Strona 1 z 1
Regulator napięcia
: śr lis 28, 2012
autor: mamut
Witam szanowne grono forumowe,
Chciałbym się dowiedzieć od was czy regulator napięcia powinien się mocno nagrzewać.
Ostatnio wymieniłem przednią lampę na nową i po przejechaniu około dwóch kilometrów lampa zgasła, żarówka jest taka sama jak w starej 12v/60/55w. po zdjęciu lewego boczku pod siedzeniem stwierdziłem bardzo nocno nagrzany regulator a nawet wręcz gorący. W momencie jak poruszałem przewodami które do niego dochodzą to światło się zapaliło ale było też widać iskrzenie w bezpieczniku. A moje pytania są takie:
1 czy może to byś uszkodzony regulator
2 uszkodzona kostka dochodząca do regulatora
3 wina gniazda bezpiecznika
Motocykl to VN 750 86 rok.
: śr lis 28, 2012
autor: Daromax
Regulator nie powinien być gorący , sprawdz przewody najlepiej wszystko od lampy do bezpieczników i regulatora gdzieś może być zwarcie(przetarta ,przerwa w wiązce) raz że to grozi pożarem a drugie spalisz regulator.
: śr lis 28, 2012
autor: Banan
A jakie masz napięcie ładowania
na pracującym silniku i czy mocno wzrasta podczas przegazówki jeżeli tak to może być wina regulatora napięcia, Jeżeli napięcie okaże zbyt niskie to trzeba będzie sprawdzić wszystkie kostki i styki. Także zacznij od sprawdzenia napięcia.
: śr lis 28, 2012
autor: mamut
Dzięki za odpowiedź jak posprawdzam to napiszę jakie efekty.
: śr lis 28, 2012
autor: Lacik
Ja dodam jeszcze, ze warto ten regulator wywalic na zewnatrz, zeby go powietrze studzilo. w VN750 jest niefortunnie zinstalowany.
: śr lis 28, 2012
autor: Daromax
Lacik pisze:Ja dodam jeszcze, ze warto ten regulator wywalic na zewnatrz, zeby go powietrze studzilo. w VN750 jest niefortunnie zinstalowany.
To fakt
: pt lis 30, 2012
autor: mamut
Napięcie na aku przy normalnej pracy jest około 13, 5V a po dodaniu gazu wzrasta do około 14,78V to wydaje mi się że tu jest wszystko w normie. Alternator w takim przypadku chyba mogę wyeliminować a przyczyny szukać styki regulator tak jak koledzy pisali.
A i jeszcze jedno jak i w którym miejscu mierzyć napięcie międzyfazowe.
: pt lis 30, 2012
autor: bodzio61
między zółtymi trzema przewodami które dochodzą do regulatora,,,napięcie między nimi waha się między 50 a 70 volt zmiennego.
: śr lut 20, 2013
autor: Shepherd
Jak wielkie znaczenie ma chłodzenie regulatora, spotkałem się z
sakwą montowaną w motocyklach typu bobber, która całkowicie zasłania regulator. Jak to może się odbić na żywotności regulatora?
: śr lut 20, 2013
autor: Konrad
Regulator musi być dobrze chłodzony inaczej się przegrzeje i padnie. Pewnie zauważyłeś, że cały układ zamknięty jest w żebrowanej metalowej puszcze żeby dobrze oprowadzał ciepło.
: śr lut 20, 2013
autor: Shepherd
Konrad pisze:Regulator musi być dobrze chłodzony inaczej się przegrzeje i padnie. Pewnie zauważyłeś, że cały układ zamknięty jest w żebrowanej metalowej puszcze żeby dobrze oprowadzał ciepło.
Czyli lepiej nie eksperymentować z przysłanianiem go.
: czw lut 21, 2013
autor: Mayones
Lepiej nie zasłaniać, ładna sakiewka 350 zł, używany regulator 200 zł
, mój znajomy mechanior przenosił w turystycznym moto regler w inne miejsce bo był tak marnie wstawiony w okolicach tylnego siedzenia że się przegrzewał, także możesz swój przenieść w dobrze chłodzone miejsce jak chcesz taką sakwę
: czw lut 21, 2013
autor: Konrad
: czw lut 21, 2013
autor: Dek
Zgadza się regulator napięcia musi być dobrze chłodzony np. W vn2000 jest z przodu pod chłodnicą co zapewnia mu dobre chłodzenie
: czw lut 21, 2013
autor: Lacik
Szczerze powiedziawszy to nie demonizowałbym regulatora. To nie jest tak, że go przysłonicie i po 5 sekundach strzeli. Jesli nie bedzie w tej sakwie, a bedzie tylko przesłonięty to nie powinien paść
W VN7500 był obok akumulatora, ze wszystkich stron zabudowany i nie padał często. Przenisienie to wg mnie opcja warta roboty przy VN750,gdzie jest wewnatrz motocykla( z jednej strony akumulator, z drugiej kolo, a po bokach boczki, a przed akumulatorem silnik
) w reszcie motocykli jest on na wierzchu i to mu wystarcza.
: czw lut 21, 2013
autor: Konrad
: czw lut 21, 2013
autor: Piotr_Classic
Lacik pisze:Szczerze powiedziawszy to nie demonizowałbym regulatora. To nie jest tak, że go przysłonicie i po 5 sekundach strzeli. Jesli nie bedzie w tej sakwie, a bedzie tylko przesłonięty to nie powinien paść
W VN7500 był obok akumulatora, ze wszystkich stron zabudowany i nie padał często. Przenisienie to wg mnie opcja warta roboty przy VN750,gdzie jest wewnatrz motocykla( z jednej strony akumulator, z drugiej kolo, a po bokach boczki, a przed akumulatorem silnik
) w reszcie motocykli jest on na wierzchu i to mu wystarcza.
o ile sobie dobrze przypominam to regler w VN750 jest dokładnie pod akumulatorem, przykręcony do koszyka aku. Z boku rzeczywiście jest trochę osłonięty przez boczki, z tyłu przez błotnik ale z przodu jest szczelina do przepływu powietrza okalającego tylny cylinder. Dalej szczeliny chłodzące regler też są ustawione "zgodnie z kierunkiem jazdy" dla lepszego chłodzenia. Tak było w moim z 89' roku. Nie mniej jednak widziałem rozwiązania z wystawionym reglerem na zewnątrz w VN750.