Strona 1 z 2

Płyn chłodzący

: pt mar 08, 2013
autor: Ramms
Szukałem ale nie znalazłem w danych technicznych: ile płynu chłodzącego wchodzi do VN 750 oraz jak go wymienić? Czy układ sam się odpowietrzy? Jaki płyn zalać (gość mi proponuje MOTULA, niby specjalny do motocykli. Druga sprawa: jaka szczelina powinna być na świecach?

: pt mar 08, 2013
autor: Andy
Ramms pisze: Druga sprawa: jaka szczelina powinna być na świecach?
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/motod ... ulcan.html

DPR7EA-9

Rozwartość klucza:18,0 mm

Średnica gwintu:12,0 mm

Długość gwintu:19,0 mm

Odstęp elektrod:0,9 mm

Opornik:entstört, 5 kOhm



:ok:

: pt mar 08, 2013
autor: Ramms
Układ chłodzenia: 1,5

...no a szczelina? :D

: pt mar 08, 2013
autor: Andy
Szczelina zwana dalej odstępem elektrod wynosi jw.
Podaję link do manual serwis VN 750
http://ursa.irk.ru/manual/

: pt mar 08, 2013
autor: Lacik
Płyn możesz lac jaki chcesz defakto :) Ja zalewam prestonem -35 stopni :)

: pt mar 08, 2013
autor: Andy
Mój płyn to też Preston, ale - 37 st. C :)

: sob mar 09, 2013
autor: Mayones
Lacik pisze:Płyn możesz lac jaki chcesz defakto :) Ja zalewam prestonem -35 stopni :)
Z pominięciem najtańszych typu borygo petrygo itp które lało się do Żuka np :ok:
Ja zalałem Motula 3x22 zł :razz:

: sob mar 09, 2013
autor: Ramms
Dzięki Andy za szczelinę :D , czytałem, że do mojego MUSI być płyn do chłodnic aluminiowych, chyba kupię tego Motula
Obrazek

i ostatnie z moich pytań: układ sam się odpowietrza, czy szukać odpowietrznika?

: sob mar 09, 2013
autor: Rav
Ramms, teraz nie ma już innych płynów chłodniczych, wszystkie sa do chłodnic aluminiowych, wszystkie są produkowane na bazie glikolu, a w zależności od koloru i producenta jest zastosowany inny glikol.
A to czy płyn będzie tego czy innego producenta to nic nie zmieni, najważniejsze, zeby byl swieży.
Ja mam wlany koncentrat + woda destylowana.
A jeśli pytasz o odpowietrzanie, to sam sie nie odpowietrzy, pod plastikowymi osłona pod kierą jest obudowa termostatu z odpowietrznikiem.
Zagrzej sprzęta, wyłącz silnik i odkręć odpowietrznik, uwaga!!!!! będzie gorący płyn leciał.
kontroluj stan płynu w zbiorniczku, operację powtarzaj, aż nie będzie pęcherzyków powietrza.

: sob mar 09, 2013
autor: Ramms
Jasne...temat uważam za zgłębiony...dogłębnie :D :ok:

: czw mar 21, 2013
autor: SAJMON84
witam!!
Pytanie kiedy powinien włączyć się wentylator powietrza.
U mnie załącza się gdy wskazówka znajduje się w połowie wskaźnika. Czy to dobrze czy za wcześnie?

Dziękuję za odpowiedzi

: czw mar 21, 2013
autor: Tiszo
SAJMON84 pisze:witam!!
Pytanie kiedy powinien włączyć się wentylator powietrza.
U mnie załącza się gdy wskazówka znajduje się w połowie wskaźnika. Czy to dobrze czy za wcześnie?
Wentylator załącza się albo gdy wskaźnik przekroczy 1/3 tarczy lub koło połowy, jeżeli załącza się na połowie to nie prawidłowo, po prostu za późno co może w upał spowodować przegnanie.
Co do ilości płynu chłodzącego to nie wiem jak wymieniacie ten płyn ale po spuszczeniu płynu z chłodnicy i silnika to z zbiorniczkiem wyrównawczy potrzeba 2 litry.
Polecam Motul.

: czw mar 21, 2013
autor: SAJMON84
w sumie to nie wiem jak jest podczas jazdy bo moto kupiłem pożną jesienią i nie miałem okazji pojeździć dobrze.
Wczoraj odpaliłem w garażu i po pół godziny załączył się wentylator. Czy podczas postoju i jazdy nagrzewa się tak samo?

: czw mar 21, 2013
autor: Tiszo
SAJMON84 pisze:w sumie to nie wiem jak jest podczas jazdy bo moto kupiłem pożną jesienią i nie miałem okazji pojeździć dobrze.
Wczoraj odpaliłem w garażu i po pół godziny załączył się wentylator. Czy podczas postoju i jazdy nagrzewa się tak samo?
Oczywiście że nie, podczas jazdy w ogóle przy temp. powietrza 20 stopni nie powinien się załączać, a w garażu musi się załączyć bo nie ma chłodzenia.
To tak jeżeli już będziesz jechał powiedzmy ze 40 km i staniesz na światłach na chwilę i po chwili wiatrak się załączy to masz zapowietrzony układ albo chłodnicę do wymiany, taki przypadek kiedyś ja miałem ale kupiłem ładną chłodnice i wszystko było ok.
Bardzo ładną chłodnice posiadam na stanie :D

: czw mar 21, 2013
autor: SAJMON84
wąż ciepły, chłodnica jednakowo wszędzie

: czw mar 21, 2013
autor: bartazzz
z tego co wiem to jak kupisz świece jak trzeba to przerwa jest już na nich ustawiona prawidłowa, we wszystkich moich motocyklach sprowadzało się tylko do kontroli,a le nowe zawsze miały prawidłową, jeśli chodzi o NGK

: ndz mar 24, 2013
autor: Ramms
Tak, świece były zrobione fabrycznie, więc nie kombinowałem z przerwą jak kiedyś w Nysie czy Żuku :D . Olej zmieniłem, płyn hamulcowy i chłodzący również. Przy pomocy znającego temat wyczyściłem gaźniki i dokonałem ich synchro. "Znający temat" polecił mi wymianę benzyny oraz aku; ładowanie OK, samo aku OK, ale ja się mierzy podczas odpalania to mocno spada napięcie. Co o tym sądzicie?

: ndz mar 24, 2013
autor: Rav
Ramms, napięcie musi spadać gdy uruchamiasz silnik, rozrusznik pobiera sporo prądu, a jeszcze więcej gdy jest zasyfiony lub uszkodzony, część prądu potrzebna jest też do wytworzenia iskry.

: ndz mar 24, 2013
autor: Radio
Ramms, weź aku w łapkę i podjedź do punktu gdzie można dokonać kontroli akumulatora pod obciążeniem..... dowiesz się prawdy o sprawności aku i będziesz mógł podjąć odpowiednią decyzję.

: ndz mar 24, 2013
autor: Ramms
Radio...tak zrobię, podjadę jak już zima pójdzie piżdzić gdzie indziej ;)