Aukumulator
-
- Posty: 37
- Rejestracja: pn gru 10, 2012
- Miejscowość: przemyśl
- Motocykl: vn750
- VROC: 0
Aukumulator
Witam w tamtym roku kupiłem aku YUASA i jak jest na full naładowany ładowarka oxforda to ma jakieś 13,6 ale po paru minutach spada na 12,5 v i tak trzyma przy odpalaniu moto jakoś wydaje mi się ze za mało ma prądu i nieraz mi moto zaleje ! czy mam aku jakiś wadliwy ? może żelowy będzie mocniejszy ?
Ostatnio zmieniony czw lut 28, 2013 przez wojtasvn750, łącznie zmieniany 2 razy.
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Pomiar napięcia ładowania więcej powie o stanie układu ładowania. 12,5 V to dużo nie jest, ale też nie jakaś tragedia. Proponuję go obciążyć - np. pomielić rozrusznikiem ze 2-3 razy i wtedy sprawdzić napięcie - jeżeli będzie duży spadek to może świadczyć, że aku nie trzyma, albo zawieź go do jakiegoś elektryka samochodowego i gość zrobi Ci pomiar pod obciążeniem.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
- Orzech_
- Posty: 251
- Rejestracja: pt maja 27, 2011
- Miejscowość: Twardogóra k/wro
- Motocykl: VL 800
- VROC: 34013
Czyli jak najbardziej prawidłowo (jeśli mówimy o napięciu mierzonym na nieodpalonym motocyklu/wyjętym akumulatorze) a dokładny pomiar uzyskasz po jakichś 10-12h po ładowaniu nawet jeśli spadnie do 12,2/3 to jeszcze nie ma tragedii.wojtasvn750 pisze:13,6 ale po paru minutach spada na 12,5 v
Przy odpalonym motocyklu powinno wynosić w okolicach 14V (minimalne 13,8V - maksymalne 14,5V) na lekko podniesionych obrotach ale tu mówimy o prądzie ładowania (z alternatora). Aczkolwiek ja u siebie mam 13,6v i w sumie nie miałem nigdy problemów z aku
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Jak motocykl odpala i nie ma problemu to po co go samemu szukać, jeździj a jak przyjdzie już jego kres to z pewnością będziesz wiedział, po prostu nie odpalisz motocykla.
Aku w moto ma to do siebie, że jak się kończy to bardzo szybko i ciężko tego nie zauważyć, wiem coś o tym wymieniałem już 2 razy i zawsze było tak samo.
Aku w moto ma to do siebie, że jak się kończy to bardzo szybko i ciężko tego nie zauważyć, wiem coś o tym wymieniałem już 2 razy i zawsze było tak samo.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Ale czy napięcie aku nie powinno być właśnie w okolicach 12,4-12.5 ? na zapalonym moto to zgodzę się że ładowany jest i pokazuje 13 z hakiem, ale kurcze u siebie mierzyłem ostatnio w moto 12,5 V, podpiąłem ładowarkę to mi pokazuje zieloną diodką że nie ma co ładować, nówka w aucie po naładowaniu do pełna też 12,4 jak pokaże jakieś 10,7 V to już nie ma po co ładować. A jak zalewa mimo tego że rozrusznik kręci to nie wina akumulatora, byłby za słaby jakby nie miał siły zakręcić rozrusznikiem.
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
trochę się miszmasz wdał wg mnie..... piszecie o akumulatorze, zaraz potem o napięciu przy uruchomionym silniku....
Wg mnie przy uruchomionym silniku to mierzycie napięcie ładowania a nie napięcie na aku.
Jeżeli człowiekowi na wolnych obrotach pokazuje 12,5V to martwiłbym się o "układ" altek-regler" a nie o to czy aku trzyma czy nie. Człowiek pisze że kupił nowy więc gwarancję ma. Wracam do swojego pierwszego posta - pomierz napięcia ładowania przy wolnych obrotach i przy 4000tys. Przy tej drugiej potrzymaj silnik przez chwilę i zobacz czy napięcie nie faluje. Jeżeli faluje to regler do wymiany jeżeli nie a tak jak piszesz po pewnym czasie silnik "zalewa" i moto staje to nie ma ładowania gdyż aku się "wypstryka" z prądu szybko i z jazdy
Wg mnie przy uruchomionym silniku to mierzycie napięcie ładowania a nie napięcie na aku.
Jeżeli człowiekowi na wolnych obrotach pokazuje 12,5V to martwiłbym się o "układ" altek-regler" a nie o to czy aku trzyma czy nie. Człowiek pisze że kupił nowy więc gwarancję ma. Wracam do swojego pierwszego posta - pomierz napięcia ładowania przy wolnych obrotach i przy 4000tys. Przy tej drugiej potrzymaj silnik przez chwilę i zobacz czy napięcie nie faluje. Jeżeli faluje to regler do wymiany jeżeli nie a tak jak piszesz po pewnym czasie silnik "zalewa" i moto staje to nie ma ładowania gdyż aku się "wypstryka" z prądu szybko i z jazdy
- Gumis
- Posty: 219
- Rejestracja: czw lut 07, 2013
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: Kawasaki Vulcan
- VROC: 0
Panowie,akumulator naładowany powinien podczas pomiaru wskazywać napięcie
w granicach 12,5-12,8v. Badanie należy wykonać na nie pracującym silniku.
Dodatkowo należy sprawdzić prąd rozruchowy akumulatora.Jeżeli przykładowo
akumulator nowy zalecany do danej marki posiada rozruch o mocy 200EN.
a nasz ma np.130EN to choćby miał 12,8v to silnik nie zostanie uruchomiony.
Alternator ma podawać napięcie od 13,9 do 14,5v, drobne odstępstwo typ
jeden dwa wolty nie dyskwalifikują alternatora, ale już napięcie w granicach 13,5v lub
niższe powoduje nie doładowywanie aku , co może spowodować jego uszkodzenie.
Moim zdaniem należy dodatkowo sprawdzić pobór prądu podczas rozruchu,
jeżeli rozrusznik jest niesprawny np.uszkodzone łożysko będzie pobierał nadmierną ilość
prądu , objawy będą podobne jak przy słabym akumulatorze.
Pozdrawiam Gumiś.
w granicach 12,5-12,8v. Badanie należy wykonać na nie pracującym silniku.
Dodatkowo należy sprawdzić prąd rozruchowy akumulatora.Jeżeli przykładowo
akumulator nowy zalecany do danej marki posiada rozruch o mocy 200EN.
a nasz ma np.130EN to choćby miał 12,8v to silnik nie zostanie uruchomiony.
Alternator ma podawać napięcie od 13,9 do 14,5v, drobne odstępstwo typ
jeden dwa wolty nie dyskwalifikują alternatora, ale już napięcie w granicach 13,5v lub
niższe powoduje nie doładowywanie aku , co może spowodować jego uszkodzenie.
Moim zdaniem należy dodatkowo sprawdzić pobór prądu podczas rozruchu,
jeżeli rozrusznik jest niesprawny np.uszkodzone łożysko będzie pobierał nadmierną ilość
prądu , objawy będą podobne jak przy słabym akumulatorze.
Pozdrawiam Gumiś.
- Gumis
- Posty: 219
- Rejestracja: czw lut 07, 2013
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: Kawasaki Vulcan
- VROC: 0
Zapomniałem do dać . Zapraszam klubowiczów na badanie ładowania i sprawności
układu zasilania jak również rozrusznika.Zajmujemy się samochodami ale przecież
prąd to prąd,tak mi się wydaje. co by nie reklamować naszego punktu proszę o wiadomość pw. poinformuję gdzie się w Krakowie znajdujemy.
Oczywiście test układu elektrycznego i akumulatora wykonamy bezpłatnie.
układu zasilania jak również rozrusznika.Zajmujemy się samochodami ale przecież
prąd to prąd,tak mi się wydaje. co by nie reklamować naszego punktu proszę o wiadomość pw. poinformuję gdzie się w Krakowie znajdujemy.
Oczywiście test układu elektrycznego i akumulatora wykonamy bezpłatnie.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: pn gru 10, 2012
- Miejscowość: przemyśl
- Motocykl: vn750
- VROC: 0
Witam ponownie wszystko zmierzone i chyba jest ok
jeśli chodzi o ładowanie na wolnych obrotach z włączonym światłem to miernik pokazuje 14,3
a na 4000 obr pokazuje 13,8 ponoć tak ma być
a co do aku czyli jak naładuje na full ładowarką oxforda 600 (przy wyciągniętym aku z moto) to miernik pokazuję 13,6 ale po paru minutach spada do 12,5 i tak trzyma ponoć też tak ma być
pozdr...
jeśli chodzi o ładowanie na wolnych obrotach z włączonym światłem to miernik pokazuje 14,3
a na 4000 obr pokazuje 13,8 ponoć tak ma być
a co do aku czyli jak naładuje na full ładowarką oxforda 600 (przy wyciągniętym aku z moto) to miernik pokazuję 13,6 ale po paru minutach spada do 12,5 i tak trzyma ponoć też tak ma być
pozdr...
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Nie chyba a na 100% jest OK, lukaj do rozrusznika a po drodze zerknij na stan przewodów doprowadzających do niego prąd, styki w przekaźniku również warto by obejrzeć o masie nie wspomnęwojtasvn750 pisze:Witam ponownie wszystko zmierzone i chyba jest ok
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
- Pawelek450
- Posty: 242
- Rejestracja: śr lip 27, 2011
- Miejscowość: Suwałki
- Motocykl: VN 15 SE
- VROC: 0
u mnie po 3 m-cach stania w garażu i wniesieniu do domu pokazywał 12V, Po naładowaniu 13.1V i spadało. Po dobie ok 12.4V. Dziś bezpośrednio po doładowaniu - nie odpalił, na cewkach tylko rzęziło. Podłączyłem pod autko i od razu zakręcił i zapalił. Wymieniłem olej i filtr przy okazji. No i z aku już ładnie palił. Czy nie miał siły bo długo stał???Zobaczę za dwa dni. WYchodzi mi, że to chyba rozrusznik za dużo pobiera
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości