring. Sprawdź oring (ew. wymień jak zużyty) , dokręć i śmigaj. Do przykręcenia możesz jak chcesz użyć kleju anaerobowego do śrub - tylko łagodnego żeby można to było w razie co odkręcić.
Mayones, sorki ale na 800kach się nie znam niestety. Może ktoś z kolegów kto ma poradzi? Wrzuć fotke o co chodzi to będzie łatwiej.
: pn paź 08, 2012
autor: jurekawasaki
Mayones pisze:to może ja dopytam też w podobnej sprawie, w vn 800 z boku w garach jest taka plastikowa zaślepka spod niej ostatnio też zauważyłem że coś jakby ciekło, mało co ale jednak, w przednim garze sucho przy tej zaślepce
co to za zaślepka własciwie ?
Ta zaślepka to otwór technologiczny ,wykonuje się go podczas obróbki głowicy a dokładnie podczas wykonania gniazd ( łoża )pod wałek rozrządu .
Jeśli wycieka olej to go wyjmij i po odtłuszczeniu wklej na jakąś epoksyde .
: pn paź 08, 2012
autor: Mayones
dzięki w takim razie go uszczelnię
: wt paź 09, 2012
autor: Fursiak
Dzięki chłopaki za odpowiedzi.
Kolejny raz mogłem liczyć na Waszą pomoc. Mam nadzieję że i ja będę mógł Wam kiedyś pomóc.
Pozdrawiam
: pn paź 15, 2012
autor: Fursiak
Witajcie
To znowu ja.
Problem z tą śrubką nadal się powtórzył.
Przy dokręcaniu nie ma oporu ( kręci się w koło)
Znacie jakiś patent/podpowiedź co z tym zrobić ?
: pn paź 15, 2012
autor: Tiszo
Jeżeli masz gwint uszkodzony to weź klej do śrub średni najlepiej i wkręć śrubę na niego, będzie trzymać i po kłopocie. Albo zdemontuj napinacz popraw gwint, jeżeli nie uda się już go uratować to powiększ na większy i dorób śrubkę.
: pn paź 15, 2012
autor: Fursiak
O kleju nie pomyslałem.
Dzięki za pomoc ...
: pn paź 15, 2012
autor: Rudy
Tak jak pisze Tiszo - wklej ja klejem do śrub. Tylko takim średnim żeby w razie czego dało się odkręcić.
: wt paź 16, 2012
autor: Fursiak
Dzięki panowie
klei zdał egzamin śmiga aż miło
PS
kurczę jak wczoraj było gorąco, u Was też ?
Trzeba będzie z powrotem wyjąć letnie wdzianko z szafy.
: ndz paź 21, 2012
autor: Kalapit
Witam Panowie mi natomiast zaczelo saczyc z pod uszczelki tego napinacza.Mam pytanko ,czy moge sie pokusic samemu o wzmiane uszczelki czy lepiej do warsztatu.Dzieki z gory.Pozdrawiam.
: ndz paź 21, 2012
autor: Rudy
kalapit wrzuc fotkę skąd dokładnie ci cieknie. Generalnie takie rzeczy to się samemu wymienia. No chyba że cierpisz na nadmiar kasy.
: wt wrz 10, 2013
autor: junak26
Koledzy gdzie można do vn 800 kupić tą zaślepkę co jest z boku cylindra bo też mi tam się moczy a nie chcę na kleju tego robić . Jeszcze jedno pytanie , wybija się ją od środka ?
: czw gru 17, 2015
autor: Święty79
Witka. widzę że trochę czasu już minęło od ostatniego wpisu w tym temacie.Mi również zacieka olej z prawej strony silnika z napinacza łańcucha rozrządu. Rudy prośba do Ciebie bo jak czytam tu różne tematy to widzę że jesteś ogarnięty w temacie, ale żeby nie było że opinia innych mnie nie interesuję :fu
U mnie objaw pokazał się po tym jak wymieniłem olej i wykręciłem napinacz właśnie z prawej strony za zbiorniczkiem płynu chłodzącego. Po złożeniu zauważyłem że olej zacieka i od tamtej pory nie mogę sobie poradzić z tym wyciekiem. Dorobiłem uszczelkę z brystolu posmarowałem hermetykiem, silikonem i klejem do skręcania koloru niebieskiego. Nic nie może wyeliminować wycieku oleju. wymieniłem oring w śrubie zaślepiającej i na samym korpusie napinacza który wchodzi w głowicę. Głupieje już i nie wiem czy przypadkiem olej nie wydostaje się z innego miejsca i zacieka tylko po tym napinaczu Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc. Napiszę jeszcze że olej nie cieknie ciurkiem tylko występuje pocenie i dopiero jak się go więcej nazbiera to kapnie . Można tak jeździć ale ja nie lubię jak coś gdzieś się dzieje ktoś podejdzie zobaczy i powie że smarowóz a nie VULKAN. Zapytam również Was czy możliwe jest żeby uszczelkę wydmuchało pod głowicą i taki zaciek własnie może się pojawić bo dokładnie nie mogę miejsca zlokalizować a jak się na to spojrzy to widać tam gdzieś właśnie wyżej nad napinaczem też takie zapocenie.Nie mam już pomysłu Proszę o Pomoc przez duże P. z góry dziękuję za odpowiedzi wszystkim z Vulkaneria.pl