Strona 1 z 1
konie mechaniczne
: wt gru 18, 2012
autor: SAJMON84
Witam Wszystkich!
Pytanie moje brzmi:
Czy różne moce Kawasaki Vulcana 750 (50, 60,68Km) mają przełożenie na większe zużycie podzespołów silnika? Wiem że różnice to tylko są w różnych gaźnikach które dodają tą różnicę w koniach mech.
I pytanie z innej beczki troche:
Czy minimalny luz korbowodu na boki jest dopuszczalny? Wiem że jak jest luz góra-dół to lipa wtedy. Dodam że góra-dół jest niewyczuwalny.
Dziękuję za odpowiedzi, wesołych świąt!!!!!!!!!
: wt gru 18, 2012
autor: Żabol
SAJMON84 myślę że jakiś luz wzdłuż wału musi byś ,sprawdż w serwisuwce ,A co do mocy naszych sprzętów jakaś różnica może być jeśli chodzi o serwisowanie ,wymiany oleju itp.Różne wersje vn750 były dla różnych krajów a normy ekologiczne też miały znazczenie.TISZO I RUDY powiedzą ci więcej pozdo
: wt gru 18, 2012
autor: SAJMON84
no dobra, ale 68km a 50km to duża różnica. Czy silnik zużywa się tak samo, czy bardziej jest obciążony?
: wt gru 18, 2012
autor: Żabol
sam jestem tego ciekaw, naprawdę nie będzie to łatwy temat poczekaj na fachowców od vn750
.jeżeli silniki różnią się tylko gażnikami ,a tak ponoć jest,to przy rozsądnym traktowaniu nie powino być różnicy w zużyciu części silnika choć mogę się mylić
: wt gru 18, 2012
autor: januszek
Raczej w "przyrodzie" i nie tylko nie ma nic za darmo , czyli większa moc - tym samym większe obciążenia na układ korbowo - tłokowy i większe zużycie tych części , ale to raczej nie wymusza (oczywiście w tych silnikach) jakiejś szczególnej dbałości - zakładając , że oleje i filtry co sezon itd. W silnikach wyczynowych i owszem , tam występują naprawdę duże obciążenia i stosowane są inne oleje i materiały do produkcji tych części - to już inna bajka.
: wt gru 18, 2012
autor: SAJMON84
właśnie o to mi chodzi. Załóżmy że obsługa serwisowa wzorowa, styl jazdy normalny spokojny ( 80 - 110 km/h bo tak ja jezdze). Czy ta różnica w mocy przekłada się na moment obrotowy? szybciej sie wkręca? obciążenie?.
Nie wiem jak to jest w motorze. Normalnie np w samochodzie (nie wiem czy można tak porównać) im większa moc z tej samej pojemności to silnik raczej bardziej obciążony.
Jeśli jest taki sam układ zasilania paliwem, rodzaj i jakość użytych materiałów części silnikowych to jakie to ma przełożenie na zużycie?
Czy zwiększona dawka paliwa-powietrza ma wpływ na układ korbowo-tłokowy, zużycie głowicy itd?
: śr gru 19, 2012
autor: januszek
Próbowałem Ci wyjaśnić w poprzednim poście , ale zrobię to jeszcze raz
większa moc , to" automatycznie " jakby silnik bardziej się zużywa . Głowica raczej nie , bo ciśnienia i spalanie jest takie same , lub różni się minimalnie . Układ korbowody-tłoki-wał przenosi większe siły więc musi się to odbić na zużyciu , ale w tego rodzaju silnikach tzn. wolnossących i w układzie "V" są to tak minimalne różnice(zużycia) przy "troszkę" zwiększonej mocy , że dla jeżdzca jest to nie zauważalne , a jedynie w warunkach labolatoryjnych te "nadmierne z użycie" jest do wychwycenia - bo mówimy o normalnej eksploatacji . Reasumując - dbaj o olej , filtry , paliwo i tym że silnik się zużywa bardziej lub mniej , bo ma 15 kucy mniej lub więcej wogóle nie myśl , bo nie jesteś w stanie ani mu bardziej pomóc , ani zaszkodzić bo eksploatujesz go normalnie
: śr gru 19, 2012
autor: SAJMON84
ok dzięki to jest wyczerpująca odpowiedź. Dzięki!!
: śr gru 19, 2012
autor: KARUZO8
Witam jest taka jedna stara zasada IM KOŃ SILNIEJSZY TYM DŁUŻSZA JEGO ŻYWOTNOŚĆ oczywiście pod warunkiem ,że dostaje dobre jedzenie
: czw gru 20, 2012
autor: Mars
januszek pisze:większa moc , to" automatycznie " jakby silnik bardziej się zużywa . Głowica raczej nie , bo ciśnienia i spalanie jest takie same , lub różni się minimalnie . Układ korbowody-tłoki-wał przenosi większe siły więc musi się to odbić na zużyciu
Jakoś nie mogę się z Tobą zgodzić. Z Twojego postu wynika, że silnik z fiata 126p wytrzyma dłużej, niż silnik np. mercedesa A-class.
: czw gru 20, 2012
autor: Gasman
Mars, tu chodzi chyba o większąmoc z tego samego silnika-przynajmniej ja tak tak rozumiem posty powyżej. Kumpel z malucha wycisnąl prawie 45 kucy ale silnik padł po 2000 km.Maluch ledwo dociągał 100 tys na oryginalnych 26 koniach. I chyba o tą zależność chłopakom chodzi.
: czw gru 20, 2012
autor: januszek
Mars pisze:januszek pisze:większa moc , to" automatycznie " jakby silnik bardziej się zużywa . Głowica raczej nie , bo ciśnienia i spalanie jest takie same , lub różni się minimalnie . Układ korbowody-tłoki-wał przenosi większe siły więc musi się to odbić na zużyciu
Jakoś nie mogę się z Tobą zgodzić. Z Twojego postu wynika, że silnik z fiata 126p wytrzyma dłużej, niż silnik np. mercedesa A-class.
Zgadzać się nie musisz , ale okrutne prawa fizyki i mechaniki sprowadzają nas bardzo szybko na ziemię .
Jest tak jak pisze Gasman - gdybyś wczytał się dokładnie we wszystkie posty nie miałbyś wątpliwości . Do MB S - clase załuż czip powiedzmy na + z 60 czy 80 koników , to przekonasz się , że jego żywotność drastycznie spadnie . Mogę Ci to inaczej wyjaśnić , a mianowicie dam Ci łopatę i każę kopać rów ( w przenośni oczywiście) i zakładając , że jesteś męszczyzną przeciętnym , to normalnym tempem jesteś w stanie przez 8 h wykopać 10 mb (abstrachuję) , ale ja Ci każę wykopać 15 mb. powiedzmy codziennie przez miesiąc . Gdybyś kopał po te 10 mb , to wytrzymasz ten miesiąc , ale już przy 15 m po dwóch tygodniach będziesz miał dość , bo Twój organizm jest nadmiernie eksploatowany . Gdybyś kopał normalnie po te 10 mb codziennie , to trwałoby dwa trzy miesiące i dopiero odczułbyś zmęczenie wysiłkiem fizycznym . Może niezbyt "fortunny " przykład podałem , ale chcę Ci uzmysłowić , że tak jak napisałem na wstępie "w przyrodzie nie ma nic za darmo" , zawsze uzyskujemy COŚ kosztem CZEGOŚ - pozdrawiam.
: pt gru 21, 2012
autor: SAJMON84
fajnie Panowie że temat się rozwinął.
Jeśli dalej będziemy trzymać się tego wątka to moja prśba taka jest:
1. Nie poruszajmy tematu "tuningu" celowego zwiekszania mocy bo wiadomo jakie są efekty
2. Porównujmy jeden silnik (ta sama pojemność, ta sama konstrukcja silnika, takie same materiały - podzespoły silnika, taki sam układ zasilania paliwa silnika)
3. Wersja 50Km najsłabsza? zdławiona? Czy wersje odblokowane maja lżejszą pracę.
,
: wt gru 25, 2012
autor: Mars
januszek pisze:gdybyś wczytał się dokładnie we wszystkie posty nie miałbyś wątpliwości
Faktycznie autorowi wątku chodzilo o ten sam silnik, tylko z innymi mocami
.
: śr gru 26, 2012
autor: januszek
Mars pisze:januszek pisze:gdybyś wczytał się dokładnie we wszystkie posty nie miałbyś wątpliwości
Faktycznie autorowi wątku chodzilo o ten sam silnik, tylko z innymi mocami
.
Moc jest z nami