Strona 1 z 3

Aukumulator

: czw lut 28, 2013
autor: wojtasvn750
Witam w tamtym roku kupiłem aku YUASA i jak jest na full naładowany ładowarka oxforda to ma jakieś 13,6 ale po paru minutach spada na 12,5 v i tak trzyma przy odpalaniu moto jakoś wydaje mi się ze za mało ma prądu i nieraz mi moto zaleje ! czy mam aku jakiś wadliwy ? może żelowy będzie mocniejszy ?

: czw lut 28, 2013
autor: Piotr_Classic
Pomierz napięcie ładowania na wolnych obrotach i przy 4000tys.

: czw lut 28, 2013
autor: Góral
Pomiar napięcia ładowania więcej powie o stanie układu ładowania. 12,5 V to dużo nie jest, ale też nie jakaś tragedia. Proponuję go obciążyć - np. pomielić rozrusznikiem ze 2-3 razy i wtedy sprawdzić napięcie - jeżeli będzie duży spadek to może świadczyć, że aku nie trzyma, albo zawieź go do jakiegoś elektryka samochodowego i gość zrobi Ci pomiar pod obciążeniem.

: czw lut 28, 2013
autor: Orzech_
wojtasvn750 pisze:13,6 ale po paru minutach spada na 12,5 v
Czyli jak najbardziej prawidłowo (jeśli mówimy o napięciu mierzonym na nieodpalonym motocyklu/wyjętym akumulatorze) a dokładny pomiar uzyskasz po jakichś 10-12h po ładowaniu ;) nawet jeśli spadnie do 12,2/3 to jeszcze nie ma tragedii.

Przy odpalonym motocyklu powinno wynosić w okolicach 14V (minimalne 13,8V - maksymalne 14,5V) na lekko podniesionych obrotach ale tu mówimy o prądzie ładowania (z alternatora). Aczkolwiek ja u siebie mam 13,6v i w sumie nie miałem nigdy problemów z aku ;)

: czw lut 28, 2013
autor: Piotr
Jak motocykl odpala i nie ma problemu to po co go samemu szukać, jeździj a jak przyjdzie już jego kres to z pewnością będziesz wiedział, po prostu nie odpalisz motocykla.

Aku w moto ma to do siebie, że jak się kończy to bardzo szybko i ciężko tego nie zauważyć, wiem coś o tym wymieniałem już 2 razy i zawsze było tak samo.

: czw lut 28, 2013
autor: Mayones
Ale czy napięcie aku nie powinno być właśnie w okolicach 12,4-12.5 ? na zapalonym moto to zgodzę się że ładowany jest i pokazuje 13 z hakiem, ale kurcze u siebie mierzyłem ostatnio w moto 12,5 V, podpiąłem ładowarkę to mi pokazuje zieloną diodką że nie ma co ładować, nówka w aucie po naładowaniu do pełna też 12,4 :scrach: jak pokaże jakieś 10,7 V to już nie ma po co ładować. A jak zalewa mimo tego że rozrusznik kręci to nie wina akumulatora, byłby za słaby jakby nie miał siły zakręcić rozrusznikiem.

: pt mar 01, 2013
autor: Orzech_
Ale czy napięcie aku nie powinno być właśnie w okolicach 12,4-12.5 ?
Dokładnie tak, tylko świeżo po ładowaniu może pokazać ponad 13V przez chwilę.

: pt mar 01, 2013
autor: Piotr_Classic
trochę się miszmasz wdał wg mnie..... piszecie o akumulatorze, zaraz potem o napięciu przy uruchomionym silniku....
Wg mnie przy uruchomionym silniku to mierzycie napięcie ładowania a nie napięcie na aku.
Jeżeli człowiekowi na wolnych obrotach pokazuje 12,5V to martwiłbym się o "układ" altek-regler" a nie o to czy aku trzyma czy nie. Człowiek pisze że kupił nowy więc gwarancję ma. Wracam do swojego pierwszego posta - pomierz napięcia ładowania przy wolnych obrotach i przy 4000tys. Przy tej drugiej potrzymaj silnik przez chwilę i zobacz czy napięcie nie faluje. Jeżeli faluje to regler do wymiany jeżeli nie a tak jak piszesz po pewnym czasie silnik "zalewa" i moto staje to nie ma ładowania gdyż aku się "wypstryka" z prądu szybko i z jazdy :dupa:

: wt mar 05, 2013
autor: Gumis
Panowie,akumulator naładowany powinien podczas pomiaru wskazywać napięcie
w granicach 12,5-12,8v. Badanie należy wykonać na nie pracującym silniku.
Dodatkowo należy sprawdzić prąd rozruchowy akumulatora.Jeżeli przykładowo
akumulator nowy zalecany do danej marki posiada rozruch o mocy 200EN.
a nasz ma np.130EN to choćby miał 12,8v to silnik nie zostanie uruchomiony.
Alternator ma podawać napięcie od 13,9 do 14,5v, drobne odstępstwo typ
jeden dwa wolty nie dyskwalifikują alternatora, ale już napięcie w granicach 13,5v lub
niższe powoduje nie doładowywanie aku , co może spowodować jego uszkodzenie.
Moim zdaniem należy dodatkowo sprawdzić pobór prądu podczas rozruchu,
jeżeli rozrusznik jest niesprawny np.uszkodzone łożysko będzie pobierał nadmierną ilość
prądu , objawy będą podobne jak przy słabym akumulatorze.

Pozdrawiam Gumiś.

: wt mar 05, 2013
autor: Gumis
Zapomniałem do dać . Zapraszam klubowiczów na badanie ładowania i sprawności
układu zasilania jak również rozrusznika.Zajmujemy się samochodami ale przecież
prąd to prąd,tak mi się wydaje. co by nie reklamować naszego punktu proszę o wiadomość pw. poinformuję gdzie się w Krakowie znajdujemy.
Oczywiście test układu elektrycznego i akumulatora wykonamy bezpłatnie.

: śr mar 06, 2013
autor: wojtasvn750
Witam ponownie wszystko zmierzone i chyba jest ok
jeśli chodzi o ładowanie na wolnych obrotach z włączonym światłem to miernik pokazuje 14,3
a na 4000 obr pokazuje 13,8 ponoć tak ma być

a co do aku czyli jak naładuje na full ładowarką oxforda 600 (przy wyciągniętym aku z moto) to miernik pokazuję 13,6 ale po paru minutach spada do 12,5 i tak trzyma ponoć też tak ma być

pozdr...

: śr mar 06, 2013
autor: Pantani
wojtasvn750 pisze: miernik pokazuję 13,6 ale po paru minutach spada do 12,5 i tak trzyma ponoć też tak ma być

pozdr...
Tak ma być, Gumis wyżej napisał jak i co sprawdzić w rozruszniku jeżeli podejrzewasz ze słabo kręci.

: śr mar 06, 2013
autor: Radio
wojtasvn750 pisze:Witam ponownie wszystko zmierzone i chyba jest ok
Nie chyba a na 100% jest OK, lukaj do rozrusznika a po drodze zerknij na stan przewodów doprowadzających do niego prąd, styki w przekaźniku również warto by obejrzeć o masie nie wspomnę :yeee:

: sob mar 09, 2013
autor: Gumis
A o masie nie wspomnę.

Zaproponowałem i dalej proponuję :
Jesteś w Krakowie o akumulatorze i prądzie wszystko Ci powiem.
Dla Vulcaneiros
Gumiś.

: czw mar 28, 2013
autor: Pawelek450
u mnie po 3 m-cach stania w garażu i wniesieniu do domu pokazywał 12V, Po naładowaniu 13.1V i spadało. Po dobie ok 12.4V. Dziś bezpośrednio po doładowaniu - nie odpalił, na cewkach tylko rzęziło. Podłączyłem pod autko i od razu zakręcił i zapalił. Wymieniłem olej i filtr przy okazji. No i z aku już ładnie palił. Czy nie miał siły bo długo stał???Zobaczę za dwa dni. WYchodzi mi, że to chyba rozrusznik za dużo pobiera

: czw mar 28, 2013
autor: Zeus
Prawdopodobnie aku zaczyna padać, podjedź lepiej z nim do elektryka niech ci go pomierzy.

: pt mar 29, 2013
autor: Pantani
Pawelek450 pisze:u mnie po 3 m-cach stania w garażu i wniesieniu do domu pokazywał 12V
12V to już niskie napięcie i może wskazywać na usterkę akumulatora. Zobacz po kilku dniach jak bedzie kręcił, obstawiam że po dłuższym postoju nie odpalisz.

: pt mar 29, 2013
autor: Fajans
Ja na zimę nie wyjmowałem AKU starałem się przepalać motunga co 2 -3 tygodnie ,stoi w ogrzewanym garażu,po zapaleniu pracował po 15 minut tak żeby się dobrze nagrzał . :oki:

: pt mar 29, 2013
autor: Radio
Pawelek450, aku pod pachę i przymusowe badanie akumulatora w punkcie z akumulatorami, stawiam że aku zbliża się do kresu swego żywota :(

: sob kwie 13, 2013
autor: jano
Czy mozna podlaczyc moto kablami rozruchowymi do samochodu jezeli akumulator w moto jest zaslaby? (tak jak wyzej wspomial Pawelek450). Nie uszkodze cos w moto?