Płyn chłodzący
Płyn chłodzący
Szukałem ale nie znalazłem w danych technicznych: ile płynu chłodzącego wchodzi do VN 750 oraz jak go wymienić? Czy układ sam się odpowietrzy? Jaki płyn zalać (gość mi proponuje MOTULA, niby specjalny do motocykli. Druga sprawa: jaka szczelina powinna być na świecach?
Pozdrawiam Robert
-
- Posty: 2540
- Rejestracja: czw maja 03, 2012
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
- VROC: 34888
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/motod ... ulcan.htmlRamms pisze: Druga sprawa: jaka szczelina powinna być na świecach?
DPR7EA-9
Rozwartość klucza:18,0 mm
Średnica gwintu:12,0 mm
Długość gwintu:19,0 mm
Odstęp elektrod:0,9 mm
Opornik:entstört, 5 kOhm
Ostatnio zmieniony pt mar 08, 2013 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...
-
- Posty: 2540
- Rejestracja: czw maja 03, 2012
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
- VROC: 34888
Szczelina zwana dalej odstępem elektrod wynosi jw.
Podaję link do manual serwis VN 750
http://ursa.irk.ru/manual/
Podaję link do manual serwis VN 750
http://ursa.irk.ru/manual/
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...
-
- Posty: 1908
- Rejestracja: pt cze 22, 2012
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
- VROC: 0
Ramms, teraz nie ma już innych płynów chłodniczych, wszystkie sa do chłodnic aluminiowych, wszystkie są produkowane na bazie glikolu, a w zależności od koloru i producenta jest zastosowany inny glikol.
A to czy płyn będzie tego czy innego producenta to nic nie zmieni, najważniejsze, zeby byl swieży.
Ja mam wlany koncentrat + woda destylowana.
A jeśli pytasz o odpowietrzanie, to sam sie nie odpowietrzy, pod plastikowymi osłona pod kierą jest obudowa termostatu z odpowietrznikiem.
Zagrzej sprzęta, wyłącz silnik i odkręć odpowietrznik, uwaga!!!!! będzie gorący płyn leciał.
kontroluj stan płynu w zbiorniczku, operację powtarzaj, aż nie będzie pęcherzyków powietrza.
A to czy płyn będzie tego czy innego producenta to nic nie zmieni, najważniejsze, zeby byl swieży.
Ja mam wlany koncentrat + woda destylowana.
A jeśli pytasz o odpowietrzanie, to sam sie nie odpowietrzy, pod plastikowymi osłona pod kierą jest obudowa termostatu z odpowietrznikiem.
Zagrzej sprzęta, wyłącz silnik i odkręć odpowietrznik, uwaga!!!!! będzie gorący płyn leciał.
kontroluj stan płynu w zbiorniczku, operację powtarzaj, aż nie będzie pęcherzyków powietrza.
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Wentylator załącza się albo gdy wskaźnik przekroczy 1/3 tarczy lub koło połowy, jeżeli załącza się na połowie to nie prawidłowo, po prostu za późno co może w upał spowodować przegnanie.SAJMON84 pisze:witam!!
Pytanie kiedy powinien włączyć się wentylator powietrza.
U mnie załącza się gdy wskazówka znajduje się w połowie wskaźnika. Czy to dobrze czy za wcześnie?
Co do ilości płynu chłodzącego to nie wiem jak wymieniacie ten płyn ale po spuszczeniu płynu z chłodnicy i silnika to z zbiorniczkiem wyrównawczy potrzeba 2 litry.
Polecam Motul.
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Oczywiście że nie, podczas jazdy w ogóle przy temp. powietrza 20 stopni nie powinien się załączać, a w garażu musi się załączyć bo nie ma chłodzenia.SAJMON84 pisze:w sumie to nie wiem jak jest podczas jazdy bo moto kupiłem pożną jesienią i nie miałem okazji pojeździć dobrze.
Wczoraj odpaliłem w garażu i po pół godziny załączył się wentylator. Czy podczas postoju i jazdy nagrzewa się tak samo?
To tak jeżeli już będziesz jechał powiedzmy ze 40 km i staniesz na światłach na chwilę i po chwili wiatrak się załączy to masz zapowietrzony układ albo chłodnicę do wymiany, taki przypadek kiedyś ja miałem ale kupiłem ładną chłodnice i wszystko było ok.
Bardzo ładną chłodnice posiadam na stanie
Tak, świece były zrobione fabrycznie, więc nie kombinowałem z przerwą jak kiedyś w Nysie czy Żuku . Olej zmieniłem, płyn hamulcowy i chłodzący również. Przy pomocy znającego temat wyczyściłem gaźniki i dokonałem ich synchro. "Znający temat" polecił mi wymianę benzyny oraz aku; ładowanie OK, samo aku OK, ale ja się mierzy podczas odpalania to mocno spada napięcie. Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam Robert
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Ramms, weź aku w łapkę i podjedź do punktu gdzie można dokonać kontroli akumulatora pod obciążeniem..... dowiesz się prawdy o sprawności aku i będziesz mógł podjąć odpowiednią decyzję.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Kto jest online
Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości