Strona 1 z 2
Większy bak do Kawasaki Vn700
: pt lis 30, 2012
autor: przemkolodz
Witam
Jak wszyscy wiecie w naszych vn 700/750 jest mały zbiornik paliwa. Ostatnio wybrałem się na dłuższą przejażdżkę i w pewnym momencie zabrakło mi paliwa. Wskaźnik się zawiesił i pokazywał 1/4 stanu. Podczas 4km przechadzki z moim maleństwem na stację benzynową ( miejscami oczywiście pod górkę
) zastanawiałem się jak powiększyć zbiornik. Oczywiście wtedy wystarczyłaby mi paczka zapałek
Mam takie pytanie .
Czy ktoś z was wie jaki ZBIORNIK PALIWA by pasował do moto. Myślałem o takim o pojemności 20litrów. Nie chce rozcinać oryginalnego , ani wozić bańki z paliwem.
: pt lis 30, 2012
autor: Lacik
a jaki dystans przejezdzasz na zbiorniku? albo jakie masz spalanie na 100km? Moze masz zbyt duze spalanie i dlatego tak sie dzieje.
Raczej zaden nie bedzie od tak pasował, kazdym ma w innym miejscu mocowania. Pozatym wiekszy zbiornik, moze zniszczyc wyglad motocykla.
: pt lis 30, 2012
autor: przemkolodz
Wychodzi mi tak 6-7 litrów. Mocowanie zawsze można przespawać
: pt lis 30, 2012
autor: Lacik
to ja proponuje wyregulowac moto, chyba ze palujesz mocno?
Ja jezdzac ostrzej w miescie, nie jestem w stanie wejsc powyzej 5,5
na trasie 3,5-4
: pt lis 30, 2012
autor: Orzech_
To w Vn700 nie ma rezerwy?
: pt lis 30, 2012
autor: przemkolodz
Rezerwa jest. Może i pali więcej. Ale nie odbiegajmy od tematu.
U jednego gościa widziałem kiedyś przy vn750 bak który nie wyglądał na oryginalny i był znacznie większy niż mój. Podchodził trochę pod bak od jakiegoś turyste. I nie wyglądał źle
: pt lis 30, 2012
autor: przemkolodz
: pt lis 30, 2012
autor: Lacik
to jest zbiornik z kawasaki er-5 i on ma 16 litrów, czyli 2,5 litra wiecej, przy twoim spalaniu przejedziesz 40 kilometrów wiecej. Pozatym nie wyglada to dobrze,
Na twoim miejscu odbieglbym jednak od tematu i wyregulowal spalanie.
Koszt mniejszy niz zakup zbiornika i kombinowanie, przejedziesz dluzszy dystans. Czego chciec wiecej?
: pt lis 30, 2012
autor: przemkolodz
To zdjęcie znalazłem podczas przeglądania internetu. Wrzuciłem żeby pokazać że montują od innych motocyklow. Wspomniany przeze mnie bak był podobny ale to raczej nie ten. Ja swoim vn na baku
zrobiłem 180km
: pt lis 30, 2012
autor: Lacik
ja robie 250 i wtedy tankuje, ale nie mam go wtedy przelaczonego jeszcze na rezerwe.
Ja bym prponowal go wyregulowac, a nie kombinowac ze zbiornikiem. Zrobic sie wszystko da, tylko czy jest sens?
: pt lis 30, 2012
autor: Mayones
Mi wychodzi 200 km i rezerwa ON, jeszcze nie sprawdzałem ile nawinę km na całym baku, tak czy inaczej jak mówi Lacik regulacja skoro mówisz że dużo za dużo, a jak to nie pomoże można dorobić zbiorniki schowane w sakwach plus kilka rurek kraniki i wio, gość w bielsku dorabia takie wynalazki
: pt lis 30, 2012
autor: Lacik
Ale takie cos ma sens jak sie jedzie na pustynie i przez 500km nie ma stacji benzynowej ani oazy.
W dzisiejszych czasach, przy natloku stacji, problem tankowania nie jest trudny do ogarniecia i naprawde trzeba sie postarac lub zagapic zeby braklo paliwa.
do tego Vn750 ma wskaznik paliwa, licznik przejechany kilometrów, który mozna wyzerowac no i rezerwe. Trudno jest pokonac ten zestaw
: pt lis 30, 2012
autor: Andy
Nie psuj mu wyglądu tylko dlatego, że musiałeś go pchać.
Ma już 27 lat. Może mu się coś zawiesić.
: pt lis 30, 2012
autor: Rudy
Ja tez nie jestem zwolennikiem kombinowania z innym bakiem (no chyba że zrobisz sobie na zamówienie żeby dobrze wyglądał.
Podręcznikowo średnie spalanie w VN700 i VN750 powinno być ok 4,5l / 100km. A przy 13,5l w baku powinienes swobodnie 200-250 km smignąc i jeszcze coś zostanie.
Radzę zając się układem paliwowym a nie kombinować z większym bakiem. No chyba że te parę dodatkowych litrów na 100 nie robi Ci różnicy w portfelu - to wtedy zazdroszczę
: pt lis 30, 2012
autor: Piotr_Classic
Kolego przemko..... posłuchaj moich przedmówców...
Zacznij od regulacji i czyszczenia jeżeli bak wystarcza Ci na 180km to po czynnościach :
- wymiana świec
- wymiana filtrów powietrza
- czyszczenie i regulacja gaźnika
powinno Ci pełen bak wystarczać na 200 - 250 km (zakładam różny styl jazdy)
Nie psuj czegoś co jest ładne, przeszczepy nie wychodzą na zdrowie o estetyce nie wspomnę.
Zdjęcie załączone przez Ciebie (wiem że to nie Twój projekt) nadaje się na stronę
www.wiejskituning.pl
Masz dobry motocykl z naprawdę dobrym silnikiem a jak o niego zadbasz to odwdzięczy się ....
: pt lis 30, 2012
autor: Andy
Mam tak jak wiesz VN 700, nie miałem zdarzenia, by zabrakło paliwa. Tylko raz przełączyłem na rezerwę. Ale to była moja wina. Leciałem ot tak sobie, do nie wiem gdzie, jak zwykle... Trasa do Szczytna. ( kocham jeziora ) Pomyślałem leniwie mijając pompę, co tam , zaraz będzie następna. Była, ale nie taka. Wtedy przełączyłem.I tak sobie latam.... Nie miałem chwili, bym zwątpił w możliwości mojej Lalki. Nawet wtedy, gdy na obstawie ślubu Vito, odmą poszedł olej, wiedziałem, że dowiezie mnie do domu, nie robiąc sobie krzywdy. W godnej eskorcie Kolegów, (jakby coś ) dała radę, dowiozła. Bez szkody, umyłem tylko filtry powietrza. To dzielne motocykle, świetny projekt. Matka i Ojciec wszystkich Vulcanów. Dosiadając taki kawał historii motoryzacji, powinieneś czuć dumę, powinieneś czuć też to coś, coś o czym z Tobą dzisiaj jeszcze nie mogę mówić. Póki tego nie poczujesz. Nie rób mu krzywdy. Proszę.
Pozdrawiam
: sob gru 01, 2012
autor: przemkolodz
Pomysł o zmianie baku był chwilowy . Ja swojego i tak bym nie zmienial z uwagi na piękny malowany aerografem wizerunek KOSTUCHY Z WIELKA KOSA nad głowa. Która powiem szczerze że zniechęca do głupich pomysłów podczas jazdy . Gaźniki miałem czyszczone i ustawiane świece , filtry powietrzai , filtr oleju i olej wymieniony. myślalem że 6- 7 litrów to normalka. podkreslam że czynności dokonane w serwisie. Który jak widzę nie popisal się przy regulacji. Tylko teraz gdzie znalesc speca w okolicach Łodzi który to zrobi jak należy
: sob gru 01, 2012
autor: Mayones
Andy pisze:To dzielne motocykle, świetny projekt. Matka i Ojciec wszystkich Vulcanów. Dosiadając taki kawał historii motoryzacji, powinieneś czuć dumę, powinieneś czuć też to coś, coś o czym z Tobą dzisiaj jeszcze nie mogę mówić. Póki tego nie poczujesz. Nie rób mu krzywdy. Proszę.
Pozdrawiam
Ty to masz siłę perswazji Andy
: sob gru 01, 2012
autor: bartazzz
a mi się wydaje że możesz wozić po piątce w każdej sakwie albo w plecaku i w razie W sobie dolać. Wymiana baku ma sens gdybyś przebudowywał cały motocykl na customa a tak będzie wyglądało na dziwadło. Poza tym to chopper, jak chcesz mieć duży bak to sobie kup turystyczne enduro.
Jak miałem Yamahe Maxim to przy ciśnięciu starczało mi paliwa na 130 km do rezerwy i było ok.
: sob gru 01, 2012
autor: Andy
Mayones,
Dzięki